![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Meni nokkahihna poikki vauhdista.Kone pyörii startilla.Tartteekohan tehdä muuta , kun vaihtaa uusi remmi ja kovaa ajoa? Vuotava vesipumppu pitää tietysti vaihtaa samalla kertaa.Mutta onko toi kone "ympäripyörivä" ?
__________________
-MMC- |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyt venakoppa käytetty pois.Oli ne i:llä merkityt keinut kaikki 4 kpl poikki.Nokkahihna on muuten ehjä.Se pienempi hiha katkennut.Elikäs pyörittääkö se nyt sitten vesipumppua?
Kannattaakohan ottaa viä kansi pois?
__________________
-MMC- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa se pienempi hihna pyörittää niitä tasapainoakseleita jotka vähentää tärinöitä auton käydessä. Jotkut kuulemma jättäneet sen kokonaan pois, en suosittele. Mutta asiaan eli sulla on keinujen tuhon aiheuttanut sen pienemmän hihnan katkeaminen ja pyörähtäminen isomman hihnan ja jonkun hammaspyörän välistä, eli jako on mennyt sekaisin ja on sitä edelleen. Laitat uudet keinut rikkinäisien tilalle, uudet hihnat ja kiristimet. Hihnat tulee pyörille niin että akseleiden ja venttiilikoneiston rungossa olevat merkit kohtaavat millilleen kun pyörität kampiakselin päästä moottoria. Pyörittele ensin muutamia kierroksia ympäri että varmistat ettei merkit lähde vaeltamaan kierroksilla ja kone pyörii suhteellisen kevyesti. Seuraavaksi säädät venttiilejen välykset kohdilleen (käytä kylmiä arvoja). Laita venttiilikoppa kiinni ja täräytä käyntiin. Kansi kyllä ilmoittaa jos murtumia: paisarissa kuplii ja lämmöt heittelee. Jos päätät avata kannenkin jostain syystä... itse en avaisi, niin sitten se on koneistettava, pultit uusittava ja momentit laitettava huolella kohdilleen. Tuon alumiini kannen ominaisuuksiin kuuluu että se vääntyy aavistuksen verran jo irroitettaessa. Kannenpultit kestää vetää kerran momenttiin jonka jälkeen ne venyy sen verran että remppa ei tule onnistumaan vanhoilla pulteilla. Eli huolellisella työllä, ilman oikomisia ja hosumisia saa Mitsun kannesta pitkään kestävän ja luotettavan.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
onkos kellään tietoa tuosta kampiakselin etupään stefan vaihdosta? onnsituuko etukautta?
__________________
-MMC- |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Luulis onnistuvan.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
löytyykö keltään hihnojen ajoitusmerkkejä tuohon 2,5l turboon? samoiten olisin kiitollinen venttiilien välyksistä?kylmäarvoina kiitos.
__________________
-MMC- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5057 | 16.07.2025 22:43 |
Mitsubishi L200 -91 | veikkaaja | Maasturiprojektit | 8 | 28.01.2012 14:47 |
Mitsubishi L200 | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.03.2011 10:05 |
Myydään Mitsubishi L200 | JP80 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.09.2010 11:45 |
M:Mitsubishi L200 -04 4wd | isuzubj | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2007 16:38 |