![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 26.06.2012 20:18 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tulevaisuus näyttää mitä tapahtuu..Lainaus:
Täällä kun kuvat on hirmu kovassa suosiossa, niin laitetaas vinssin asennuksesta niitä oikein useita, vaikka tuskin se ketään hirveästi kiinnostaa kun kyseessä ei ollut mikään erikoisasennus ![]() 18:45 Tässä paketista purettuna, asennuslevy on mallia "yleis", sen hain Vöyristä. Hieman muokkaamista se vaati. ![]() 19:57 Sinne runkoaisojen väliin sen paikka mitattiin. Liikaa tilaa siellä ei kylläkään ole. ![]() 20:10 Tässä Larry valmistaa jatkopalaa asennuspetiin. Kiitokset avusta. ![]() 21:43 Pedin sovittelua, tässä vaiheessa ainoastaan pulttasimme palat toisiinsa. ![]() 23:02 Sinnehän se istuu suunnitellusti. ![]() 23:58 Puskuriin sahattiin aukko kidan kohdalle. Karjarauta jäi vielä laittamatta, ja kilpikin väliaikaisesti nippareilla kiinni. Eikä sen lopullinen paikkakaan ole vielä tiedossa, todennäköisesti se on tuossa kidan yläpuolella. ![]() Tämä oli ensimmäinen vinssiasennukseni, ja suhteellisen tyytyväinen olen ulkonäköön, vaikka kauniimpikin se voisi olla. Ilman kuormitusta testatessa laite toimi moitteetta. Muutama asia meni pieleenkin, akun maadoitus johto on aivan liian pieni, se alkoi koekäytössä sulaa. Myös itse akut ovat sekä pienet (70 ja 80Ah) että myöskin melko vanhat. Nämä ongelmat luulen ratkaisseeni hakemalla uudet akut (110Ah), 35 millistä maadoitukseen ja uudet kengät. Onkos sillä mitään merkitystä kummalta akulta virran ottaa? Nyt se tulee apukuskin puoleiselta. Isoin moka on täysin amatöörimainen virhe mikä jäi näkemättä asennusta tarkistaessa. Vinssin moottorilta releboksille menevä johto jäi runkoa vasten, ja tietenkin rupesi käryämään testattaessa kuormitettuna. Tätä seurasi sellaiset oireet että ulos vinssatessa toiminta on täysin normaalia, mutta sisäänpäin vinssi ei pyöri, rele kyllä naksuu mutta mitään ei tapahdu. Ei se siis tainnut täysin mykäksi mennä. Huomenna olis tarkoitus ottaa koko paketti alas ja kurkata releboksin sisälle. Nyt on teidän vuoro antaa neuvoja, vinkkejä sekä ohjeita. Mutta ei vittuilevalla tavalla, vaan rakentavalla tavalla
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
virta pitää juurikin ottaa tuolta apparinpuoleiselta akulta. muuten voi tulla yllätys jos starttaa samalla, kun sieltä kuskinpuoleisesta otettuna onkin sillä hetkellä 24v
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Nuo vinssin ja rullakidan kiinnitykset kannattaa kyllä tehä tosi järeästi. Itellä ainakin jouduin hitsaamaan tuohon vinssipedin ja rullakidan maastoon lisätukia, kun aina jos kunnolla upotti auton niin jostain rupes antamaan periks. On tuo HDJ senverran raskas malmikasa
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
HJ61 MMC |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Sain tuossa sellaisen vision että pikkuisen parantelis tuota äänentoistojärjestelmää. 2 DIN soitin kävi mielessä ja erillissarja + joku pieni subi. Jos jollakin ylimääräisiä niin tarjotkaa!
__________________
HJ61 MMC |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Eilen illalla oli mukava pikku ajelutuokio tuolla kaatopaikan takana. Kuraa riitti ja joka suuntaan lähti hyvän näköisiä metsäpätkiä. Sinne täytyy mennä uudestaan!
![]() Jotain saatiin myös hajotettua Runvan vaijeri irtosi kun kiinnityspultti katkesi. Syynä tahän luultavasti se että auton asennosta johtuen vaijeri pakkaantui samaan reunaan. Täytyy napsaista muutama kuva lisää kunhan saa vinssin irroitettua..![]() Myös sellaisen päätöksen tein että jätän palkkihelmat tekemättä, ja sen sijaan tulee niin jykevät kylkiputket että ne kestää tunkata. Ne pitäisi varmaan jo tässä loman aikana värkätä. Samoin kun ne uudet renkaat, nuo Duelerit on nimittäin maastossa aivan mykät!
__________________
HJ61 MMC |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
juurikin näin ja vain näin - mutta liekö apparin puolen akun navoilla kuitenkaan 24 V startatessakaan... eikö se sarjaan kytkentä oo siellä salamaraudassa vasta...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Mitenkäs tuossa nyt sitten käy kun vinssillä vetästään vaan toinen akku tyhjäks ja toinen on melkein täys?
Vai onko noissa jotkut erilliset latauspiirit molemmille akuille? Ilmeisesti kai kuitenkin akut sarjassa... |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
normaali 12 V sähköjärjestelmä, pl. startti (ja hehku ?) ovat normaalisti rinnan, jännite 12 V ja molempien akkujen kapasiteetti käytössä startatessa kytkeytyvät sarjaan, 24 V ja huonomman kapasiteetti käytössä lataus 12 V ja yhteinen
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#11
|
||||
|
||||
|
eiköhän ne rinnan ole käynnissä ollessa? äkkiä kait tuon selvittää kahtelemalla miten siellä johdot kulkee.
elikkä vinssiä käyttäessä purkaantus molemmat. mutta tartatessa on sarjassa, jolloin saadaan sinne se 24v.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
sie on joku rele justska mihkä menee kuskinpuolen akusta molemmat johdot... ja toiselta akulta pelkkä plus. käsittääkseni se ei ole salamarauta vaan joku kohtuu järee "rele" joka kääntää napasuuden? tai mää mistää sähköistä mitään tiedä
|
![]() |
| Luokat |
| creepy crawler, hdj80, korinkorotus, toyota, vinssi |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään HDJ80 | Monkku | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 13.08.2011 12:34 |
| Myyty HDJ80 -90 | bj45lava | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 28.09.2010 18:33 |
| Myyty HDJ80 -92 | jussi83 | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 09.01.2010 12:41 |
| M: HDJ80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.08.2006 08:12 | |