Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.07.2012, 08:58
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Kai jostakin vielä löytyy kyläsähköseppä joka osaa modata agrekaattiin kunnolliset esimagnetoinninohjaukset sun muut rojut että saa yhdistelmän toimimaan yhdessä?
Nämä taitavat kyllä olla jo katoava luonnonvara....

__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2012, 10:47
manuliitto manuliitto ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.10.11
Sijainti: Sirkka
Viestit: 28
Perusasetus

Noniin nyt on mittailtu. Eli kun pelkkä mittari kytkettynä, ensimmäinen herziluku on noin 130hz josta lähtee tasaseen nouseen ja pysähtyy noin 740hz. Edellinen siis ilman kuormaa mutta kun laittaa esim. klapikoneen sähkömoottorin taustalle niin herzit pysyy kyllä 50:ssä ja hitsauskonekkin toimii. Kysymys kuuluukin että, mikä herzilukua olemattomalla kuormalla nostaa (rikki jotain?). Vai onko tämä onko tämä kiina gaatin ominaisuu?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2012, 11:09
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Tod.näk ominaisuus. Eli pyöriessään siellä sitä magneettikenttää sinkoilee suuntaan jos toiseen. Ja kun siihen laittaa moottorin rinnalle niin se "siivoaa" sieltä ne sotkut pois.

Joku sähkömies osaisi varmaan jollain konkalla tms. laittaa tuon toimimaan. Tai sitten pidät vaan aina rinnalla jotain moottoria kun tarvii hitsata.

Onko tuo muuten joku digitaali agri ???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.07.2012, 11:28
manuliitto manuliitto ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.10.11
Sijainti: Sirkka
Viestit: 28
Perusasetus

Tossa ylempänä oli linkki samanlaiseen gaattiin nettikoneessa, tiiä sitte toimiko enää. Ei käsittääkseni ole mikään invertteri peli. Kävin ostamassa jo 300w halogeenilampun koska valoahan tarvii aina. Jos ei sen kans pelaa niin sitte kokeillaan kauanko lapikoneen sähkömoottori kestää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.07.2012, 11:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Voi olla ettei auta tuo lamppu vaan kokeile ny kumminkin. Eli se idea lienee siinä oikosulku moottorissa joka pyöriessään "tahdistuu" sen agrin kanssa ja näin hävittää ne sinkoilevat pulssit.

Sitten kun kyrpiinnyt tuohon niin eti jostain tarpeeksi vanha ja painava agri. Voi olla vaikka konevikainenkin niin kannattaa vielä korjata.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.07.2012, 10:18
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja manuliitto Näytä viesti
Tossa ylempänä oli linkki samanlaiseen gaattiin nettikoneessa, tiiä sitte toimiko enää. Ei käsittääkseni ole mikään invertteri peli. Kävin ostamassa jo 300w halogeenilampun koska valoahan tarvii aina. Jos ei sen kans pelaa niin sitte kokeillaan kauanko lapikoneen sähkömoottori kestää.
nuo hertsilukemat ovat mittarin mittaamien yliaaltojen tasjuuksia, ovat perustaajuuden kerrannaisia. Eivät ole niin olennaisia koska niiden tehollisarvo on piehi, mutta perustaajuus on. Kun kytkit tuon moottorin rinnalle, niin pyörivä massa tasoitti vaihteluita ja tuo myö hieman käynnistysvirtaa lisää tuohon piiriin. Jännitteen kun tarkistat, niin toiminee oikein. Nuo hertsilukemat kertoo kyllä aika huonosta sähkönlaadusta pienellä kuormalla.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.07.2012, 21:22
manuliitto manuliitto ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.10.11
Sijainti: Sirkka
Viestit: 28
Perusasetus

Pikkunen lisäkuorma tuntuu rauhottavan herzit kohilleen. Eli halogeeni riittää ja valoahan työhommissa aina tarvii. Voihan toki olla, että gaatissa joku vika on mutta toistaseksi mennään näin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.07.2012, 16:02
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Mie vetelin eilisessä kaatosateessa 150 Minarkilla, 75m roikkaa ja 6 kw 13 hp Honda perässä...ei juuri käynnistä huomannut kun otettiin 120 A hitausvirtaa koneesta ulos.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.07.2012, 20:07
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja manuliitto Näytä viesti
Noniin nyt on mittailtu. Eli kun pelkkä mittari kytkettynä, ensimmäinen herziluku on noin 130hz josta lähtee tasaseen nouseen ja pysähtyy noin 740hz. Edellinen siis ilman kuormaa mutta kun laittaa esim. klapikoneen sähkömoottorin taustalle niin herzit pysyy kyllä 50:ssä ja hitsauskonekkin toimii. Kysymys kuuluukin että, mikä herzilukua olemattomalla kuormalla nostaa (rikki jotain?). Vai onko tämä onko tämä kiina gaatin ominaisuu?
Todennäköisesti tämä on aggregaatin lisäksi myös mittarin ominaisuus, eli se on herkkä yhdelle ja toiselle jännitemuutokselle ja näkee noinkin paljon muutoksia. Kun se agregaatti on "tavallinen" vakiokierroksilla pyörivä, niin sen taajuus riippuu moottorin kierrosluvusta. Noin paljon se ei varmasti mene ylikierroksille.

Se generaattori tuottaa nyt todennäköisesti jotakin muuta kuin puhdasta sinikäyrää. Siinä on mukana monenlaista ylimääräistä pulssin reunaa ja piikkiä, mitkä se mittarisi laskee kaikki ja siksi taajuuslukema tulee noinkin iso.

Sopivasti kuormaa rauhoittaa tilannetta ja karsii villeimpiä piikkeä pois. Minulla on sellainen vanha Hondan pikkuinen salkkumallin aggregaatti, joka on vakiokierrostyppiä. Jos sen tekemällä sähköllä laittaa vaikkapa uppopumpun käymään ja kuuntelee pumpun ääntä ilmassa, kuulee normaalin hurinan sijasta hieman huojuvaa pärinää. Samoin jos on joku muuntajalla tehty akkulaturi, niin se muuntajan hurina onkin surinaa tai pärinää.

Kerran oli kone lähes tyhjäkäynnillä ja tuumasin, että sipaisempa sänkeä leuasta pois Braunin sähkökoneella. Braunissa on kelan käyttämä koneisto, eli se toistaa sitä mitä johdosta tulee. Ääni oli kyllä aggregaatin perässä sellainen, että piti miettiä useamman kerran, uskaltaako konetta leukaan lykätä. No, tuli siivottua naamavärkkiä kumminkin

Ylimääriset kuviot siinä tuotetussa sähkössä johtuu siitä, ettei generaattorilla ole omaa magnetointikäämiä, vaan se on kondensaattoriherätteinen. Toinen mikä vaikuttaa todennäköisesti vielä enemmän on se, että pyörittävä kone on pieni yksisylinterinen nelitahti, jossa kampiakselin kulmanopeus vaihtelee koko ajan: työtahti kiihdyttää vauhtia ja muut tahdit hidastavat. Näistä tulee vaihtelua taajuuteen ja niitä ylimääräisiä kulmia ja nurkkia jännitekäyrään. Tuotos ei ole puhdasta siniaaltoa ja jotkin laitteet on sille herkkiä.

Mitä raskaampi vahtipyörä pyörittävässä koneessa on ja mitä enemmän sylintereitä, sen tasaisempaa tuotosta tulee. Kun vielä olisi säätimen ohjaama magnetointi omalla käämillä generaattorin roottorissa, kuten on auton laturissa, niin kuormituksen aiheuttama vaihtelu jäisi vähemmälle.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.07.2012, 20:25
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Jos tuo mittarin väittämä 130Hz pitäis paikkaansa niin 2-napasen generaattorin moottorin pitäs sillon pyöriä 7800rpm kun se 50Hz:llä pyörii sen 3000rpm. Luulis kuulevan jo äänestä moisen revittelyn
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 2kw:n diesel agrikaatti.. nove O/M/V Muut 0 01.01.2012 12:09
Myyty Honda agrikaatti vepele O/M/V Muut 0 06.05.2011 22:19
Myyty Diesel agrikaatti 454SS O/M/V Muut 1 17.11.2009 19:08
Myydään Agrikaatti omavalmiste ZTR O/M/V Muut 0 01.04.2009 18:03
O:Bensa agrikaatti!!! tommitt O/M/V Muut 0 03.01.2008 16:58


Sivu luotu: 04:06 (GMT +2).