Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.07.2012, 23:12
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Vetarien kesto? kempillä?

__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.07.2012, 06:45
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
Vetarien kesto? kempillä?
Ei mitään hajuakaan.....mutta eiköhän sekin tässä lähiviikkoina selviä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.07.2012, 21:13
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Ei tullu kemppilukkoo tänään. Sen sijaan asentelin edellisten omistajien rakemtaman jakolaatikon suojan. Sit kattelin takaiskarin alapäätä, että kumit on ihan muusina, ku sieltä puuttuu toinen prikka kokonaan. Noh alapää iskarista irti ja KLOPS.......hetkinen iskari putos pisimpään asentoon ja on ku polkumalaattorin pumppu........EI PERKELE! Ihan romu, ku 1 iskarikin noin rikki

Nooh TLP iskarit sitten jostain autosta tilalle ja jotain prikka viritelmiä. ja avot, toimivat takaiskarit asennettu ja huomenna testataan Samalla huomasin, että takajousien etummaiset mutterit olikin sormi tiukkuudessa, joten pikku kiristys niillekkin ohimennen........mitähän kaikkee vikaa tästäkin löytyy aina "ohi mennen"

Sit oikean puolen etulokasuoja ei taida olla kiinni, ku maskiin ja sisälokasuojaan (en tutkinu yhtään), joten pari porakärki ruuvia töihin ja kappas, loppu yks kitinäkin siinä samalla.

Sit auto trailerille, bensaakin tuli haetua 20 litraa....kai sillä ainaki tunnin ajaa tuollaisella woema mjoottorilla

Eli huomenna Punkalle nätisti ja varovasti testaileen ja leikkiin.......niin juu, äiteekin kävi pajalla yks ehtoo ja kysy, että mitä sä tollakin meinaat tehdä?? "Meinasin leikkiä." vastasin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.07.2012, 22:06
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Tässä topicissahan on nyt aivan törkeen vähän kuvia.


Ja Suzy ostohetkellä oli hieman jo alkanu vihertyyn/sammaloituun


konehuonekkin hiukkasen samalla mallilla


Mitähän ainetta tuolla pesurin säiliössä on, ku korkkikin homeessa


Mutta hiukka pesemistä ja johan sitä nyt viittii kätensä tuonne upottaa


Ulkokuariki hiukkasen siivoontu pesemällä.....mätäviat ei kyl valitettavasti häipyny



Pärskeles, mikä varustelutaso tässä helmessä on......kaikenlaisia erittäin hyädyllisiä mittareita



Rundikello näytti ostohetkellä noin


Paskat.....eikös se kuulu "kilpureissa" olla niinku tuollai



Liikaa rengaspainetta vielä ja liian vähä kuvioo. Pitää varmaa ennen Luumäen trialia sipasta hieman kumileikkurilla noita vanhoja renkaita




Juu ja tänään käytiin hieman Punkalla ajelemassa. Jeeppi voittosta oli ja helvetin hauskaa.




Eka abaut pualituntinen kun oli tullu ajeltua tuulilasi korkuisessa heinikossa ekana kotterona näytti takapuskuri jo heti tuollaiselta



Nooooh iha varovasti laskettelin ja yllätyin kyllä positiivisesti, että miten hyvin tuollainen suikkanen etenee ilman lukkoja. Aivan karmeeta pomppimistaha se meno on, mut etenee kuitenki. (kivasti tarkentanu noihin pirun ruohoihi) Niin ja siis ajamalla jatkoin tosta tilanteesta eteenpäin, jos joku sitä miettii. Ainoastaan kerran tänään työnnettiin Firen kanssa suikka irti kiven päältä, ku ei muuten lähteny.




Juu ja päivän päätteeks auto oli edelleen ajokunnossa. Mutta jotain outoo on, kun en päässy yhtä kalliota ylös, ku kone sammu? Ei tullu bensaa koneelle siinä asennossa. Noh ajattelin, että kai se litranen voimakone on syäny nii hirmusesti bensaa, että se on loppu. Startilla jurnuttaen auto tasaselle ja siitä se heräs käymään ja ajamalla trailerille. Sit tankkaamaan, ku tankkihan on varmaan tyhjä......alle 8 litraa näytti mittari, ku tankki oli korkkia myöden täys........HÄH Mitä vi......??? Siis onks mun nyt revittävä tankki pois ja tutkittava, että onko imuputki poikki/täynnä mätäreikiä.....voe voe


Juu hieman puskurin lisäks tuli damagee, ku siellä tuulilasia korkeessa ruahikossa vaani kelopökkelö ja runno pirulainen apparin lokasuojan. Kyllä mä sille pökkelölle ens kerralla näytän

Viimeksi muokannut Jare : 21.07.2012 22:09
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.07.2012, 22:19
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Punkalla kävi Huovinenki pyörähtää V8 CJ-5 Jeepillä.....tälläisen mäkin kyllä haluaisin

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.07.2012, 08:09
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Hienot lisämittarit


mut eikö tuon rolling mittarin voisi lahjoittaa Uimoselle ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.06.2014, 21:17
suiza projekti suiza projekti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.12.11
Sijainti: Pälkäne
Viestit: 133
Perusasetus

Juu noissa litrasissa kannattaa suosiolla nostaa bensanpintaa kaasarissa ja oikeen sitten kunnolla niiin lakkaa röpöttämästä ja käy kyljelläänkin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.08.2012, 10:52
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Tällekkin aloittelin "huoltoa" noita Luumäen kisoja silmällä pitäen. Ensin oikaisin karkeesti oik. etulokasuojan + parantelin hiukka kiinnitystä. Kattoteline sai kans lähtee. Ja sit auto vähä puiden päälle, että mahtuu alapuolellakin pyörähtään.



Bensan saannissahan tuntu olevan häikkää viimeks, niin hätäisenä luukku takalattiaan ja mittarin anturi pois ja tutkimaan, että onks imuputki mädäntyny poikki? Ei ollu ja tankki muutenki siisti sisältä....häh No sit karkee testi että pumppukin tuntuis pelaavan ja ainetta tulee ja painettakin....höh? Ainoa tukkonen oli sit auton alta löytyvä suodatin. Sieltä tulikin mokkoo ja mönjää, eli vaihtoon ja samalla laitoin vielä uuden suodattimen konehuoneeseenki. Toivotaan, että näillä eväillä toimii....testiajot kun on vielä suorittamatta.


Sitten otin edellisten rakentaman pohjapanssarin irti ja hieman oikaisua, kun takakardaani kolisi siihen kiinni. Hitsauksia koitin kans pikkusen parantaa ja lisäillä pariin paikkaan.

Ensin:


Jälkeen:




Öljyt moottoriin pitäs vaihtaa ja vähän muutenki katella sieltä täältä. Ainaki kuskin puolen napaan vois kurkistaa, että onks siellä yhtään rasvaa. Niin ja kivahan se olis koittaa saada renkaisiin hieman lisää kuviookin, ainaki tuohon toiseen takimmaiseen, ku alkaa oleen melko silee jo.....mutta kai tuollakin hätääntyneesti ajelee




Vähä tekis mieli maalatakkin toi auto ennen kisoja jotenki, mutta eihän tässä aika riitä, kun työt haittaa harrastuksia
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.08.2012, 11:27
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.132
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Vähä tekis mieli maalatakkin toi auto ennen kisoja jotenki, mutta eihän tässä aika riitä, kun työt haittaa harrastuksia
Eiköhän Tare ehdi siihen parit kukat ja mehiläiset maalata
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.08.2012, 13:10
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Eiköhän Tare ehdi siihen parit kukat ja mehiläiset maalata
Ai niiin......sehän on lomalla
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.08.2012, 13:55
susuki:n Avatar
susuki susuki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.06.10
Sijainti: ristiina
Viestit: 335
Perusasetus

"Ainoa tukkonen oli sit auton alta löytyvä suodatin. Sieltä tulikin mokkoo ja mönjää, eli vaihtoon ja samalla laitoin vielä uuden suodattimen konehuoneeseenki"



Heitä se auton alla oleva suodatin hitoille sieltä ja laita vaan konehuoneeseen suodatin. ahistaa ihan jonkun verran bensansaantia!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.08.2012, 14:43
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja susuki Näytä viesti
"Ainoa tukkonen oli sit auton alta löytyvä suodatin. Sieltä tulikin mokkoo ja mönjää, eli vaihtoon ja samalla laitoin vielä uuden suodattimen konehuoneeseenki"



Heitä se auton alla oleva suodatin hitoille sieltä ja laita vaan konehuoneeseen suodatin. ahistaa ihan jonkun verran bensansaantia!
Näin mäkin meinasin ensin tehdä, mutta faija kertoi opettavaisen tarinan "roskien kaivamisesta bensapumpun venttiileistä korpiolosuhteissa ja huonoilla työkaluilla ja pakkasessa", niin päätin sit laittaa sinne suodattimen
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.08.2012, 06:30
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Hikinen urakka takana, kämmen kipeenä, mutta renkaat leikattu. Jonkin verran sai kuvioo vielä aikaseks. Takimmaiset fillarit näyttää nyt suunnilleen tuommoisilta




Etummaisissahan oli kuvioo vielä ihan hyvin, eikä olis välttämättä tarvinu edes leikata, mutta kun ensimmäinen irrallaan ollu rengas sattu oleen edestä, niin etusista tuli tuon näköset:





Ja kauheesti tuli tuollaista "laku" silppua pajan lattialle




Kuskin jarrusatulaakin tuli hiukan herkistettyä ja vasempaan napaan tungettua tuoreempaa rasvaa. Vielä pitäs tänään lorauttaa moottorista öljyt vaihtoon ja sit auto trailerille, kaikkien kamojen pakkaus ja sit lopulta kohti Luumäkeä....kiirehän se taas tulee

hmmmmm......pitäsköhän trailerille nostaa yks etuakseli varosiks, kun ei oo kerenny hakee HRD:ltä varalle murroksia.....
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.08.2012, 22:54
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 623
Perusasetus

Ihan uteliaisuuttani kyselen, millaisia vääntöarvoja nämä suzukit mahtavat kestää, jos tuon bensa isolohkon tilalle vaihtaa esim TD koneen?
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.09.2012, 19:25
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Ihan uteliaisuuttani kyselen, millaisia vääntöarvoja nämä suzukit mahtavat kestää, jos tuon bensa isolohkon tilalle vaihtaa esim TD koneen?
Ei mitään tietoa

Luumäen Trial kisoissa helmat ei ollu ilmeisesti riittävän vahvat, ku anto tuollai pikkusen periks



Olihan se ihan hyvä, että joku on kuskin helman joskus vahvistanu kulmaraudalla, niin se kyllä kesti, mutta painoi koko helman tuollee "sopivasti" sisälle, pellit meni osittain ihan päällekkäin, laskostetut helmat





MUTTA: Mitäs kaikkea pitää irroittaa suikasta, jos haluaa kopan irroittaa Eli miten monta kiinnikekohtaa siellä on ja onks jotain spessu juttuja huomioitavaks. Ihan vaan yks idea pyörii vieläki mielessä

Viimeksi muokannut Jare : 06.09.2012 19:32
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.09.2012, 20:46
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Muistaakseni 6 pulttia ja alakautta 4 mutteria (taka kynnyksessä 2 , penkkien takana 4, Jalkatilojen kohdalla 2, etuvalojen alla 2). sitte tietysti kepit, rattiakseli, tankin täyttöletku + huohottimet, konehuoneesta piuhat, bensaletkut, jarruputket, käsijarruvaijeri, nop. mittarin vaijeri, pto vaijeri ja ja ja siinäköhän nyt olikin sitten suunnilleen kaikki.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.09.2012, 16:27
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Thänks LaaLaa!

Mites on...... kysellääs hiukan, että onko jollain tarvetta tuollaiselle korille kokonaisena?????

Tai jos ei ole kokonaiselle, niin tuostahan vois miettiä leikkaa kopasta rintapellin irti ja ehkä osan lattiaa, niin niin jäis ratti + polkimet jo valmiiks paikoilleen ja ehkä penkitkin vois jättää.......

Käsittääkseni etupään pellit(lokasuojat, maski, sisälokasuojat) on pulttaamalla kiinni??

......mites helposti koelauta lähtee?

Meinaan ainakin tuulilasin kehystä Tero kyseli ostaa kerran, niin sille olis ostaja, kopassahan helmat on mennyttä.....ovet käy varmaan jossain offi räppiautossa vielä pitkään.....hmmmm ehkä voiskin suunnitella kopan irroitusta osittain leikkelemällä plasmalla+rälläkällä+puukkosahalla ja myydä ylimääräset osat palasina pois


Pirun flunssa vähä kiusaa, mutta pitääköhän tästä lähtee vielä ehtoolla käymään pajalla suunnittelemassa
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 07.09.2012, 20:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Olihan se ihan hyvä, että joku on kuskin helman joskus vahvistanu kulmaraudalla, niin se kyllä kesti, mutta painoi koko helman tuollee "sopivasti" sisälle, pellit meni osittain ihan päällekkäin, laskostetut helmat
Syy miksi palkkihelmat ei oo aina se paras ratkaisu, kunnolliset runkoon kiinnitulevat "rock-sliderit" olis tämänkin suikan kopan pelastanu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 04:39 (GMT +2).