Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.07.2012, 17:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Tomaattimehut siellä kyllä oli, mikään muu liemi ei noin notkeaa ole ja kyllä siinä oikea aromi oli havaittavissa.

Visko on oma suljettu yksikkönsä jakoaskin häntäpäässä eikä se liity jakoaskin öljyihin mitenkään. Rikkoutuessan visko tulee kiinteämmäksi ja alkaa jyrkissä käännöissä kihnuttaa vastaan. Jos sieltä tulisi aineet ulos ei nopean puolen jatkuvalla nelivedolla etupää vetäisi ollenkaan.

Pirun vanhat öljyt vain, ei siinä kummempia

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.07.2012, 18:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Nyt on komeat läpät roikkumassa renkaiden takana, niin on leimasetä tyytyväinen. Mietin jos olisin piruillessani tehnyt sellaset amerikan- malliset melkein maassa asti roikkuvat

Nämä lähtee irti heti konttorin pihassa kun olen saanut auton ulos

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.07.2012, 20:02
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Tomaattimehut siellä kyllä oli, mikään muu liemi ei noin notkeaa ole ja kyllä siinä oikea aromi oli havaittavissa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Öljyt piti olla vaihdettu 10tkm ennenkuin ostin auton
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Pirun vanhat öljyt vain, ei siinä kummempia
Taisi siis olla pelkkiä myyntipuheita ne vaihdot tai sitten ei ollut tajunnut jakista ollenkaan ja tyrkännyt nesteet vain konehuoneen puolelta löytyviin reikiin.

Ei pitäs luottaa puheisiin, vaan aina tarkistaa. Ostin aikoinaan 904-laatikon "suoraan ajosta". Purettuani laatikon ihan harjoitusmielessä (sen takia, koska olin saanut sattumalta myös luistavan 999-askin, jonka halusin laittaa sen paremman kestävyyden takia kuntoon), niin siitä oli etupannan kiristysruuvi löysällä, panta kokonaan irti ja poikittain sen jarrupinnassa pahat rummun jättämät jäljet. Loota ei siis mitenkään voinut toimia kunnolla! Vielä vuosia myöhemmin myyjä väitti kivenkovaan, että aski oli "suoraan ajosta". My ass!

Toivottavasti sulla loota toimii nyt paremmin ja äänet lakkasi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.07.2012, 14:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Nyt on leima paperissa, eli vihoin saa taas ajaa. Harmi että lauantaina on työvuoro, muuten olisin lähtenyt Kulmakorpeen testaamaan muutosten toimivuutta metsäoloissa. No, ensi kerralla sitten.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
no sitä viskoa ajattelin.. en vaan saanut taas artikuloitua...
Juu ei se visko vaikuta tosiaan noihin öljyihin millään, ja mekaanisesti tämä kuitenkin lukitsee hitaalla puolella että ei mene viskon kautta voima etuakselille silloin ja takapää on muutenkin "yhtä puuta" -> ei polta viskoa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Taisi siis olla pelkkiä myyntipuheita ne vaihdot tai sitten ei ollut tajunnut jakista ollenkaan ja tyrkännyt nesteet vain konehuoneen puolelta löytyviin reikiin.

Ei pitäs luottaa puheisiin, vaan aina tarkistaa. Ostin aikoinaan 904-laatikon "suoraan ajosta".

Toivottavasti sulla loota toimii nyt paremmin ja äänet lakkasi.
Juu, kyllä sieltä muut öljyt oli oikeastikin vaihdettu akseleita myöten ja lootassakin uusi suodatin. Mutta jakolaatikko oli unohtunut tai "unohtunut".

Onneksi ATF:n puhdistavuusominaisuudet toimii aika pitkään vaikka öljyt olisi huonotkin, ja myös voitelee ainakin jossain määrin. Lisäksi ei tuo jakoaski ole ihan älyttömän herkkä kuitenkaan kulahtamaan kunhan öljyä vain on jokseenkin riittävästi. Hyvin se tuntuu toimivan ja äänikin pikkuisen väheni.

Seuraavaksi pitäisi päivittää vetarit, lyhyen puolen etuvetari on aika lopussa (CV- nivelessä pirusti väljää) ja en muutenkaan oikein ole noitten CV- tyyppisten vetareiden ystävä tuolla rakenteella kuin nyt on. Jossain välissä täytyy cromo- vetarit hommata. Sitten joskus kun on rikas, niin eteen ja taakse tulee kunnon bumpstopit (Kingit, Foxit tai sitten JKS:n korkeussäädettävät korotuspalat + airbumpit). Mutta se on sitten joskus, aikaisintaan syksyllä tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.07.2012, 21:05
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Seuraavaksi pitäisi päivittää vetarit...

Jossain välissä täytyy cromo- vetarit hommata.
Mites Karpiolat? Nehän tekee "vaikka mitä". Kun Jeepin cromo-vetarit kuuluu olevan heikompia kuin Toyotan vakiovetarit, niin eikös sitä kannata silloin teetättää kerralla semmoset että kanssa kestää?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.07.2012, 21:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Ja maksaa niistä ihan älyttömästi? Karpiolan vetarit on hyviä, mutta ihan yhtä hyviä ne on noi jenkkipoikien versiot kun ostaa laatuvalmistajalta - hinta vain on reilusti halvempi.

Etuakselille cromo- vetarit maksaa sopivassa tarjouksessa ~400$ setti, sillä hintaa et täältä saa kuin kieroja katseita Normihinnatkaan ei ole juuri 500-600$ kalliimmaat. RCV:n CV- tyyppiset "super- strength"- vetarit on sitten toki jo tonnin kierros. Takana selviää vielä halvemmalla on sitten D35, D44, D44a tai Chryco 8.25 akselina.


Se nyt on selvä että Jeepin cromo- vetarit on Toyotan isompien perien vetareita heikommat, Toyotassa kun kuitenkin on selkeästi suuremmat akselimassat, isommat välitykset, ja paksummat vetarit. Jos katsot samanpoainoisen ja samankokoisen jenkkiperän vetareita vs. Toyota, niin aletaan olla jo aika lähellä samoja. Etu D44 30 spoorisilla vakiovetareilla vs. Toyotan 8" etuperä vakioilla, niin ei ole toitsu enää paljon voitolla. Vahvojahan nuo Toyotan vakiokamat toki on jos näihin pienempiin (D30, D44) jenkkiperiin vertaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.07.2012, 22:06
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ja maksaa niistä ihan älyttömästi? Karpiolan vetarit on hyviä, mutta ihan yhtä hyviä ne on noi jenkkipoikien versiot kun ostaa laatuvalmistajalta - hinta vain on reilusti halvempi.

Etuakselille cromo- vetarit maksaa sopivassa tarjouksessa ~400$ setti
Taala melko kallis nyt ja rahdit ja tullit/alvit tuohonkin päälle. Maksaako Karpiolan Jeeppi-vetarit sitten mitä? Esim. BJ75:n vetari Karpiolalta 300€+alv/kpl.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.07.2012, 00:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Näinköhän edes löytyy D30- akseliin etuvetareita? Kaikkea toki saa teetettyä tai voihan sillä olla valmiinakin, en ole noista kysynyt. Totta kyllä että taala on nyt kalliinpuoleinen, mutta jos ei ole kiire niin kohtuuhalpoja kuljetuksia sentään löytyy

Joskus kysyin Karpiolalta jotain muuta vetaria mikä olisi pitänyt teettää, eikä mun mielestä ollut ollenkaan halpa (tyyliin 500€ kappaleelta jos en väärin muista). Mites esim. toi bj:n etuvetari, onko se vain pelkkä tikku murikalta murrokselle, vai myös murros? Jeeppiin kun tarttisi saada ristikolliset vetarit, niin pitää olla molemmat pätkät molemmin puolin mihin saa ristikot naputeltua kiinni..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 06:25 (GMT +2).