![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Onko niissä kaikissa tuo qd vai jossain tietyssä mallissa? Perus autoilija kun ei osaa sanoa onko autossa sellainen vai ei. Siitä nuo Jeepit on hyviä että jos on jotain ongelmaa niin soitto jamantille niin vika yleensä löytyy ja neuvot miten se korjataan. Osatkin sillä oli aina hyllyssä. Se jeep oli kyllä ihan mukava peli ajella, mut se laatu.. Tomaatti peliä en ole katsellut. En oikein osannut jeepillä ajella metsässä. Se tomaatti vaatii vähän erilaista ajoa. Se aina ryntäsi kaikkien kivien yli mikä ei ollut hyvä homma. En tie pitääkö niitä ajaa jotenkin jarrutellen tai jotain.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Dieseliä jos haluat niin kyllä minä noista VM:n tekeleistä pysyisin erossa. Uudemmat WJ:t on mersun koneella (2,7 CRD) ja automaatilla, on luotettavampia kuin italiaanot. Hinnat vain menee yli budjettisi jos haluaa kohtuukilsoilla ja parempikuntoista täältä ostaa. Saksasta, Virosta tai Ruotsista voisi saada jonkun kelpo vehkeen, veroista vain en tiedä mitään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Joo en lähtis yhden auton perusteella haukkumaan. Itellä on XJ italiaano, eikä ole mitään sähköongelmia/ruostetta mitä tuolla ylempänä porisit. Jotain muuta on saattanut olla
, niinkuin kaikissa muissakin autoissa. Voi olla ja on varmasti CRD kone parempi, mutta ei ole myöskään ollut kansiongelmia niinkuin täällä vehkutetaan. Koputetaan puuta.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Onko tuo qd nyt sit etu ja taka akselilla? Jos se on kerran kuluva niin käykö siinä lopulta vaan niin ettei se toimi vai estääkö se ajon sitten?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Perissä on kitkalukot! Jakolaatikossa tämä "kuluva" georotor" jos se kuluu niin luulis että etuveto katooaa mutten oo koskaan kuullut et 400 000 ajetussakaan ois mitään heikkoa. Kunhan muistaa oikeat öljyt vaihtaa ite vaihan joka kolmannnen moottoriöljyn vaihon yhteyessä eli 30 000km välein. Huoltokirja käskee vaihtaa muistaakseni 40k välein Mulla on vetänyt aina kaikilla kun on ryösiny pahoissa paikoissa. Näissähän on jatkuva neliveto, sit hidas erikseen. Käyppä koe ajaan niin et voi enää muuta ostaakkaan , ainaku joku käy tätä mun autoo koittaan ni tahtoo syttyä se jeeppi kuume.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
WJ:n Quadra-drive- systeemissä on sama levypakka + gerotor- paketti molemmilla akseleilla ja jakolaatikossa. Teoriassa on joo kitkalukko, mutta pystyy lukitsemaan vedon tarvittaessa kokonaan. Ainakin Jeepin tehdaskirjojen mukaan järjestelmä pystyy tarvittaessa ohjaamaan 100% vedosta yhdelle pyörälle. Kyllähän manuaalivaihteisen kytkinkin on luistamaton, miksei olisi tällainenkin? No, uskoo ken tahtoo ![]() Normiajossa auto on käytännössä takaveto ja kun luistoa tapahtuu niin vekotin ohjaa mekaanisesti/ automaattisesti (ei siis mitään sähköisiä härpättimiä tai jarrujen kanssa pelleilyä) vetoa eteen tarpeellisen määrän, tarvittaessa aina siihen asti kun etu- ja takakardaani pyörii samaa vauhtia. Toimii nopeammin kuin viskokytkin, visko muistaakseni kerkeää mukaan ~1/8 kierroksen aikana. Aivan täsmälleen samat löytyy akseleilta (Vari-lok), ja samalla tavalla tasoittaa akseleiden väliset pyörintänopeuserot puolelta toiselle. Hidas puoli jakolaatikossa on "yhtä puuta" eli mekaanisesti lukittu 50/50 voimanjoko, akseleilla vari-lok:it toimii samalla tavalla hitaalla ja nopealla puolella.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 13.07.2012 10:22 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Jeeppiä kehiin vaan! Mä kävin yhtä WJ:tä talvella koeajamassa, ja hiano oli! Se oli tosin 4,7V8, mutta silti!
Suosittelen! |
|
#9
|
||||
|
||||
|
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Pajeron hankintaa.. | Machist | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 28.03.2012 17:59 |
| Myyty maasturin aluvanteet 16'' | RikuH | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 01.02.2010 21:52 |
| Maasturin valinta? | Pajaeero | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 31.01.2010 13:49 |
| Ajoalueen hankintaa | Nerd-O | Chit-Chat | 3 | 20.12.2006 21:14 |
| Iskareiden hankintaa | jallu80 | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 28.05.2006 12:02 |