Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.09.2012, 09:23
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.256
Perusasetus

Mikäs moottori tuollaisessa 2006--> L200:ssa on eli onko niissä mitä "omituisuuksia" odottamassa ostajaa?

__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.09.2012, 10:16
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Haukkuloilla poksahti L200 Euran kisareissulla, kiertokangen laakeri oli tarttunut kiinni. Koneessa ei ollut muuta huomauttamista eli kuntoon tuli uudella kampiakselilla ja kiertokangella. Kyseessä on 2006 4D56T 116hp versio.

Eikös nuo mitsun koneet mene siten että alakerta on suurinpiirtein sama kautta aikain, kannesta ja polttoaineen syötöstä löytyy tehoerot (88, 99, 116, 133 hp)?

Mielenkiintoinen huomio oli se että vain yksi kanki oli vahingoittunut, muissa laakeripinnoissa ei ollut mitään huomautettavaa. Nähtävästi huonoo tuurii ei tyyppivika?

Huoltotiedotteissa oli semmoinen knoppi että ohjaustehostimen pumpun hihnalinja saattaa olla vinossa eli hihna lentää sillointällöin pois päältä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.09.2012, 12:03
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Se peruskone on aikapitkälti samaa tavaraa, suurimmat erot on juurikin kannessa ja syöttöpumpussa. Tuo mitsun alakerta kestää asiallisella huollolla helposti sen 600tkm, lähinnä öljynvaihdoista on tarkka. Kannessa on ainakin semmoinen ero, että vanhemmassa -90 venttiilit tulee kannen tasosta pikkusen yli, kun taas uudemmassa 90- ne on kannen tasossa. Männistä en osaa sanoa kun en ole päässyt käpälöimään vielä uudemman myllyn mäntiä.

Paljonhan noita hajoaa jakohihnan katkeamisen takia. Yleensä ei hajota muuta kuin muutaman keinuvivun ja satunnaisesti nokkapukkeja mutta piileväksi viaksi voi jäädä joku hiusmurtuma kampiakseliin/kiertokankeen ja sitte tuleekin rumaa jälkeä kun sopivassa paikassa nasahtaa.

Aika hyvä nyrkkisääntö on kuunnella koneen käyntiä ja katsoa että jäähdytysnesteet pysyy paisarissa. Jos paisari tyhjenee pikkuhiljaa on se aika usein merkki orastavasta kansiviasta. Ei näissä enää nykypäivänä sitä kansiremonttiakaan kannata säikähtää kun ulkomailta saa suurinpiirtein 400€ täydellisen uuden kannen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Mitsubishi L200 Herenä O/M/V Ajoneuvot 1 12.07.2012 10:06
Mitsubishi L200 -91 veikkaaja Maasturiprojektit 8 28.01.2012 14:47
Myydään Mitsubishi L200 Are O/M/V Ajoneuvot 3 17.03.2011 08:13
Myydään / Vaihdetaan M: Mitsubishi L200 4x4 Kuriiri O/M/V Ajoneuvot 3 14.02.2011 12:31
M:Mitsubishi L200 -04 4wd isuzubj O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2007 16:38


Sivu luotu: 21:57 (GMT +2).