Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.07.2012, 11:01
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Akulta lähtee voltteja 12.3 mottorin ollessa sammutettuna mutta virrat päällä =alkutilanne.

-Virtalukolle menee 12.3V
-Virtalukolta lähtee 12.3V
-Puolan plussaan tulee 12.3V
Ja tämä mittaus siis kone sammuksissa.

Kone tulille ja uus mittaus tyhjäkäynnillä ja tässä tilanteessa ei laturi lataa.
-Virtalukolta lähtee edelleen 12.3V
-Puolan plussassa 9.5V

Laturi lataamaan niin jännite virtalukon päässä nousee 13.8 mutta puolalla edelleen alle 10V

Siis mikä vittu tuon jännitteen pudottaa puolalla ?? Voiko hapettuma jossain liitoksessa tehdä tuon ?? Miksi kuitenkin kone sammuksissa tulee puolalle täys virta.
Ja virtalukolta menee ainoastaan yksi johto puolalle. Esivastusklönttiä ei löytynyt..

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
  #2  
Vanha 15.07.2012, 11:09
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Akulta lähtee voltteja 12.3 mottorin ollessa sammutettuna mutta virrat päällä =alkutilanne.

-Virtalukolle menee 12.3V
-Virtalukolta lähtee 12.3V
-Puolan plussaan tulee 12.3V
Ja tämä mittaus siis kone sammuksissa.

Kone tulille ja uus mittaus tyhjäkäynnillä ja tässä tilanteessa ei laturi lataa.
-Virtalukolta lähtee edelleen 12.3V
-Puolan plussassa 9.5V

Laturi lataamaan niin jännite virtalukon päässä nousee 13.8 mutta puolalla edelleen alle 10V

Siis mikä vittu tuon jännitteen pudottaa puolalla ?? Voiko hapettuma jossain liitoksessa tehdä tuon ?? Miksi kuitenkin kone sammuksissa tulee puolalle täys virta.
Ja virtalukolta menee ainoastaan yksi johto puolalle. Esivastusklönttiä ei löytynyt..
Mistään mitään tiiä mutta se puolahan sätkyttää koneen käydessä jonkinlaista vaihtosähköä. Onko siinä tuanoi joku vikakin???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
  #3  
Vanha 15.07.2012, 11:24
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Akulta lähtee voltteja 12.3 mottorin ollessa sammutettuna mutta virrat päällä =alkutilanne.

-Virtalukolle menee 12.3V
-Virtalukolta lähtee 12.3V
-Puolan plussaan tulee 12.3V
Ja tämä mittaus siis kone sammuksissa.

Kone tulille ja uus mittaus tyhjäkäynnillä ja tässä tilanteessa ei laturi lataa.
-Virtalukolta lähtee edelleen 12.3V
-Puolan plussassa 9.5V

Laturi lataamaan niin jännite virtalukon päässä nousee 13.8 mutta puolalla edelleen alle 10V

Siis mikä vittu tuon jännitteen pudottaa puolalla ?? Voiko hapettuma jossain liitoksessa tehdä tuon ?? Miksi kuitenkin kone sammuksissa tulee puolalle täys virta.
Ja virtalukolta menee ainoastaan yksi johto puolalle. Esivastusklönttiä ei löytynyt..
minäkää mitää tiiä mut koita huvikseen laittaa akun miinuksesta kaapeli koneeseen. eli lisä maita.
  #4  
Vanha 15.07.2012, 12:35
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Akun kaapelit on uusittu joten lisämaa ei auta.

Ongelma oli se että kone alkoi 3000rmp:n jälkeen pätkiä rasitettuna eikä käynyt puhtaasti.

Korjattu kytkemällä toinen piuha rinnan alkuperäisen kanssa virtalukon ja puolan väliin (nyt tulee täys jännite puolalle) mutta ois kiva tietää mikä tuon jännitteen pudottaa käynnin aikana orggispiuhalla.
Eli voiko hapettuma pudottaa jännitettä kuormattuna tuon 3volttia ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 15.07.2012 12:38
  #5  
Vanha 15.07.2012, 12:39
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Akun kaapelit on uusittu joten lisämaa ei auta.

Ongelma oli se että kone alkoi 3000rmp:n jälkeen pätkiä rasitettuna eikä käynyt puhtaasti.

Korjattu kytkemällä toinen piuha rinnan alkuperäisen kanssa virtalukon ja puolan väliin (nyt tulee täys jännite puolalle) mutta ois kiva tietää mikä tuon jännitteen pudottaa käynnin aikana orggispiuhalla.
Eli voiko hapettuma pudottaa jännitettä kuormattuna tuon 3volttia ?
Hapettuma on hyvä selitys tai sitten orkkispiuhassa on säikeitä poikki jostain matkan varrelta. Saattaa sekin vaikuttaa virran kulkuun ja siten aiheuttaa jännitehäviötä. Ehkä...
  #6  
Vanha 15.07.2012, 13:43
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Säikeitä poikki->lämpenee->resistanssi nousee->jännitteet laskee
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
  #7  
Vanha 15.07.2012, 14:16
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Säikeitä poikki->lämpenee->resistanssi nousee->jännitteet laskee
Jotain tällaista ounastelin joten kiittää varmistuksesta. Hetki muuten vierähti vikaa etsiessä
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
  #8  
Vanha 15.07.2012, 14:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Akulta lähtee voltteja 12.3 mottorin ollessa sammutettuna mutta virrat päällä =alkutilanne.

-Virtalukolle menee 12.3V
-Virtalukolta lähtee 12.3V
-Puolan plussaan tulee 12.3V
Ja tämä mittaus siis kone sammuksissa.

Kone tulille ja uus mittaus tyhjäkäynnillä ja tässä tilanteessa ei laturi lataa.
-Virtalukolta lähtee edelleen 12.3V
-Puolan plussassa 9.5V

Laturi lataamaan niin jännite virtalukon päässä nousee 13.8 mutta puolalla edelleen alle 10V

Siis mikä vittu tuon jännitteen pudottaa puolalla ?? Voiko hapettuma jossain liitoksessa tehdä tuon ?? Miksi kuitenkin kone sammuksissa tulee puolalle täys virta.
Ja virtalukolta menee ainoastaan yksi johto puolalle. Esivastusklönttiä ei löytynyt..
Olisko syy tuohon, että sammuksissa ei ole jännitehäviötä, siinä että katkojan kärjet auki?
puoritä varovasti konetta, että saat kärjet kiinni (siis mikäli perinteinen kärkikone), ja sitten haet yleismittarilla paikan, missä jännite notkahtaa.

Mittasithan käydessä oikeasta paikasta? siis ettei ollut etuvastuksia tms.
ja että lopullinen syy huonoon kipinään olisikin sitten jossain tulpan/puolan johto/virranjakajan- osastossa?

Mikä vehe kyseessä? (ei pistänyt yht. äkkiä silmiin)
  #9  
Vanha 15.07.2012, 15:06
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Olisko syy tuohon, että sammuksissa ei ole jännitehäviötä, siinä että katkojan kärjet auki?
puoritä varovasti konetta, että saat kärjet kiinni (siis mikäli perinteinen kärkikone), ja sitten haet yleismittarilla paikan, missä jännite notkahtaa.

Mittasithan käydessä oikeasta paikasta? siis ettei ollut etuvastuksia tms.
ja että lopullinen syy huonoon kipinään olisikin sitten jossain tulpan/puolan johto/virranjakajan- osastossa?

Mikä vehe kyseessä? (ei pistänyt yht. äkkiä silmiin)
Kärjetön sytkä tuossa ja kyseessä GM V6

Tuo johto kulkee sellaisessa 10piuhan nipussa suojakuoren sisällä ja jos siellä on vastus niin sen on oltava sit tosi ohut kun yhtään paksumpaa kohtaa ei kumikuoressa näy.
Voihan se tietty olla että orggis puolalla on tuo alle 10V piisannut ??

Ihan ekaks kokeilin vaihtaa nuo sytkäosat muttei mitään hyötyä ollut niistä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
  #10  
Vanha 16.07.2012, 03:37
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

kytkeytyykö tuohon puolalle menevään johtoon jotain rinnalle kun kone on käynnissä? Tuo lisäkuorma voi alentaa jännitettä tuolla puolan navassa, mutta tällöin kyllä pitäisi hiukan laskea jännite virta-avaimeltakin mitattuna. Oletko kokeillut tuoda sähköt puolalle suoraan akusta ja mitannut jännitteen koneen käydessä? Tälleen vois testata, että onko jossain tuolla johtonipussa kuitenkin joku huono liitos ilman että purkaa nippua auki.

Nuo mittaukset 3V jännitehäviöstä voisivat viitata jonkun etuvastuksen olemassaoloon nimenomaan virta-avaimen ja puolan välissä tai sitten puolan rinnalle kytkeytyy auton käydessä jotain kuormaa, joka syö virtaa niin paljon, että jännite laskee. Vastaus perustuu vain noihin antamiisi mittausarvoihin.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 16.07.2012 04:51 Perustelu: tark
  #11  
Vanha 16.07.2012, 07:51
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

-Johto menee suoraan virtalukolta puolalle
-Kytketty irtojohto rinnan alkuperäisen johdon kanssa (eli alkuperäistä johtoa ei purettu samalla pois)
-Lisäjohdon kanssa tulee täysi jännite puolalle ja kone laulaa ihan eri tavalla kuin sillä alle 10voltilla.

Ei tuohon juurikaan muuta vaihtoehtoa jää kuin hapettuma tai säikeitä poikki johdosta.
Kaikki muu toimii kuitenkin täysin normaalisti ja täydellä jännitteellä.

Piti aiemmin jo mainita että kone veneessä kiinni ei autossa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
  #12  
Vanha 16.07.2012, 12:54
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 1.140
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Akulta lähtee voltteja 12.3 mottorin ollessa sammutettuna mutta virrat päällä =alkutilanne.

-Virtalukolle menee 12.3V
-Virtalukolta lähtee 12.3V
-Puolan plussaan tulee 12.3V
Ja tämä mittaus siis kone sammuksissa.

Kone tulille ja uus mittaus tyhjäkäynnillä ja tässä tilanteessa ei laturi lataa.
-Virtalukolta lähtee edelleen 12.3V
-Puolan plussassa 9.5V

Laturi lataamaan niin jännite virtalukon päässä nousee 13.8 mutta puolalla edelleen alle 10V

Siis mikä vittu tuon jännitteen pudottaa puolalla ?? Voiko hapettuma jossain liitoksessa tehdä tuon ?? Miksi kuitenkin kone sammuksissa tulee puolalle täys virta.
Ja virtalukolta menee ainoastaan yksi johto puolalle. Esivastusklönttiä ei löytynyt..
Sierrassa ainakin on puolan tarvitsema jännite hurrjat 7V (joka sinne aivolaatikolta tulee).. Ohjauspoksi sitten kytkee starttauksen aikana akulta suoran sähkön, että herkemmin käynnistyy
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla
  #13  
Vanha 17.07.2012, 20:00
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

kuinkas lämmin voi normaalisti olla hjn laatikko 50km ajon jälkeen. jakiksen alimmasta kohdasta oli sillai että ei kauaa viittiny kättä pitää muttei kyllä ihan tuli kuuma oo. onko normaalia?
  #14  
Vanha 18.07.2012, 03:27
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
kuinkas lämmin voi normaalisti olla hjn laatikko 50km ajon jälkeen. jakiksen alimmasta kohdasta oli sillai että ei kauaa viittiny kättä pitää muttei kyllä ihan tuli kuuma oo. onko normaalia?
On kesällä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
  #15  
Vanha 18.07.2012, 18:07
Aaltonen:n Avatar
Aaltonen Aaltonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.09.10
Sijainti: Karuna
Viestit: 344
Perusasetus

Onks kukaan toditetusti testannu netti deittailua?
  #16  
Vanha 21.07.2012, 13:33
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.522
Perusasetus

Onko toi Fediman F/power kuvio väljempi ku BFG KM2:n kuvio?
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
  #17  
Vanha 21.07.2012, 18:14
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaltonen Näytä viesti
Onks kukaan toditetusti testannu netti deittailua?
En ole ite kokeillut mutta pitkäaikainen ystävä (naispuolinen) sitä kokeili ja kyllähän niitä ukkoja oli tarjolla jos jonkinlaisia. Muutamien kanssa kävi treffeillä mutta sitten jotenkin into (ja aika) loppui ja homma kuivui kasaan.

Mutta sellainen kutina tuosta jäi, että paljon ihmisiä on "tarjolla" ja miksei "se oikea" voisi sieltä netin syövereistä löytyä.
__________________
Tumpula Racing Team
  #18  
Vanha 21.07.2012, 21:35
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

On sitä tullut kokeiltua. Exä löytyi sitä kautta. Asuttiin yhdessä ja kihloissakin oltiin.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day"
  #19  
Vanha 24.07.2012, 23:19
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaltonen Näytä viesti
Onks kukaan toditetusti testannu netti deittailua?
monikin..
forums.offipalsta.com/showthread.php?t=28675&highlight=offarille+morsian
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
  #20  
Vanha 25.07.2012, 21:33
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

rekkojen normaalinopeus


onko normaalia, että tiemaalausperävaunuyhdistelmä ajelee yli 100km/h ? Tänään koetin 100:n alueella pysyä tuollaisen perässä mutta tiukkaa teki ...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5060 10.11.2025 16:18
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 00:57 (GMT +2).