![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#26
|
|||
|
|||
|
Niin ja se unohtui sanoa että olipa mahtava reissu!
Reitit olivat minusta sopivan haastavia, paikkapaikoin piti katsella tarkasti ajolinjoja jos aikoi päästä ajamalla. Miedän ryhmä ajoi koko ekan yön, joskus alkuiltapäivästä lauantaina tultiin perjantain reitiltä pois, jotain tunnin tirsat tuli otettua yhden pikahuollon aikana, tojotien murroksia meni useampia. Perjantai-iltana oli pientä tungosta sen ekan suon kohdalla, kun kaikki punaiset ryhmät tuli sille yhtä aikaa, viimeiset tais päästä yli noin kahdelta aamuöyllä. Lauantai-päivän ajot jä multa väliin kun kävin paikkauttamassa renkaan, yösafarilla meni aamuviiteen, eli unta tuli noin tuplasti edellisyöhön verrattuna. Hieman oli teltassa kylmä, olis pitänyt sitenkin ottaa se parempi makuupussi... Molemmat kuskinpuolen renkaat siis menivät rikki, etunen alkoi vuotamaan onneksi vasta kotimatkalla, vuoto havaittiin kun auto oli jo lavalla. Molemmissa hyvin samantyyppinen vamma, muutaman sentin syvä (niin, läpi asti siis... :-) viilto kyljessä, noin viis-kymmenen senttiä vanteen reunasta. Eli ei ne svampperitkaan ihan pomminvarmoja ole, vararengas on sytä olla mukana, ja ainakin mun varaosavalikoimaan tulee sisärenkaita ja paikkoja, ja työkaluvalikoimaan pari hyvää rengasrautaa. Lauantai-iltana käytiin syömässä poroa (tämä oli toinen tarjolla olleista eväistä joita itse ehdin syömään, hyvää oli samoin kuin ne letutkin), ja sitten lähdettiin ajelemaan, yksi auto tuli metsästä pois narun perässä kun siinä ei pysyneet kaikki mutterit kiinni. Kivaa oli, ja ihmen hyvin sitä jaksoi kun reitti ei ollut liian helppo, tilanteita oli sopivasti. Sunnuntaina yhden joen ylitystä hieman hidasti se että puolet sillasta puuttui, se saatiin kuitenkin tehtyä ja seuraavan neljänsadan metrin matkaan meni kahdeksan tuntia ennenkuin viimeisetkin autot olivat läpi. Tässä kohtaa tuli safarin pisin odotus, mutta samalla tuli juteltua niitä-näitä myös muiden punaisten ryhmien heppujen kanssa. Ylläksen huipulle ehdittiin ennen puoltayötä, ja sitten saunaan, jotkut ehtivät käydä syömässäkin. Oma saldo oli noin 1+2+7 tuntia unta, kaksi puhjennutta rengasta, sikana ravistava ohjaus (simpukka paskana) ja yksi pieni lommo (ajoin perhana kolarin, onneksi pajeron levike on rangen pintapeltiä vahvempaa), ja etu- akselin huohotinletku irtos monta kertaa ja loppujenlopuksi meni mäsäx. Niin ja paljon hienoja muistoja, ensvuonna uudestaan! Oli myös mukava tavata viimevuonna tutuksi tulleita kavereita joita ei muualla näe, ja uusiakin tuttuja tuli aika paljon. Muiden autoista sai taas monta hyvää ideaa, osa porukasta on kyllä melkoisia pellepelottomia, muutamat jipot ja tekeleet olivat aika nerokkaita. Järjestäjille kehitysideoina ehkä uusien reittien tiedustelu. Sumpuuntumisen välttäminen ja aikataulujen pitäminen lienee aika haastavaa tässä lajissa näin isolle porukalle, mutta olisi mukava jos jonkinlaisia lääkkeitä löytyisi. -Paavo PS. Kiitoksia G280:lle kuljetus-messerin lainasta, range saatiin kotiin mallikkaasti, muuten olis saattanut olla aika pitkä matka voblauksen ja vuotavan renkaan kanssa. Edited by - Paavo on 15/06/2004 11:13:50 |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Olympialaiset 2004 | Posityyhtynen | Yleisurheilu | 21 | 17.08.2004 20:54 |
| MM-2004 | Jucca | Jääkiekko | 8 | 26.04.2004 09:09 |
| Kiinnostaisko YlläsTrophy VIDEO?? | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2004 21:09 |