Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.08.2012, 07:50
Jugio Jugio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.06.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 80
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Rakentelu jatkuu parin viikon päästä, siihen asti ajossa vajjavetoinen Kesätölkki ja Syncro parkkeerattuna erään kallion reunalle aiheuttamaan ihmetystä viettämään kesälomaansa. Jospa lomalla ehtisi tehdä tarvittavat muutokset katsastusta varten.
Tuli ajettua viime viikolla tuon "parkkipaikan" ohi ja täytyy myöntää, että kyllä tuo erottui edukseen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.08.2012, 10:00
valtatie:n Avatar
valtatie valtatie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.08
Sijainti: KANNUS
Viestit: 143
Perusasetus

Caravelle syncro 1.6 TD -90 lukoilla ja ilman ohjaustehostinta oli ajossa muutaman vuoden 90- luvun puolessa välissä 150 tkm tuli sillä ajettua. Hyvä peli, mutta pikkuruisella moottorilla oli pilattu muuten erinomainen auto.
__________________
"samallainen mustaromutojota kuin meillä"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.08.2012, 17:24
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja valtatie Näytä viesti
Caravelle syncro 1.6 TD -90 lukoilla ja ilman ohjaustehostinta oli ajossa muutaman vuoden 90- luvun puolessa välissä 150 tkm tuli sillä ajettua. Hyvä peli, mutta pikkuruisella moottorilla oli pilattu muuten erinomainen auto.
Pikkukoneestakin saa puristettua puhtia coolerin (esim Oettinger LLK 90 hv 70 luvun tekniikalla) kanssa, harrastekäytössä aika moneen on vaihdettu 1.9TD/TDI kone coolerilla, vaihdettu suurempaa ahdinta ja muokattua ruuttapumppua sekä TDI:n kytkintä.
Vakio alustalle sallittu max kone teho on 134,4 hv.

Ajattelin aloittaa taistelun ruostetta vastaan, eli hain ruosteen poistoainetta jolla ajatus putsata pari kukkivaa korin pystysaumaa.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.08.2012, 17:27
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jugio Näytä viesti
Tuli ajettua viime viikolla tuon "parkkipaikan" ohi ja täytyy myöntää, että kyllä tuo erottui edukseen
Kuvia parkkipaikasta heti!
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.08.2012, 17:56
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Oikeastihan tämä on hieno projekti! Ei minullakaan ole epäilystä etteikö tölkillä metsässä pääsisi, hölmöähän se on kuitenkin ajatella että tällainen olisi maailman ultimaattisin maastoauto. Tsemppiä topikin aloittajalle sitkeässä taistelussa valtavirtaa vastaan
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.08.2012, 18:09
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Oikeastihan tämä on hieno projekti! Ei minullakaan ole epäilystä etteikö tölkillä metsässä pääsisi, hölmöähän se on kuitenkin ajatella että tällainen olisi maailman ultimaattisin maastoauto. Tsemppiä topikin aloittajalle sitkeässä taistelussa valtavirtaa vastaan
Ei todellakaan ultimaattinen, kaukana sellaisesta! Tuohan on vaan 60- ja 70-luvun tekniikkaa, johon on lisätty vetävä etuakseli sekä tasauspyörästön lukot. "Maastoauton" siitä tekee henkilöautona kytkettävä voimanulosotto ja pakuna yli 2000 Kg kokonaismassa ja sekin pitää muutoskatsastaa kauhealla tappelulla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Kuvia parkkipaikasta heti!
t. Ismo Ämmä
Naamakirjassa on muistaakseni kuva samasta paikasta reilun vuoden takaa.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 07.08.2012 18:17
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.08.2012, 12:17
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joo, raideleveys ja akseliväli ovat hyvin ratkaisevassa osassa.

Omasta vinkkelistä T(ransporter T3)ölkin maastokäyttöä rajoittaa pitkät välitykset ja joustovarojen puute. Maavaraa tosiaan äkkiä enemmän kun monessa oikeessa maasturissa kun ei ole sitä jäykän akselin perän koppaa rajoittamassa. Mut eihän niitä kiviä ja kantoja tarvii just siihen sihdata. Mut ihan hauskaa että näitäkin viedään metsään oikeella asenteella.
Kummasti niitä perämurikoita ja jakovaihteistoja suojataan, vahvistetaan tai rikotaan? Tosin vahinkojahan ne kolahdukset ovat varmasti, tuskin kukaan tahallaan silleen ajaa, että suurimmat murikat jäävät auton alle.
Mitenkähän mahtaa mudassa olla, jos on sileä pohja vs jäykät akselit, haittaako murikat?
G-vaihteen välityksen tihentämiseen kun olisi lääke, niin luulisin että Lempäälän vaihdelaatikkopajan ovella olisi jonossa Tölkkejä odottamassa työn alle pääsyä.

-

Pääsin tänään harjoittelemaan "oikeaa maasturin rakentamista", putsasin ruostetta 24 v vanhan takavetotölkin maalipinnasta ja pystysaumoista. Kolme reikää löytyi korista, suurimmasta sain pensselin meneen läpi kun pohjamaalailin. Jos takevedon muuttaminen nelivedoksi onnistuisi Suomessa, niin siihen koriin voisin melkein alkaa väkertämään Syncron osia.
Reiät oli kuskin oven karmin taka alakulmassa ja saman puolen takalokasuojan kaaren molemmissa päissä. Pakko on joku päivä aloittaa peltityöt, hyvää harjoitusta pari vuotta tuoreemman Syncron varalle, jossa on jo oikeasti pikkasen hitsattavaa
Jouduinhan minä tuotakin hitsaamaan, kun pakoputki meni poikki "aamulenkillä", niin piti se räkiä paikalleen ennen peltihommia.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Kuvia parkkipaikasta heti!
t. Ismo Ämmä

Eihän tuossa nyt mitään ihmeellistä ole varmaan kenenkään 4x4 auton omistajan mielestä, mutta on toi muiden silmissä aiheuttanut kummastelua
Tuossa se ei ole kenenkään tiellä ja saa mäkistartilla käyntiin jos sähkö loppuu seisonnan aikana.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.08.2012, 22:09
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Kolhitun helman tilalle suunnitteilla palkkihelmaa. Oletteko noissa oikeissa maastureissa hitsanneet sen palkin vaan kylki- ja pohjapelteihin kiinni, vai miten on kiinnitys toteutettu?

Ajatuksena olisi, että helma kestäisi auton noston ja mahdolliset osumat Isänmaahan sekä mahdollistaisi pohjapanssaroinnin kiinnityksen.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.08.2012, 22:14
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

juu ainakin minä olen noihin toytotan rimpuloihin sen hitsannut ihan pohja ja kykipeltiin.
Kyllä se niin kestää tunkata mistä kohdasta vaan ja omaa ajettiin aika surutta kiviin eikä pettäny. Kai noissa busseissa senverta terveet pellit on kun milkein millin ajetussa toitsussakin kesti
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.08.2012, 22:14
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Kolhitun helman tilalle suunnitteilla palkkihelmaa. Oletteko noissa oikeissa maastureissa hitsanneet sen palkin vaan kylki- ja pohjapelteihin kiinni, vai miten on kiinnitys toteutettu?

Ajatuksena olisi, että helma kestäisi auton noston ja mahdolliset osumat Isänmaahan sekä mahdollistaisi pohjapanssaroinnin kiinnityksen.
Mää oon hitsaillu kaikki ympäriinsä, ja tukenu viä vahvempiin pokkauksiin/runkoon, miten on milloin saanutkin. Kertaaka ei oo antanu mistään peräks!
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.08.2012, 22:22
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Kaiketi se on vaan sitten mentävä "rautakauppaan ja haettava joku 10x5 cm palkki molemmille puolille ja rälläköitävä peltihelmat pois tieltä. Tekemällä oppii ja jos menee vituiksi, niin sitten pitää ajella varmaan Loimaalle

Kuvia kun katselin, niin sen saisi aikas hyvin molemmista päistä "poikittaispalkkeihin" kiinni.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.08.2012, 22:29
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Kaiketi se on vaan sitten mentävä "rautakauppaan ja haettava joku 10x5 cm palkki molemmille puolille ja rälläköitävä peltihelmat pois tieltä. Tekemällä oppii ja jos menee vituiksi, niin sitten pitää ajella varmaan Loimaalle

Kuvia kun katselin, niin sen saisi aikas hyvin molemmista päistä "poikittaispalkkeihin" kiinni.
Mitä Sää Loilandiassa?
Ei sinne kannata mennä, siä on kaameeta..
Tuu ennemmin tänne Mettämaalle ennenkun alat pilaamaan niitä helmoja, niin
tulee kerrasta kuntoon...
Ps: Ota si lonkeroo riittävästi mukaan...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Syncro Caravelle koppis Tekniikka & Jutustelu 23 12.09.2011 16:05
T3 syncro Heegi Linkit 6 11.09.2011 11:55
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 19.03.2010 21:46
Myydään G60 Golf Syncro MBG O/M/V Ajoneuvot 6 26.02.2009 10:22
O: Vw Transporter syncro 16" 2d4wd O/M/V Ajoneuvot 5 22.03.2007 16:06


Sivu luotu: 00:42 (GMT +2).