![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Osa on 4 paikkaisia. En tie miksi? Mistähän tuollaiseen arpoo verot jos hakee vaikka virosta? Saksasta viitsi mitään hakee kun samaa tavaraa saa virosta ja nouto kustannukset paljon pienemmät. Kuulin vaan että nykyään kun mennään päästöjen mukaan niin noiden verotus voi olla melkein mitä vaan. Halvin pajero virosta oli tuo 1700e niin ei siinä viitsi mitään 3000e veroja maksella.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Mitenhän tuollaisessa lyhkäisessä mallissa mahtaa olla tavaratilaa? Hurtta pitäisi mahtua kyytiin ja se ei ole mikään pieni puudeli. Rotwailerin kokoinen koira. Ei sinne niin tavaraa tarvi mahtua, mutta kunhan hurtta mahtuu hyvin.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Suosiolla pitkä, sopii hauveli paremmin kyytiin.. Ja pitkiä saa paljon halvemmalla, ainaki jos kuntoa/hintaa vertaa!
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ennen 1.1.2002 käyttöönotetut tän painoluokan (>2500 kg kok.massaiset) menee kokonaismassan kilojen mukaan, eli tuloopi n. 40 % autovero = karkeesti 40 % samanlaisen vastaavan Suomi-auton hinnasta.
Täältä voit laskeskella auton verotusarvoa: http://asiointi.tulli.fi/mahtiintern...ietojenhaku.do Laita enemmän kilsoja jos ei ala muuten onnistumaan. Ja täältä prosentit minkä mukaan menee: http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/th...t/04401012.pdf Eli esim. 300 tkm ajetusta -97 Pajero 2.8TD:stä menis veroja n. 2000 €. Eli tuo Tupun linkkaama peli pitäis olla Suomeen kilvitettynä n. 7000 €. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mikäs tuo veroprosentista tehtävä vähennys on? jos auto painaa yli 2501kg niinn 9.8%
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Mulla on ollu puoli vuotta nyt terrano 2:nen ja en kyllä voi haukkua.
Fordin maveric on sitte kans terrano jos niitä kattelet. Jos jotain kaipaa niin keskitasauspyörästö olis pop. Siinä on siis jäykkä nelikko eli kovalla ei ajella 4x4 päällä. Pahiten sen huomaa keväällä kun on sulaa ja liukasta niin saa yhtenään nyhtää nelikkoa päälle ja pois. 2000 eteenpäin vaihtuu pois se ainaki mun mielestä ruma keula. 3.0 Di kone on sitte vissiin aika löysä. Toki niitä ei tuolla budjetilla taida saadakaan.
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Täältä kanssa ääni terranolle. Pari vuotta tuollainen oli käyttökulkimena. Pirun mukava ajaa maantiellä ja passelin kokoinen taipuakseen hyvin vielä kaupungissakin.
Tavaratilaa riittää hyvin jos ei tarvitse pitää 3 penkkiä paikoillaan. Eihän tolla mitään hc-offia ajeta mut menee se vakiona yllättävän hyvin...ja maailmalta saa bolt-on palikkaa ihan kivasti. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
- auton kokonaismassa on yli 2 500 kilogrammaa; - autossa ei ole muita istuimia tai istuinten kiinnitykseen tarkoitettuja laitteita (pl. pyörätuolin kiinnittämiseen tarkoitetut laitteet) kuin kuljettajan istuin ja tämän vieressä olevat istuimet; ja -kokonaismassan ja omamassan välinen erotus (kantavuus) on vähintään 680 mutta alle 1000 kilogrammaa ja tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on enintään 0,05 taikka kantavuus on vähintään 1 000 kilogrammaa ja tehon ja kokonaismassan osamäärä on enintään 0,06. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Mites tuo vero toimii kun veroa ei saisi periä yhtään enempää mitä niissä suomessa olevissa on vielä jäljellä? Tuo painoon perustuva verotus tuntuu hieman syrjivältä sen suhteen. Onko noita aikaisemmin saanut kilpiin pienemmillä veroilla?
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Täähä o vissii jollai palstalaisel myynnis ? http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/4676599
Itekii kattelin mut eihän tommosta meikä ilkeä mettään viiä ja tiellä ite tykkään ajella jollai muulla. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Onko noissa terranoissa mitään lukkoja jossain mallissa? Kuis niiden tekniikka mahtaa toimia? Hieman kaposen kokoisia ne on, mikä on kyllä pk-seudulla hyvä homma.
Kuin korkee pajero tai terrano on vakiona? Pk-seudulla parkkihallien korkeusraja on 2.1m. Jos on vakiona jo tuo niin eihän siihen saa renkaita alle tai korotussarjaa. Pajero saattaisi olla parempi vaihtoehto. Hieman tilavampi, tuntuu että siihen saa enemmän palikkaa. En tie onko vetokyvyssä eroa? Pajerolla saa kait vetää 2800-3300kg? Terranolla ilmeisesti 2800? |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Ei saa ja ei saa, mut ei se vaan niin mee. Verotus muuttunu moneen kertaan, vielä 5 vuotta sitten sai täysveroisena pakuna n. 25 %:n veroilla, nyt menee sen +40 %. Eli ihan reilua nousua on ollut.
|
|
#13
|
|||
|
|||
|
Mulla terranossa "sport" - varustelu ja takana kitka. Ei muita lukkoja.
En tiiä onko niihin laitettu vakiona mitään jäykempää lukkoa ees taakse. Kai sinne jonku arb:n saa jos tahtoo mutta ei ole sen auton metsään varustelulistalla varmasti ykkösenä. Vääntösauvoilla toteutettu retkukeulakaan ei taida olla rajuun maastoajuun kovinkaan soveltuva rajallisen jouston takia. Offivehkeeksi siitä ei siis ole ihan helpolla mutta kyllä sillä ilkiää huonolla tiellä päästää.
__________________
- eskimo kaenuusta |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Pajeron hankintaa.. | Machist | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 28.03.2012 17:59 |
| Myyty maasturin aluvanteet 16'' | RikuH | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 01.02.2010 21:52 |
| Maasturin valinta? | Pajaeero | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 31.01.2010 13:49 |
| Ajoalueen hankintaa | Nerd-O | Chit-Chat | 3 | 20.12.2006 21:14 |
| Iskareiden hankintaa | jallu80 | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 28.05.2006 12:02 |