![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Referenssiluku on saanut olla max. 100 jo 24.10.2009 alkaen, siks vanha.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Asensin Seriekseen puhtaasti Showmielessä 4kpl. Motonetin halvimmat (6,90€/kpl.) työvalot kattotelineen etureunaan jokunen vuosi sitten. Maastossa kävikin sitten ilmi ettei ne olleetkaan ihan turhat, kivet ja kannot eivät varjostaneet läheskään samalla tavalla ja muutenkin oli mukavempi työskennellä auton keulan edessä verrattuna tavis ajovaloihin. Taisin jopa epähuomiossa viedä auton tammikuussa leimalle niillä eikä siitä tullut mitään sanottavaa. Aina niin mukava katsuri katsoi ohimennen kattotelinettä ja taisi hiljaa todeta siinä olevan montapaljon valoja ja siirtyi muihin tarkastuksiin...
Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuleeko noista katsastuksessa sanomista jos katolla sojottaa valoja mutta on kytkimien takana. Jos vaikka esim. huolto autossa tarviaa "työvaloina".
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
"Näkyy sulla työvalojakin olevan" lienee yleisin sanominen
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla on tällainen keinuvipukatkaisija-fetissi joten kaikille valoille on oma katkaisija merkkivaloineen, tuskin niistä haittaa on ollut... Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja jos konttorilla merkitsevät otteeseen että pitää poistaa, ja tienpäällä pollarit huomaavat, että edelleen ovat katolla, niin jokseenkin varmat sakot. ja jos tuo ensimmäinen sakko ei pure, niin toinen on varmaan paljon suurempi? Taannoin oli niin tiukka linja poliiseillakin, että kun minulla oli bj:n katolla 2 kpl noita kaikkein halvimpia h3 työvaloja, ja niiden johto oli irroitettu auton sisällä olevasta pistokkeesta ja kääritty valojen ympärille, niin meinasivat väkisellä sakottaa, mutta eivät oikein löytäneet kirjasta sopivaa lainkohtaa. (Nuo valot oli "telineessä" mikä oli räikkäliinalla kiristetty takaovien välistä ja parilla narunpätkässä olevalla koukulla katon etureunasta katolla, tein "väliaikaisen" asennuksen, että juurikin tuo valojen etäisyys katon etureunasta voisi hakea oikeaksi ja yli 10v sitten tehty testiasennus tuli niin hyvä, että eipä ole tullut tehtyä uusiksi, koska tuo on pysynyt paikoillaan yhtä kertaa lukuunottamatta, toki silloin valo olisi lähtenyt, vaikkapa katonpala mukanaan...) Ja tuohon häikäisyyn konepellistä tms. Kun valon valokuvio on laaja, niin heijastuma konepellistä pienempi. Ja ainakin minulla oli kokoajan pimeässä päällä, kun ajoin, ei häikäisseet koskaan niin paljon itseä, että maastossa olisi tullut sammutettua. Ja valaisualue oli käytännössä suoraan sivulta sivulle noin 10m, ainoastaan kuskin puoleinen eturengas oli katveessa. Toki nuo 2 kpl 24v H3 paksuilla johdoilla oli viimme vuosituhannella keskimääräinen määrä, ja valoa huomattavan paljon, nythän "pitää" olla enemmän... -> irroitettavat valot, kunnon sähköistykset ja jokaiselle (parille) oma kytkin merkkivalolla on varmaan syytä tehdä käyttöautossa? ja jos jaksais viritellä, niin valohälytin alkaisi morsettamaan, jos isolla puolen yrittäisi ajaa valot päällä ![]() p.s nyt alkaa led valojen hinta laatusuhde olla semmoinen, että nuo h3 veteraani taitaa joutaa eläkkeelle, vaikka 24v sähköissä huomattavan hyvät hintaansa nähden ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
TT |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin ite tykkään juuri noista vanhoista h3 ainakin metsällä kun jälkiä katselee. Syttyy nopeammin kuin xenon ja väri sävy on parempi kuin ledissä. Katto lisäpitkissä vois kyllä olla xenonit.
|