Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
24v sähköillä oleviin autoihin on 2 hyvää neuvoa;
1: akkujen välistä ei saa ottaa mitään!
2: aina kun touhutaan sähköjen kanssa, niin maakaapeli (alajänniteakun ja korin välinen-) irti akun - -navasta.
Ja päävirtakytkimet akun - navan ja korin/rungon välissä aiheuttaa enemmän ongelmia, kuin selvittää niitä (minun mielestä, asiaa puitu jossain topiikissa)
Jos joku käsistään kätevä on kytkenyt esim. radion 12v:iin noiden akkujen välikaapeliin, ja miinus kaapeli on irti, ja jotain kulutusta tulee; niin esim. radio voi palaa jo siitä, kun auton ovi avataan, siis sisävalon pitäisi syttyä 
|
kokeilin sitä solenoidin toimivuutta kun oli startti irti ja kontaktipinnat putsattuna niin toimi silloin, jäi omaa tyhmyyttää kaapelit kiinni ja avot soppa oli valmis, eli solenoidi kyl toimii mut moottori ei pyöri. voikohan startin laakerit olla lopussa

no huomenna tietää taas lisää. tappokytkin tulee tän jälkeen ja akut siirtyvät takatilaan. pitää viel kattoa noi mitä bj tossa kertoi, kiitos