Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu
1,5L x 2,8 = 4,2 litraa / kampiakselin kierros.
4,2/1,25= 3,36
4,2 tulee tuosta aijemmasta laskusta ja 1,25 on moottorin tilavuus/kampiakselin kierros.
3,36 luvusta eikös pidä vähentää ilman paine ja silloin jää jäljelle 2,36?
Miten hakoteillä liene olen?
|
miks siitä pitää vähentää ilmanpaine?
EDIT:
EIkös tän voi ajatella et 1:1 välityksellä 1,5L/r painetaan 1,25l/r --> joka kierroksella menee 0,25l liikaa ilmaa eli 20% "ylimääräistä". 120% ilmatilassa ilmaa on 0.20 bar, eli kasvattamalla välitys suhdetta kaksinkertaiseksi ilmaa on 240% ilmatilassa, jolloin paine on 1.4 bar. Jos välitysyhdetta muuttaa 3:1, ilmaa on taas 360% eli 2.6 bar..... Eli kyl siitä pitää näemmä vähentää ilmanpaine vastaava ilma.....käsittämätöntä.....
EDIT2: Periaatteessahan sitä vähennetään moottoriin synytvä "tyhjiö" kierroksella, joka on sama määrä kuin ilmanpaine ?