![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Samaa kuoroa..
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Noista walliuksen koneista paloi kortteja todella taajaan yhdessä välissä puikkovehkeissä ja telakalla vaihtui genesis merkkiseksi.
Uudemmissa koneissa mm kempillä oli murheita kun lyijy kiellettiin juotosainessa, oli jokusia mitä takuuseen korjattiin. Esabin tulisi vaan keskittyä valmistamaan puikkoja kun hitsauskoneita ei osaa tehdä. Kemppi kuitenkin merkeistä se millä metallipajat vääntää ja hitsauskoneena pitävät, osiakin saa ja huolto pelaa. Kemppi ilman ongelmia ollut koti ja harrastekäytössä 13v ilman murheita. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Bongattua |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kova vääntö tulee aina näistä hitsikonejutuista.
Omat kokemukset on ollu hyviä näissä asioissa. Autoja kun kovasti harrastelin ja tuli välttämätön tarve hitsikoneelle, kyselin töissä hitsareilta suosituksia, niin kaikki sano et kemppi vaan, ei puhettakaan muista. Bongasin sit kepöstä myynnistä kempomat 250 vehkeen, kolmisen vuotta vanha. Kävin hakees ja sai vielä kaupanpäälle mittarin ja ison kolvin pitkällä letkulla ja pari kerää lankaa. Hinta oli sillon noin 600e uutta halvempi. Se on ollu mulla nyt about 5 vuotta eikä minkäänlaisia ongelmia ikinä ja käyttö on ollu kohtuu kovaa kun sillä on hitsaillu isän ja veljen lisäks kaveritkin ![]() Voin siis lämpimästi suositella käytettyä kemppiä. Osia saa aina ja nopeesti JOS tulee tarve.
__________________
Ihminen voi lähteä Koskista, mutta Koski ei lähde ihmisestä |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä ollut muutaman vuoden tuollainen http://www.turun-hitsauskone.com/rea...h&group=koneet
Ei halvin mut koko rahan edestä on kyllä ollut konetta. Pieni ja monipuolinen. Mulla vielä pieni kaasupullo tuossa niin helppo laahata mukana jos haluaa migillä leikkiä jossain muuallakin kuin tallissa. Tiggiä ei ole kuin kerran kokeiltu et siitä ei sen enempää kokemusta ole mut puikko Ja mig puoli tosiaan toimii ilman moitteita, niin kaasulla kuin ydintäytelangalla. Ja ainakin toistaiseksi on tehot riittäny hyvin niihin paksuuksiin mitä satunnaisella harrastajalla tulee vastaan. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Raapasutigin taitaa saada noihin nykyhalpiksiinkin, pelkkään autopeltihommaan varmaan se mig paras valinta. Muuten sitten puikko ja nykyaikainen tig esim kempin minilog on hitsattavuudeltaa jo sitten ihan eri planeetalta tigin suhteen. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itsellä oli ajatuksena et mahdolliseen satunnaiseen käyttöön tuokin varmasti riittää...ja vielä ei ole tullut tarvetta tigille. Mun mielestä tossa on hinta ja ominaisuudet/mahdollisuudet hyvin linjassa kuitenkin. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikös tuo kempomat ollut k-liikkeen myymä kemppi? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
En tiä sanoo? Paikallisesta laakeri- ja työkaluliikkeestä kävin hintoja sillon kyseleen.
__________________
Ihminen voi lähteä Koskista, mutta Koski ei lähde ihmisestä |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ei kun Kempak, halpissatsi italiaa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Päädyit mihin tahansa merkkikoneeseen niin osta voimavirta mikäli vain mitenkään mahollista, tehoa kun ei koskaan ole liikaa.
Itellä ensimmäinen "mikki" oli sen aikainen bilteman isoin ja monta autoa sillä hitsattiin, mutta jossaki vaiheessa ei enää hermot riittäny ja ostin kaverilta uuden Migatronic 273, tämä ollu nyt säännöllisessä käytössä kohta kymmenen vuotta, ei nyt kovin aktiivisessa lankaa menee se 30kg per vuosi ja ei nuilla määrillä oikein vielä vikoja kestä ollakkaan, kulutusosia vaihtamalla on toistaiseksi selvitty. Lankana on käytetty pääasiassa 0.8 mutta joskus joutunu hitsaamaan millisellä ja tehot riittää vielä sillekki. Töissä tuleeki sitten turattua laatukamppeella eli Lincolnilla mutta tuo alkaa olla jo semmosissa hinnoissa (5k) ettei raski ihan harrastuskäyttöön ostaa. |