![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vaikka oottekin puhdistanut sen tankin ja polttoaineputken, niin koitappa imaista siitä polttoaineputkesta mikä tulee pumpulle, mulla oli kerran klemmari painanut kumisen p-letkun niin tiukasti suppuun, että letkusta tuli kyllä ainetta hieman liristen, mutta kun yritti imeä niin ei tullut mitään, ja oireet oli vähän samanlaiset. Tai sitten ainakin hoojiista voi ruostua se tankin päältä tankin sisäänmenevä putki sieltä tankin sisäpuolelta aivan yläreunasta, silloin tekee tuota samaa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() REIKÄ!
No helevetti,reikä siel jossain on. Muinoin oli hiasteessa tyyppi vika enkä nykyään oo kauaa vanhoja putkia ihmetelly ku uuet heti jos on vanha auto kyseessä. Vaikka on imuputkessa reikä ni yleensä märkii ulospäinkin,voihan se reikä olla esim. käsipumpun kalvossakin mut ennemmin putkessa reikä. Yks konsti on ottaa jostain sähkönen siirtopumppu ja pumpata vaik paluuputkesta imuputkeen eli "väärin päin" jolloin kyllä pitäs tiputtaa jostain. Jotku saatana tulppaa ne putket ja tohottaa paineilmaa tankkiin mut jos joku letku poxahtaa ni on naftaa taivaalla.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko polttoaineen määrällä mitään vaikutusta ? Lähteekö ollenkaan paremmin käyntiin ,jos tankki täynnä ?
Aikoinaan kaverin pick-up mazdassa oli,että siinä puolen tankin kohdalla alkoi sahauttamaan ,eikä meinannu lähteä millään käyntiin . Tankin sisällä polttoaine putkessa oli reikä .
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pistä Metrin pätkä kirkasta muoviletkua suodattimen tankin imuletkuun "jatkopalaksi" niin näet heti, että vetääkö ilmaa, vai eikö tule mitään (siis letku tukossa)
Ja kun olet löytänyt tuon vuotokohdan, ja korjannut sen, niin käytä autoa niin pitkään, että kuplia ei tule. sitten odota auto sammuneena väh. puoli tuntia, ja starttaa auto käyntiin samalla seuraten että tuleeko kuplia. (siis tällä tavalla löytyy pienetkin vuodot) Joskus törmäsin semmoiseen hj:n lankkiin, mistä nousuputki oli murtunut tankin sisältä poikki, oireet hyvin pitkälle samat, mutta arvaan että sinulla ongelmana on hapannut polttoaineputki tankin päällä. Periaatteessa voit kokeilla vaihtaa paluuputken ja imuputken paikkaa keskenään vian etsintänä, mutta älä yritä korjata vikaa sillä. Onhan suodatin vaihdettu? siis ei pelkästään laskettu vesiä pois. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No jos epäilee että soppaa ei mene perille, niin laita väliin sähköinen siirtopumppu kokeeksi. Tuo vika vaan vaikuttaa siltä, että en veikkaisi ensimmäisenä siirtopumppuongelmaa, jos käy kaasu pohjassa mutta ei muuten. Omien kokemusten mukaan ne jossa siirto-ongelmaa on, niin käyvät tyhjäkäyntiä heikosti mutta "kaasua" antaessa sammuvat heti tai ainakin tyhjäkäynnilä käyvät parhaiten.
TT |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Putkessahan oli reikä niinkuin monet tässä jo aavistelivatkin. Uutta letkua ja sillä korjaantu. Käy taas ku lämminverine riiseli!
__________________
Mersumies. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ:n käyntiongelma | Daniel | Tekniikka & Jutustelu | 62 | 30.11.2012 00:27 |
HJ:n Käyntiongelma. | välijäähdytin | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.02.2010 17:40 |
SJ-413:n käyntiongelma | JC | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.11.2008 23:44 |
XJ:n käyntiongelma | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.11.2005 00:55 |
Uaz käyntiongelma | -MAKE- | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 01.06.2005 20:49 |