![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 231 = 2wd - 4hi - N - 4lo (= vain kiinteät nelivedot liukkaalle & rymyämiseen, ei saa ajaa pitävällä alustalla katuajossa) 242 = 2wd - 4hi - 4ft - N - 4lo (4ft = jatkuva neliveto kuivalle asvaltille yms., eli keskitasauspyörällinen) Kestävyyden puolesta 231 on jonkun 15-20% voitolla, mutta molemmat kyllä kestää normikäyttöä ja vähän rajumpaakin varsin hyvin. Molempia laatikoita on ollut myös tehokkaiden kasikoneiden perässä. 242 jos ei ole jakoaskin alueen siirtonivelet kunnolla säädöissä niin voi neliveto (varsinkin hidas) hyppiä pois päältä ja tuhoaa silloin helposti laatikon sisuskaluja.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mistä tuo tieto muuten on peräisin? Vaikkapa tuossa http://en.wikipedia.org/wiki/New_Venture_Gear olevan taulukon mukaan ainakin mitoitukset olisivat juuri toisinpäin, eli 242 olisi vahvempi. Tietty käytännön kestävyys voi olla jotain muuta...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Noi numerot NP/ NV jakolaatikoissa periaatteessa kertoo niiden kestosta, mutta ei ole mitään faktoja.
Monessakin paikkaa nähnyt luvut 231:lle 1600- 1900 lbs/ft. vakiona, 242 valmistajan ilmoituksen mukaan reilu 1600lbs/ft. Käytännössä kuitenkin 231 kestää enemmän kuin 242. 242hd- versio on sitten kestävämpi (ei löydy jeepeistä), jokseenkin samaa luokkaa esim. Rubicon- mallien 241OR:n kanssa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Epätietoinenespoosta.
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Edelleen NP-242
__________________
Killing time is not murder |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mikäs neuvoksi, kun puskuri/vinssipetivahvistuksien takia jäi simpukan pultit lyhkäiseksi ja pikaisella kyselykierroksella homma tökkäsi siihen, ettei löytynytkään tuolla kierteellä yli 4" pultteja? Muistan että jollain oli täällä ratkaisu ongelmaan, mutta en löytänyt haulla keskustelua
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kait sen voi uudelleen kierteyttää, toi 7/16" UNC (vai mikä olikaan) on tosiaan ollut vähän vaikea löydettävä pitkänä ja vahvana pulttina.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.denalitrucks.com/documents/Transfer%20Case%20Specifications%20Chart%2... Eli 231 ja 242 laatikoitakin löytyy pariakin versiota. Kuten Timo kirjoitti, niin tavan 242 ei ole kestävin valinta. NV242 1480 lbs NV231 1885 lbs NV231 HD 1940 lbs NV242 HD 2028 lbs Missä autoissa 242 HD laatikkoa on? Mulla on ollut se käsitys, että sitä löytyy jonkun mallin WJ:stä.
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ainakin tuossa yhdessä linkissä ollut 249 oli huomattavasti 242:sta vahvempi, mutta edessä olikin kirjainyhdistelmä NV eikä NP...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sama firma eri nimellä ![]() 242 on planeettapyörällisella tasaupyörästöllä oleva, 2h 4h jatkuva nelari, ja 4l pykälät 249 viskolla 4h ja 4L... viskoja on tiemmä hajonnut, muuten kestävyydestä en tiedä |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Niin se visko ei hajoa heikkouttaan vaan väärällä käytöllä eli ajetaan "eriparin" renkailla, jolloin visko luulee jokin renkaan sutivan ja sitä koko ajan kompensoidessaan ylikuumenee ja lopulta hajoaa. Tämän takia ZJ:n renkaiden samankokoisuus ja sitämyötä kierrätys onkin tärkeää.
Lootan kesto on sitten muuta. Toinen numero - eli se nelonen - kertoo kestävyydestä, mutta siis onko kestävämpi kuin 242, jossa siinäkin toinen numero on nelonen? Jos kerta NP = NV, niin sitten NP249 kestää 1800 jalkapaunaa, jolloin 242 on heikompi...? Vai onko tässäkin sama juttu kuin 231:ssä, että ilmoitetut arvot eivät korreloi todelliseen kestoon? Tämä asia kiinnostaa sikäli, että vaihdanko 249:n tilalle 242:n vaiko enkö vaihda? Jos kesto on kutakuinkin sama, niin 242:lla saa tiettyjä ominaisuuksia, mitä ei 242:ssa ole ja päinvastoin. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lontoonkielisiltä keskustelupalstoilta löytyy paljon mielipiteitä aiheesta. mm... The pre 96 249 uses the vc to apply power to the front and rear ds. The 96-98 249 uses a vc to apply 10% power to the front and only when the rear wheels slip does it lock up to provide 50/50 to the front & rear. And, unlike the pre 96 249, when in low range, the front is locked to the rear and the vc is not involved. This makes the OD 249 (On Demand) an excellent tc for offroading. It is stronger than any other one of those years. The pre 249 uses the vc to apply power to F&R in both Hi & Lo range.
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |