![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Villi veikkaus et ottaa käynnistyessään piikkiä niin paljon et inventteri putoaa pois päältä... Omakohtaista kokemusta löytyy ![]() Koita vaikka jollain sisätilan lämppärillä missä on teholle 2 asentoa ja suurin teho suunnilleen toi 1500w. Mulla ainakin toimi hyvin ku ensin räppäs ykköselle ja siitä hetken päästä kakkoselle, mut 1100w rälläkkä sai aina vehkeet sammumaan ja kaikki muutkin yli 1000w koneet suoraan käynnistettäessä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Näin varmastikin, mutta siis että piikkitehokaan ei riitä käynnistämään? Eikös invertterit yleensä anna hetkellisesti tuplat jatkuvasta, just käynnistystä varten.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kattelin nyt ton laitteen mukana tulleita papereita, ja niiden mukaan ton pitäis antaa hetkellisesti (=käynnistäessä) 3000w. Oon ite pitänyt nyrkkisääntönä, että noi vehkeet ottaa käynnistäessä noin tuplat ilmoitettuun ottotehoon verrattuna. Tolla rälläkällä se olis siis 1900-2500w. Eli pitäis toimia. Alkaa kallistumaan siihen suuntaan että inve on sökö.
__________________
HJ61 MMC |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on valtavat visiot uusien puskurien suhteen. Viikonloppuna pakko purkaa vanhat pois. Tuleepa sitten nopeampaa tehtyä uudet..
__________________
HJ61 MMC |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nykäsin keulasta puskurin, karjaraudan ja vinssin pois. Viikonloppuna tarkoitus rakennella uusi puskin, löytäs vaan sopivaa palkkia jostain
__________________
HJ61 MMC |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nykäsin keulasta puskurin, karjaraudan ja vinssin pois. Viikonloppuna tarkoitus rakennella uusi puskin, löytäs vaan sopivaa palkkia jostain
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Etupuskurin teko pääsi hyvään vauhtiin. Siitä tulee siis sellainen ihan perinteinen. Runkoaisojen päähän niiden levyinen poikkipalkki, minkä kumpaankin päähän puolimetriset palkin pätkät n. 35 asteen kulmassa yläviistoon, ja vähän autoon päin. Vanha karjarauta silvotaan sopivasti ja jollakin tapaa liitetään palkkiin.
Kohtauskulma paranee ja muutenkin keulan ilme kevenee huomattavasti. Pistän kuvia huomenna.
__________________
HJ61 MMC |
#9
|
|||
|
|||
![]() Ja nuo inverttereiden tehot ilmoitettu ihmeellisesti?
Nuo tehot vastaavat paremminkin näennäistehoja siis VA (tyyppikilvestä otetaan virta ja jännite ja kerrotaan keskenään)
Juuri noin, että rälläkkä imaisee niin paljon piikkitehoa, että invertteri "kaatuu" Myös noiden inverttereiden sähkön syönti on erittäin suurta, jos invertterille ei tule kuin tuo reilu 10 volttia, niin hyötysuhde laskee, jopa alle 0,75! siis jos pitää antaa 1000 Wattia ulos, niin invertteri imee reilut 130 A. ja jos auto käynnissä, invertterillä 14v niin ottaa virtaa enää vaan 80-90 Amppeeria (mitattu tuolla veneen invertterillä, ja auton sisätilan lämppärillä) Noissa inverttereissä on huomattavasti kirjavuutta nimenomaan käynnistyskyvyissä: Minulla on 24v 600w invertteri, ja sillä lähtee iso porakone (850w?) käyntiin, ja jaksaa vetää kuivaan kuusilankkuun 5X70 puuruuvin kannan sentin upoksiin. Ja kaverin 1000w inverrterillä ei lähde pyörimään muuten kuin oikein varovasti, siis puuruuvia pitää pyörittää ilmassa, niin pitkään että kone käynnistyy.... ja minun veneen invertterillä toimii myös ok, tosin on 1000w jatk. 1300w 15 min/2400w 5 sek. Tuossa -Matti-:n invertterissä, missä piikkiteho 4000w, tuo 50mm2 johdot alkavat olla minimi, jos kaapelit on 4m pitkät, ja jos meinaa käyttää pietempiä aikoja imurointiin, niin pitää olla paljon amppeeritunteja akustossa..... Toki jos auto käy korotettua tyhjäkäyntiä, niin tilanne paljon parempi. |
![]() |
Luokat |
creepy crawler, hdj80, korinkorotus, toyota, vinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään HDJ80 | Monkku | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 13.08.2011 12:34 |
Myyty HDJ80 -90 | bj45lava | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.09.2010 18:33 |
Myyty HDJ80 -92 | jussi83 | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 09.01.2010 12:41 |
M: HDJ80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.08.2006 08:12 |