![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tässähän ei ole enää tuollaista säädettävää laakeria, eikä napalukkoja yms. Vaan napamutterin jälkeen on ainoastaan vetarin pää ja sitten itse napa. No, sain sen koko kääntöpään penkkiin kiinni, mutta ei lähtenyt meikäläisen ulosvetäjillä. Ei ollut kylmäspraytä, en tiedä olisko sekään auttanut, vai onkohan tämä nyt "hitsautunut" erikoisen pahasti sitten. No, pitää mennä vierailemaan paremmin varustetulla pajalla. Ihmetellä täytyy, miksi tämäkin rakenne on pitänyt mennä muuttamaan tuollaiseksi
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Vaikuttaa tosiaan erilaiselta. Onko se siis isolla ("nyloc"?) lukkomutterilla vetarin päästä vedetty kasaan kuten etuvetoisessa henkilöautossa?
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo, 36mm avainvälillä oleva päätymutteri, momentti luokkaa 300Nm
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kun sinulla on napa irti, niin prässillä pyörän napa irti.
Jos on lujassa, älä paina väkisellä (ettei napa väänny) vaan aloita purkamalla navan sisästä pölysuoja, ja kuulia paikollaan pitävä "kehä", ja kun kuulat irrallaan, niin kaikki kuulat toiselle reunaa, ja silloin laakeri lähtee purkaantumaan. kun olet saanut sisäpuolelta kuulat pois, niin ulompi laakeri purkaantuu prässissä helposti, jos ei irronnut itsekseen. sitten laakerin ulkokoolin lukkosokka irti, ja hitsaa laakerikoolin laakeriuriin migillä sauma, jotta kun sauma jäähtyy, niin imaisee kehää pienemmäksi, ja helpottaa irtikopistelua. ja pyörännavasta nuo laakerikoolit lähtee helpoimmin rälläkällä, älä rälläköi napaa ![]() Ja kokoaminen lämmön/kylmän avulla on helpointa; ensiksi laakeri ja pyörännapa pakkaseen, ja runkokappale vaikkapa uuniin 150c lämpöön... ja sitten varovasti paikoilleen, ja nimenomaan laakeri oikein päin, sillä eikö abs:n kehä ollut laakerissa (magneettisena) ja laakeri menee helpoiten paikoilleen, kun painaa sen prässillä. itse olen pistänyt letkulemmarilla vanhan koolin uuden jatkoksi, helpottaa painamista perille. ja lukkorengas paikoilleen. sitten laakeri runkoineen uuniin tunniksi. ja sitten pyörän napaan painetaan laakeri nimenomaan sisemmästä koolista, varo tuota abs:n kehää laakerissa (siis jos on) p.s älä tuhoa sitä lukko c- rengasta, laakerin mukana tuleva voi olla liian paksu ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tämä olikin melko hankala homma, järeitä konsteja tarvittiin mutta onnistuihan se lopulta. Eli hommaan tarvittiin kuumaa, kylmää, prässiä, rälläkkää, hermoja, varosatiskillä juoksemista
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mazda/Ranger savuttaa | komu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.10.2010 21:22 |
mazdaranger mazda b2500 ford ranger huollon oppikirja | JiiPee | Linkit | 0 | 18.03.2010 20:42 |
Patrol gr etupyöränlaakerin kiristys? | Grr | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.01.2010 14:04 |
Myydään Mazda BT-50 / Ford Ranger peräkoukku | JF | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.10.2008 12:33 |
Myydään Ford/Mazda Ranger/B2500 lavakaaret | Nerd-O | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.06.2008 10:44 |