![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Koita mottori sammutettuna (tai käynnissä) auton ollessa paikallaan painaa poljinta pohjaan. Jos se menee pohjaan asti pikkuhiljaa, niin tod.näk. pääsylinteri viallinen. Jos poljin on moottori sammutettuna "kumimainen", niin tod. näk. ilmaa järjestelmässä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Nyt on jarruja korjailtu.
Laitoin eteen:uudet palat, liukujen-kumit,männät/tiivisteet. Ja nyt ei ole ollut ongelmia tuon polkimen kanssa.(oli palat aivan loppu) Mutta nyt tuppaa lämpenemään/jarru haisee kuskin puolella. Mäntäkin meni tosi helposti paikalleen satulaan. Kaikki liikkuu herkästi ja levystä hioin epätasaisuudet pois. Myös satulasta putsasin palojen "liukupintojen" paikat. Mistä voisi johtua vielä johtua kuumentuminen? Otin vielä äsken uudestaan jarrut auki mutta ei tullut mitää erikoista vastaan.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kato onko niissä korvissa missä palat liukuu kulumia?
Se on ihan tyyppivika XJ/MJ/TJ/ZJ/YJ kääntöpäissä että ne jarrujen korvat kuluu koloille jolloin jarru jää laahaamaan. Korjata voi periaatteella hitsaa kuoppa täyteen ja hio liiat pois.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mutta pitää huomenna varmistaa asia. Ihmetyttää kun ennen tuota remonttia ei ollut lämpenemis ongelmia. Ennen mäntien vaihtoa tuli ihan kunnon savut tosta kuskin pyörästä. Ja silloin olin vaihtanut pelkät palat. Mutta sen jälkeen tilasin nuo uudet männät/tiivisteet ja vaihdoin ne. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
laahaako palat kokoajan vai ainoastaan polkimen painalluksen jälkeen,,?
itselläni meni jarruletku sisältäpäin rikki jolloin jätti paineen jarruihin päälle (takaiskuventtiili) ,kun etuakseli oli pukeilla ja painoi kerran poljinta ja meni kokeilemaan pyöriikö rengas niin palat laahasi todella kovin, odotti viisiminuttia paine oli hävinnyt ja taas pyöri herkästi. letku oli päältäpäin aivan kunnossa, letkun vaihdolla korjautui se vaiva. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Timo oli oikeassa.
Olihan siellä urat kulunut! Nyt hitsattu/hiottu ja eipä tuntuisi enää lämpenevän. ![]() Eli kiitos taas viisauden jakamisesta. ![]() Ja yksi mikä kanssa jumitti jarruja oli uudet liukujen-kumit! Vanhoissa oli ns. yksi nystyrä kumin sisällä tukemassa ja uusissa kaksi peräkkäin joka aiheutti tappien jäykän liikkumisen. Vaikka hioin vingulla ja laitoin vaseliinia liukasteeksi. Uuudet kumit pois ja vanhat takasin ja taas pelaa! Onkohan niissä valmistusvirhe? Kun hioin todella kauan ja ei silti ollut vaikutusta ja "pesät" olivat aivan puhtaat ruosteesta. Mutta pääasia että nyt jarrut toimivat.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Nyt vois antaa vinkkejä mistä saisi halvalla tuon viskokytkimen vaihdelaatikkoon?
Kun vaikuttais siltä että sekin olisi tiensä päässä... Viimeksi muokannut Janne1986 : 29.07.2012 19:25 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
| M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
| M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 | |