![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vetarien kesto? kempillä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei mitään hajuakaan.....mutta eiköhän sekin tässä lähiviikkoina selviä
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei tullu kemppilukkoo tänään. Sen sijaan asentelin edellisten omistajien rakemtaman jakolaatikon suojan. Sit kattelin takaiskarin alapäätä, että kumit on ihan muusina, ku sieltä puuttuu toinen prikka kokonaan. Noh alapää iskarista irti ja KLOPS.......hetkinen iskari putos pisimpään asentoon ja on ku polkumalaattorin pumppu........EI PERKELE! Ihan romu, ku 1 iskarikin noin rikki
![]() ![]() ![]() Nooh TLP iskarit sitten jostain autosta tilalle ja jotain prikka viritelmiä. ja avot, toimivat takaiskarit asennettu ja huomenna testataan ![]() ![]() Sit oikean puolen etulokasuoja ei taida olla kiinni, ku maskiin ja sisälokasuojaan (en tutkinu yhtään), joten pari porakärki ruuvia töihin ja kappas, loppu yks kitinäkin siinä samalla. Sit auto trailerille, bensaakin tuli haetua 20 litraa....kai sillä ainaki tunnin ajaa tuollaisella woema mjoottorilla ![]() ![]() ![]() Eli huomenna Punkalle nätisti ja varovasti testaileen ja leikkiin.......niin juu, äiteekin kävi pajalla yks ehtoo ja kysy, että mitä sä tollakin meinaat tehdä?? "Meinasin leikkiä." vastasin ![]() ![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tässä topicissahan on nyt aivan törkeen vähän kuvia.
Ja Suzy ostohetkellä oli hieman jo alkanu vihertyyn/sammaloituun ![]() konehuonekkin hiukkasen samalla mallilla Mitähän ainetta tuolla pesurin säiliössä on, ku korkkikin homeessa ![]() Mutta hiukka pesemistä ja johan sitä nyt viittii kätensä tuonne upottaa Ulkokuariki hiukkasen siivoontu pesemällä.....mätäviat ei kyl valitettavasti häipyny Pärskeles, mikä varustelutaso tässä helmessä on......kaikenlaisia erittäin hyädyllisiä mittareita ![]() ![]() ![]() Rundikello näytti ostohetkellä noin Paskat.....eikös se kuulu "kilpureissa" olla niinku tuollai ![]() ![]() Liikaa rengaspainetta vielä ja liian vähä kuvioo. Pitää varmaa ennen Luumäen trialia sipasta hieman kumileikkurilla noita vanhoja renkaita ![]() Juu ja tänään käytiin hieman Punkalla ajelemassa. Jeeppi voittosta oli ja helvetin hauskaa. Eka abaut pualituntinen kun oli tullu ajeltua tuulilasi korkuisessa heinikossa ekana kotterona näytti takapuskuri jo heti tuollaiselta ![]() Nooooh iha varovasti laskettelin ja yllätyin kyllä positiivisesti, että miten hyvin tuollainen suikkanen etenee ilman lukkoja. Aivan karmeeta pomppimistaha se meno on, mut etenee kuitenki. (kivasti tarkentanu noihin pirun ruohoihi ![]() Juu ja päivän päätteeks auto oli edelleen ajokunnossa. Mutta jotain outoo on, kun en päässy yhtä kalliota ylös, ku kone sammu? Ei tullu bensaa koneelle siinä asennossa. Noh ajattelin, että kai se litranen voimakone on syäny nii hirmusesti bensaa, että se on loppu. Startilla jurnuttaen auto tasaselle ja siitä se heräs käymään ja ajamalla trailerille. Sit tankkaamaan, ku tankkihan on varmaan tyhjä......alle 8 litraa näytti mittari, ku tankki oli korkkia myöden täys........HÄH ![]() ![]() ![]() Juu hieman puskurin lisäks tuli damagee, ku siellä tuulilasia korkeessa ruahikossa vaani kelopökkelö ja runno pirulainen apparin lokasuojan. Kyllä mä sille pökkelölle ens kerralla näytän ![]() Viimeksi muokannut Jare : 21.07.2012 22:09 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Punkalla kävi Huovinenki pyörähtää V8 CJ-5 Jeepillä.....tälläisen mäkin kyllä haluaisin
![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Hienot lisämittarit
mut eikö tuon rolling mittarin voisi lahjoittaa Uimoselle ?
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juu noissa litrasissa kannattaa suosiolla nostaa bensanpintaa kaasarissa ja oikeen sitten kunnolla niiin lakkaa röpöttämästä ja käy kyljelläänkin
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tällekkin aloittelin "huoltoa" noita Luumäen kisoja silmällä pitäen. Ensin oikaisin karkeesti oik. etulokasuojan + parantelin hiukka kiinnitystä. Kattoteline sai kans lähtee. Ja sit auto vähä puiden päälle, että mahtuu alapuolellakin pyörähtään.
Bensan saannissahan tuntu olevan häikkää viimeks, niin hätäisenä luukku takalattiaan ja mittarin anturi pois ja tutkimaan, että onks imuputki mädäntyny poikki? Ei ollu ja tankki muutenki siisti sisältä....häh ![]() Sitten otin edellisten rakentaman pohjapanssarin irti ja hieman oikaisua, kun takakardaani kolisi siihen kiinni. Hitsauksia koitin kans pikkusen parantaa ja lisäillä pariin paikkaan. Ensin: Jälkeen: Öljyt moottoriin pitäs vaihtaa ja vähän muutenki katella sieltä täältä. Ainaki kuskin puolen napaan vois kurkistaa, että onks siellä yhtään rasvaa. Niin ja kivahan se olis koittaa saada renkaisiin hieman lisää kuviookin, ainaki tuohon toiseen takimmaiseen, ku alkaa oleen melko silee jo.....mutta kai tuollakin hätääntyneesti ajelee ![]() Vähä tekis mieli maalatakkin toi auto ennen kisoja jotenki ![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
www.classicjeepparts.com |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ai niiin......sehän on lomalla
![]() ![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
"Ainoa tukkonen oli sit auton alta löytyvä suodatin. Sieltä tulikin mokkoo ja mönjää, eli vaihtoon ja samalla laitoin vielä uuden suodattimen konehuoneeseenki"
Heitä se auton alla oleva suodatin hitoille sieltä ja laita vaan konehuoneeseen suodatin. ahistaa ihan jonkun verran bensansaantia! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Hikinen urakka takana, kämmen kipeenä, mutta renkaat leikattu. Jonkin verran sai kuvioo vielä aikaseks. Takimmaiset fillarit näyttää nyt suunnilleen tuommoisilta
Etummaisissahan oli kuvioo vielä ihan hyvin, eikä olis välttämättä tarvinu edes leikata, mutta kun ensimmäinen irrallaan ollu rengas sattu oleen edestä, niin etusista tuli tuon näköset: Ja kauheesti tuli tuollaista "laku" silppua pajan lattialle ![]() ![]() ![]() Kuskin jarrusatulaakin tuli hiukan herkistettyä ja vasempaan napaan tungettua tuoreempaa rasvaa. Vielä pitäs tänään lorauttaa moottorista öljyt vaihtoon ja sit auto trailerille, kaikkien kamojen pakkaus ja sit lopulta kohti Luumäkeä....kiirehän se taas tulee ![]() ![]() hmmmmm......pitäsköhän trailerille nostaa yks etuakseli varosiks, kun ei oo kerenny hakee HRD:ltä varalle murroksia..... ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ihan uteliaisuuttani kyselen, millaisia vääntöarvoja nämä suzukit mahtavat kestää, jos tuon bensa isolohkon tilalle vaihtaa esim TD koneen?
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Luumäen Trial kisoissa helmat ei ollu ilmeisesti riittävän vahvat, ku anto tuollai pikkusen periks ![]() Olihan se ihan hyvä, että joku on kuskin helman joskus vahvistanu kulmaraudalla, niin se kyllä kesti, mutta painoi koko helman tuollee "sopivasti" sisälle, pellit meni osittain ihan päällekkäin, laskostetut helmat ![]() ![]() ![]() ![]() MUTTA: Mitäs kaikkea pitää irroittaa suikasta, jos haluaa kopan irroittaa ![]() ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Jare : 06.09.2012 19:32 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Muistaakseni 6 pulttia ja alakautta 4 mutteria (taka kynnyksessä 2 , penkkien takana 4, Jalkatilojen kohdalla 2, etuvalojen alla 2). sitte tietysti kepit, rattiakseli, tankin täyttöletku + huohottimet, konehuoneesta piuhat, bensaletkut, jarruputket, käsijarruvaijeri, nop. mittarin vaijeri, pto vaijeri ja ja ja siinäköhän nyt olikin sitten suunnilleen kaikki.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Thänks LaaLaa!
Mites on...... kysellääs hiukan, että onko jollain tarvetta tuollaiselle korille kokonaisena????? Tai jos ei ole kokonaiselle, niin tuostahan vois miettiä leikkaa kopasta rintapellin irti ja ehkä osan lattiaa, niin niin jäis ratti + polkimet jo valmiiks paikoilleen ja ehkä penkitkin vois jättää....... ![]() ![]() ![]() Käsittääkseni etupään pellit(lokasuojat, maski, sisälokasuojat) on pulttaamalla kiinni?? ......mites helposti koelauta lähtee? ![]() ![]() Meinaan ainakin tuulilasin kehystä Tero kyseli ostaa kerran, niin sille olis ostaja, kopassahan helmat on mennyttä.....ovet käy varmaan jossain offi räppiautossa vielä pitkään.....hmmmm ehkä voiskin suunnitella kopan irroitusta osittain leikkelemällä plasmalla+rälläkällä+puukkosahalla ja myydä ylimääräset osat palasina pois ![]() Pirun flunssa vähä kiusaa, mutta pitääköhän tästä lähtee vielä ehtoolla käymään pajalla suunnittelemassa ![]() ![]() ![]() ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Syy miksi palkkihelmat ei oo aina se paras ratkaisu, kunnolliset runkoon kiinnitulevat "rock-sliderit" olis tämänkin suikan kopan pelastanu.
|