Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.09.2012, 15:21
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Eikös se ollu Imperion ex-pajero jossa tuli veivi lohkosta läpi.. Mutta siihenkin oli syynsä jossain muualla kuin veivin kestossa.
Jos se on 4d56 motti niin heikot paikat on ihan muualla.

__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.09.2012, 14:00
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Juu aivan perus paikkahan tuossa on mikä pettää,eli kansi,alakerta on vain näiden vanhojen 4d56T moottorien ongelma. Jos on käytetty huolettomasti,kylmänä kengitetty eikä annettu ajonjälkeen jäähtyä kunnolla,niin kansi voi suurella todennäköisyydellä porsia,jos taas on ollut hyvällä ja järkevällä käytöllä niin tuskin mitään ongelmia on tiedossa.
Ja tuo imperion pajero on sitten aivan oma lukunsa,ei voi ymmärtää miten jollain on niin huonoa tuuria.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.09.2012, 09:16
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Tuo 4D56T moottori on juurikin se uusi moottori, jota on käytetty jo maailman sivu mitsuissa. Ei mainittavia tyyppivikoja muita kuin kannen halkeaminen 3-400tkm korvilla. Myös sähköohjatussa ahdonalaisen syötön säädössä on ollut ongelmia. Vanha, 2.3 litranen 4D55 moottorissa taas oli vaikka mitä: Sylinteriputket tippuu öljypohjaan kun paineet kasvaa, kiertokanki ja kampuravikoja. Näitä myllyä ei oikeastaan ole enää liikkeellä.

Eli:

4D55 -> aika susi
4D56 -> Päivitetty suhteellisen varma peruskone
4D56T -> Muuten sama kuin edellinen mutta sähköisellä syöttöpumpulla ja EGR hiluilla höystetty. Käytetty 90-luvun alusta 2000-luvulle asti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.09.2012, 09:23
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.251
Perusasetus

Mikäs moottori tuollaisessa 2006--> L200:ssa on eli onko niissä mitä "omituisuuksia" odottamassa ostajaa?
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.09.2012, 10:16
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Haukkuloilla poksahti L200 Euran kisareissulla, kiertokangen laakeri oli tarttunut kiinni. Koneessa ei ollut muuta huomauttamista eli kuntoon tuli uudella kampiakselilla ja kiertokangella. Kyseessä on 2006 4D56T 116hp versio.

Eikös nuo mitsun koneet mene siten että alakerta on suurinpiirtein sama kautta aikain, kannesta ja polttoaineen syötöstä löytyy tehoerot (88, 99, 116, 133 hp)?

Mielenkiintoinen huomio oli se että vain yksi kanki oli vahingoittunut, muissa laakeripinnoissa ei ollut mitään huomautettavaa. Nähtävästi huonoo tuurii ei tyyppivika?

Huoltotiedotteissa oli semmoinen knoppi että ohjaustehostimen pumpun hihnalinja saattaa olla vinossa eli hihna lentää sillointällöin pois päältä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.09.2012, 12:03
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Se peruskone on aikapitkälti samaa tavaraa, suurimmat erot on juurikin kannessa ja syöttöpumpussa. Tuo mitsun alakerta kestää asiallisella huollolla helposti sen 600tkm, lähinnä öljynvaihdoista on tarkka. Kannessa on ainakin semmoinen ero, että vanhemmassa -90 venttiilit tulee kannen tasosta pikkusen yli, kun taas uudemmassa 90- ne on kannen tasossa. Männistä en osaa sanoa kun en ole päässyt käpälöimään vielä uudemman myllyn mäntiä.

Paljonhan noita hajoaa jakohihnan katkeamisen takia. Yleensä ei hajota muuta kuin muutaman keinuvivun ja satunnaisesti nokkapukkeja mutta piileväksi viaksi voi jäädä joku hiusmurtuma kampiakseliin/kiertokankeen ja sitte tuleekin rumaa jälkeä kun sopivassa paikassa nasahtaa.

Aika hyvä nyrkkisääntö on kuunnella koneen käyntiä ja katsoa että jäähdytysnesteet pysyy paisarissa. Jos paisari tyhjenee pikkuhiljaa on se aika usein merkki orastavasta kansiviasta. Ei näissä enää nykypäivänä sitä kansiremonttiakaan kannata säikähtää kun ulkomailta saa suurinpiirtein 400€ täydellisen uuden kannen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Mitsubishi L200 Herenä O/M/V Ajoneuvot 1 12.07.2012 10:06
Mitsubishi L200 -91 veikkaaja Maasturiprojektit 8 28.01.2012 14:47
Myydään Mitsubishi L200 Are O/M/V Ajoneuvot 3 17.03.2011 08:13
Myydään / Vaihdetaan M: Mitsubishi L200 4x4 Kuriiri O/M/V Ajoneuvot 3 14.02.2011 12:31
M:Mitsubishi L200 -04 4wd isuzubj O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2007 16:38


Sivu luotu: 23:54 (GMT +2).