![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Paljonko ennakkoa siinä nyt on kellolla kato myös että ykkönen on samassa kohti kummassakin pumpussa suuttimet ei pitäis olla käynninesteenä vaikka paineet olis alhaalla savutus vaan kasvaa
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos ootte kokeillu kaikki pytyt erikseen, niin onko pyörimissuunta oikea, ettette ajoita pumppua ruiskutuksen "loppupäästä" koneeseen nähden....
Oireet viittaa juuri myöhäseen ruiskutukseen ![]() Tai sitten mahtiluokan ilmavuotoon!!! ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuo avautumispaineiden ero:
jos nimenomaan noin päin; siis pumpulle alunperin tarkoitetut suuttimet aukeaa suuremmalla paineella, niin ollaan "oikealla puolen" siis tuo avautumispaine on se paine, milloin suutin alkaa päästämään dieseliä läpi. todellinen paine voi sitten olla jotain aivan muuta. Ja noissa uusissa common rail- yhteispaine- järjestelmissä ilmoitetaan paine, mitä jakotukista jaetaan suuttimille. Onko tuo pumpun luovuttaja suorasuihkudiesel? jos on, niin ennakkokäyrä ja ennakko on huomattavan paljon eri, ja myös suihkutus aika? Onhan tuo pumppu varmasti toimiva? (ettei olisi kummin kaiman nesteettä ajetusta, serkkupoijalta halvalla ostettu....) Tarkista tosiaan tuo, että pumppu pyörii oikein päin (kun kyse toyotasta, niin varmaan pyörii samaan suuntaa?) Olisiko mahdollista että suihkuputket olisi ristissä parilla pytyllä? Tarkista järjestys sekä luovuttajalta että vastaanottajalta, ja nimenomaan nykyinen! Ja kun käy tyhjäkäyntiä, niin aukaise jokaista suuttimen putkea vuorotellen, ja kirjaa ylös, ei vaikuttanut/vaikutti pienentävästi kierroksiin/ jne.... Ja sitten tuo pakoputki: kun käy tyhjäkäyntiä, niin haiseeko se savu puoliksi palaneelle dieselille, kitku, tarttuu vaatteisiin, on vaaleanharmaata? ja jos mustaa, niin silloin dieseli on palanut liian vähällä ilmalla -> yksi pytty käytää koko konetta? Ja tuo ennakkokysymys; jos ennakko aikaisella, niin kone käy karkeasti, ja jos taasen myöhäsellä, niin pehmeästi, ja tosi myöhäsellä kitkuaa. Ja tuossa hj-61 suutimissa on taasen pari ongelmaa, eivät sovi ristiin sitten millään ![]() P.S olisko missään 2L-T:n pumppua edullisesti? vaikka muutamalla satasella ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Td karsinan pumpussa on sitten se sähköinen ennakonsäätö... Eikä ihan satasella sovi samoille merkeille eri moottoriin vaan pitää kellolla ajoittaa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jaa, eipä olekaan sähköjä säädössä. Sehän tulee vasta anjoviksessa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
12-HT Pumpun säätö? | tkomulainen | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 29.08.2011 20:06 |
Bj:n pumpun vaihto uudempaan malliin | Bj 40 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.06.2011 21:33 |
Lj-70 pumpun säätö | jukos | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 11.05.2009 22:58 |
pumpun ajoitus LJ-70 | jukos | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.03.2008 14:01 |
Pumpun säädöistä hj 60 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 10.08.2005 13:43 |