Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 13.06.2012, 22:48
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkocap Näytä viesti
no siis pari kertaa nyt sattunu kun ollaan hallilta lähetty kilometrin jälkeen ja just samassa kohti alkanu palaneelle haisemaan ja sitten alkaa muovi sun muu käryämään/palamaan sulakeraisassa.. sitten se suurin piirtein sulaa se sulake niihin johtoihin kiinni mutta on ehjä. sitten kun oon sammuttanu auton ja ottanu sulakkeen pois ja laittanu uuden paikalleen niin kaikki toimii hyvin ja saattaa mennä viikko ja sitten taas uudelleen.. voisko se olla joku relehomma, kun luulis että sinne on joku oma rele kun sillon kun tämä suhahdus kuuluu ja paineita pääsee pois niin samalla kuuluu myös releen naksahdus.
Eli käry alkaa kun auto on seissyt???

Laitteessahan on jarru PÄÄLLÄ jos paineilmaa ei ole, joten mitään ei todellakaan kannata poistaa.

Viittaisi aika paljon nyt siihen, jotta kompura alkaa olemaan kalkkiviivoilla ja joutuu käymään todella pitkään, jotta paineet pysyy korkeena. Mitään mittaria tässä hässäkässä ei ole, ainoastaan merkkivalo (P) joka mollottaa kun painetta ei ole riittävästi.

Releellä ohjataan tuota kompuraa ja toisella kuivaajaa. Sitten paineenvalvonnalle on oma kytkentänsä ettei olisi liian helppoa...

Alempana on kirjotus, jotta kuivurin pohja olisi halki, eli kompura on käynyt jossakin vaiheessa pitkään ja kuumentunut --> mennyt hieman väljäksi (kun on ilmajäähdytteinen). Joten kannattaa tarkastaa/tarkastuttaa kunto (paineet pois ja mittaa aika kuinka kauan käy kunnes sammuu. Kysy Aminoffin pajalta, eli Veholta ko. ohje).

Mutta helpointa marssia autotarvikeliikkeeseen ja ostaa MAXI-sulake johon sitten se iso laatta sulake kiinni.


Kuivaimen pati on aika mielenkiintoisen hintainen, 180€ ja ilmajousitteisessa niitä on muuten 2kpl... Eli 360€ pari kertaa vuodessa... Toisaalta bussin kompura maksaa vaatimattomasti 5000€
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 13.06.2012, 22:57
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Eli käry alkaa kun auto on seissyt???

Laitteessahan on jarru PÄÄLLÄ jos paineilmaa ei ole, joten mitään ei todellakaan kannata poistaa.

Viittaisi aika paljon nyt siihen, jotta kompura alkaa olemaan kalkkiviivoilla ja joutuu käymään todella pitkään, jotta paineet pysyy korkeena. Mitään mittaria tässä hässäkässä ei ole, ainoastaan merkkivalo (P) joka mollottaa kun painetta ei ole riittävästi.

Releellä ohjataan tuota kompuraa ja toisella kuivaajaa. Sitten paineenvalvonnalle on oma kytkentänsä ettei olisi liian helppoa...

Alempana on kirjotus, jotta kuivurin pohja olisi halki, eli kompura on käynyt jossakin vaiheessa pitkään ja kuumentunut --> mennyt hieman väljäksi (kun on ilmajäähdytteinen). Joten kannattaa tarkastaa/tarkastuttaa kunto (paineet pois ja mittaa aika kuinka kauan käy kunnes sammuu. Kysy Aminoffin pajalta, eli Veholta ko. ohje).

Mutta helpointa marssia autotarvikeliikkeeseen ja ostaa MAXI-sulake johon sitten se iso laatta sulake kiinni.


Kuivaimen pati on aika mielenkiintoisen hintainen, 180€ ja ilmajousitteisessa niitä on muuten 2kpl... Eli 360€ pari kertaa vuodessa... Toisaalta bussin kompura maksaa vaatimattomasti 5000€
auto ei ole seissyt kauaa silloin. mutta seissyt joo. merkkivalo P sammuu heti kun auton starttaa. tai melkein jo ennen sitä. tiedän että jarrut menee päälle kun painetta ei ole tarpeeksi. silloin juuri ne tapit otetaan kellolta että autolla pystyy vielä ajamaan jos näin käy keskellä kaupunkia. on käynyt..... tiedätkö missä nuo releet sijaitsee?
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 13.06.2012, 22:59
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Eihän se ole mersu jos se ei maksa...

Kolme vuotta kerkesin itekkin variolla ajamaan mutta siihen ei vielä tuohon aikaan kerenny tulemaan muuta vikaa kun se että jarrupaloja sai välillä lisäillä. Eli olivattten takana puoliautomaatiset huollon suhteen.

Ja siinä oli taka ilmat ja oli perhanan hyvä soratie auto, sillä pääsi ihan hemmetin kovaa talvellakin.

Ja tarkista ne säiliöt ja laske vedet pois jos sitä on.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 13.06.2012, 23:10
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkocap Näytä viesti
auto ei ole seissyt kauaa silloin. mutta seissyt joo. merkkivalo P sammuu heti kun auton starttaa. tai melkein jo ennen sitä. tiedän että jarrut menee päälle kun painetta ei ole tarpeeksi. silloin juuri ne tapit otetaan kellolta että autolla pystyy vielä ajamaan jos näin käy keskellä kaupunkia. on käynyt..... tiedätkö missä nuo releet sijaitsee?
Jakkaran alla, tai sitten pannuhuoneessa... Jos on pikkukompura, niin sitte on kiinnitettynä kompuran jalkaan.

Eihän kellojen kalvot vuoda???
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 13.06.2012 23:24
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 13.06.2012, 23:48
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkocap Näytä viesti
sulake itsessään ei ''pala''. sulake on muiden joukossa kuten kuuluu mutta ei ns. rasiassa vaan kahden apikoliittimen välissä. johdot on tehty varsin ammattimaisesti. eristykset sun muut ihan ok.
Sieltähän se käryää missä heikoiten sähkökulkee. Kokeilepa vaihtaa koko sulakkeen pohja tai rasia tai mikä lie tai laita sille ihan oma sulake boxi joka on kunnollinen. Voi olla, että siellä on joku kontakti pinta tai johdin alimitoitettu ja siitä lämpiää ei välttämättä kuumene liittimistä. Tai vaihda ensin vaikka liittimet. Saattaa nekin olla hyvät mutta jos johdin liittimen sisällä vaikka olis hapettunut. Vaikka päälle päin näyttää hyvälle niin siellä voi olla seassa liittimiä jotka hapettuu eritavalla ja tekee häiriötä. Virta nyt ensin kunnolla kulkemaan. Kyllä se sulake se pitäis olla joka kuumenee ja katkeaa jos virtaa menee liikaa eikä ympäriltä.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 14.06.2012, 20:02
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Eihän se ole mersu jos se ei maksa...

Kolme vuotta kerkesin itekkin variolla ajamaan mutta siihen ei vielä tuohon aikaan kerenny tulemaan muuta vikaa kun se että jarrupaloja sai välillä lisäillä. Eli olivattten takana puoliautomaatiset huollon suhteen.

Ja siinä oli taka ilmat ja oli perhanan hyvä soratie auto, sillä pääsi ihan hemmetin kovaa talvellakin.

Ja tarkista ne säiliöt ja laske vedet pois jos sitä on.
isäukolla ollut 6 vai 7 meseä yhteensä. ensimmäinen tais olla joku -81 508 ja sitten sen jälkee 6 sarjaa vario ja kastenia mutta ei voi muuta sanoa kun että järkyttävän lujia vehkeitä ja loistavia työautoja. ensimmäinen jossa oli paineilmakäsijarru oli kyllä hirvee paskaläjä, ei jarrujen puolesta ollut yhtään tervettä päivää ja veholla seiso melko monta työtuntia. tämä nykyinen on ollu pari vuotta ja ainoot viat ollu yhden kerran jarrupalojen vaihto, ilmankuivain ja pakoputken haitari. ainut vika mikä tossa aina välillä kiristää hermoja on toi naurettava moottori, väyrysen 2,9 vitosmylly. vähän eri kone kun noi 4,0 neloskoneet vaparina tai sitten 4,2 turbo neloskone. ei tolla vaan pääse mihinkään ja välitykset on niin tiheät että vitosella voi ajaa huoleta 45 ja 80 jälkeen auto huutaa hoosiannaa ! tehty alunperin varmaan johonkin jakeluhommaan ja muistaakseni vanhemmissakin varioisssa on noita tiheäperäisiä teollisuusmalleja joissa huippunopeus on 60 luokkaa

alkuperäiseen aiheeseen palatakseni; oli tarkoitus kokeilla noita säiliöitä samalla kun herkistelen satuloiden liukutappeja ja vaihtelen peräöljyt... huomasin palanvaihdon yhteydessä että on tapit melkosen jumissa..
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 14.06.2012, 20:07
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Jakkaran alla, tai sitten pannuhuoneessa... Jos on pikkukompura, niin sitte on kiinnitettynä kompuran jalkaan.

Eihän kellojen kalvot vuoda???
en kyllä usko, vois kuvitella aamulla ois nihkeempää liikkeellelähtö, esim velimiehellä oli viime syksynä lainassa 815 mese ja sano että vartin sai ainakin oottaa että pääsi liikkeelle.. luulis että pitää paineet hyvin kun kerran ei mitään ongelmia oo aamulla, talvella toki hieman ja vain helvetin kovilla pakkasilla. eikös se oo melko tavallista?
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 14.06.2012, 20:09
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Kiitos vaan kaikille vastauksista/vinkeistä, pitää ottaa auto työn alle lauantaina ja katella kaikki läpi mistä on tässä topikissa ollut puhetta. vois ostaa vaikka jokunlaisen vähän paremman rasian ja sitten siihen laitella toi kompuran sulake.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 25.06.2012, 06:26
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

tuli tuossa rassailtua hieman... lähinnä otin nesteet pois painesäiliöistä. sitä oli kyllä jonkun verran ja ihan kun ois ollu jotain mömmöä mukana kans. semmosta vaseliinityyppistä. ja huomasin että o-rengas oli ropusta paskana kans. (pala oli lähteny.) liukutappeja yritin satuloista avata mutta todella erikoinen paketti sinällään kun ei ollu pultin kantoja tappien päässä vaan ne oli vaan siellä välissä. tympee alkaa purkamaan... pitää se sulake rassailla kuntoon joku päivä ja tänään oli tarkotus käydä veholta kysyy niitä o renkaita, mahtaa rasittaa kompuraa turhaan jos vuotaa. ei toki paha oo kun noin 30-60 sekunttia seisotti aamulla vaikka oli seisonu kuitenkin koko juhannuksen.

peräöljyt tuli kans vaihdettua, mersu on kuulemma melko ranttu öljyistä ja siinä paria laatua oli hallilla valmiina. EP 80w-90 GL-4 ja Hypoid 80w-90 GL-5. tuntu sanovan castrol ja valvoline että pitää olla GL-5 ja mersun sivulla sanovat luokituksen joka sitten oli sama kuin tossa hypoidissa niin kai se on vaan uskottava että passaa..

Viimeksi muokannut mikkocap : 25.06.2012 06:29
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 25.06.2012, 09:58
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Suosittelen minäkin vaihtamaan sinne kunnollisen sulakerasian. Emännän autossa alkoi käryämään (ilmeisesti merkkihuollossa laitettu) vastaava sulakeviritys, jossa lattasulake oli kiinni abico-liittimissä. Kontaktit päässeet ilmeisesti hapettumaan. Onneksi sattui juuri olemaan konepelti auki, kun sieltä alkoi ihan kunnon savukiehkura nousemaan, niin vika löytyi nopeasti. Korjasin sen samanlaisella virityksellä ensi hätään, mutta nyt on asiallinen johtosulakerasia jo ostettuna. Vielä kun muistaisi joskus laittaa sen paikalleen
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 25.06.2012, 12:35
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkocap Näytä viesti
tuli tuossa rassailtua hieman... lähinnä otin nesteet pois painesäiliöistä. sitä oli kyllä jonkun verran ja ihan kun ois ollu jotain mömmöä mukana kans. semmosta vaseliinityyppistä. ja huomasin että o-rengas oli ropusta paskana kans. (pala oli lähteny.) liukutappeja yritin satuloista avata mutta todella erikoinen paketti sinällään kun ei ollu pultin kantoja tappien päässä vaan ne oli vaan siellä välissä. tympee alkaa purkamaan... pitää se sulake rassailla kuntoon joku päivä ja tänään oli tarkotus käydä veholta kysyy niitä o renkaita, mahtaa rasittaa kompuraa turhaan jos vuotaa. ei toki paha oo kun noin 30-60 sekunttia seisotti aamulla vaikka oli seisonu kuitenkin koko juhannuksen.

peräöljyt tuli kans vaihdettua, mersu on kuulemma melko ranttu öljyistä ja siinä paria laatua oli hallilla valmiina. EP 80w-90 GL-4 ja Hypoid 80w-90 GL-5. tuntu sanovan castrol ja valvoline että pitää olla GL-5 ja mersun sivulla sanovat luokituksen joka sitten oli sama kuin tossa hypoidissa niin kai se on vaan uskottava että passaa..
Jos siellä on sitä vesi/kura litkua pytyssä niin ilmankuivain on silloin jo sökö. Eli jos et raati vaihtaa uutta niin pidä tyhjennä ne säiliöt kerran viikossa ja talveksi sitten se kuivain kuntoon.

Niissä pytyissähän pitäisi olla semmoiset nännit mistä ne niiistetään...

Edittinä että jos se systeemi on kerran vuotanu niin siinähän on sitten suoraan yksi oireen aiheuttaja.Eli se kompura käy liian pitkään ja jos se vuoto on sopiva niin että se ei ihan nosta paineita sinne pysäytys rajalle niin silloin a. ilman kuivain ei tussahda kuivaksi ikinä vaan "kyllästyy" ja alkaa päästämään sitä vettä lävitse. ja b. kompura käy taatusti kuumana ja sulakerasian käryäminen voisi kieliä siitä...

Eli pienimmillään sinulla on sen vian aiheuttaja näpeissäsi.Koska sähkö kompura ei liene tuotoltaan mitenkään mittava.

Ja hypoidiperään kuuluu Gl-5 ölpät.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 25.06.2012 13:28
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 25.06.2012, 17:40
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja hypoidiperään kuuluu Gl-5 ölpät.
joo ne sinne myös singahti
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 25.06.2012, 17:45
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

joo vaihdoin tänään ne o-renkaat ja siinä samalla luonnollisesti tyhjensin ne säiliöt. nosti ilosesti paineet. ei vaan ollu semmosia hienoja sulakerasioita hyllyssä niin tilasin tutun myyjän aloitteesta semmosen diesel auton sulakkeen. onkohan se joku hehku sulake. miten vaan... huomenna sitten paikalleen..

kokeilin kopukynällä mittailla niin huonosti meni siitä sulakkeen ohi sinne toiseen johtoon virtaa että piti ottaa sulake pois ja hankailla melko voimakkaasti ja saada parempaa kosketusta aikaan. toivottavasti huomenna korjaantuu...
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 25.06.2012, 17:46
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja On_Off Näytä viesti
Suosittelen minäkin vaihtamaan sinne kunnollisen sulakerasian. Emännän autossa alkoi käryämään (ilmeisesti merkkihuollossa laitettu) vastaava sulakeviritys, jossa lattasulake oli kiinni abico-liittimissä. Kontaktit päässeet ilmeisesti hapettumaan. Onneksi sattui juuri olemaan konepelti auki, kun sieltä alkoi ihan kunnon savukiehkura nousemaan, niin vika löytyi nopeasti. Korjasin sen samanlaisella virityksellä ensi hätään, mutta nyt on asiallinen johtosulakerasia jo ostettuna. Vielä kun muistaisi joskus laittaa sen paikalleen
joo täsmälleen samanlainen viritys tossakin paikallaan.. veikkaan itekkin ton kohdalla että joku liike on sen sinne laittanu..

jotain ton tyyppistä tilasin niinku tossa kuvassa mutta kahdelle johdolle paikka ja umpinainen. (kannellinen) pitää vaan juottaa varmaan sitten noi johdot noihin liittimiin ennen kun alkaa laittelee rasiaan paikalleen..
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	images.jpg‎
Views:	241
Size:	7,3 Kt
ID:	27620  

Viimeksi muokannut mikkocap : 25.06.2012 17:51
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 26.06.2012, 08:23
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkocap Näytä viesti
joo täsmälleen samanlainen viritys tossakin paikallaan.. veikkaan itekkin ton kohdalla että joku liike on sen sinne laittanu..

jotain ton tyyppistä tilasin niinku tossa kuvassa mutta kahdelle johdolle paikka ja umpinainen. (kannellinen) pitää vaan juottaa varmaan sitten noi johdot noihin liittimiin ennen kun alkaa laittelee rasiaan paikalleen..
Kuvassa näkyvä rasia on ihan hyvän näköinen, tuollainen ruuvin alle tuleva liitos on jo paljon parempi kuin abico-liitin. Kontaktipintaa on riittävästi eikä tuo löystykään kovin herkästi. Voihan ne johdot juottaakin kiinni kaiken varalta, mutta sen jälkeen sulakkeen vaihdossakin tarvitaan kolvia. CRC tai pikku nokare akkuvaseliinia voisi olla riittävä suoja hapettumista vastaan.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 26.06.2012, 19:45
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja On_Off Näytä viesti
Kuvassa näkyvä rasia on ihan hyvän näköinen, tuollainen ruuvin alle tuleva liitos on jo paljon parempi kuin abico-liitin. Kontaktipintaa on riittävästi eikä tuo löystykään kovin herkästi. Voihan ne johdot juottaakin kiinni kaiken varalta, mutta sen jälkeen sulakkeen vaihdossakin tarvitaan kolvia. CRC tai pikku nokare akkuvaseliinia voisi olla riittävä suoja hapettumista vastaan.
siis tarkoitin että juottaisi liittimet johtoihin puristamisen lisäksi/sijasta. sitten vasta ruuvailee johdot kiinni sulakkeelle.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 26.06.2012, 19:58
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja On_Off Näytä viesti
Kuvassa näkyvä rasia on ihan hyvän näköinen, tuollainen ruuvin alle tuleva liitos on jo paljon parempi kuin abico-liitin. Kontaktipintaa on riittävästi eikä tuo löystykään kovin herkästi. Voihan ne johdot juottaakin kiinni kaiken varalta, mutta sen jälkeen sulakkeen vaihdossakin tarvitaan kolvia. CRC tai pikku nokare akkuvaseliinia voisi olla riittävä suoja hapettumista vastaan.
siis tarkoitin että juottaisi liittimet johtoihin puristamisen lisäksi/sijasta. sitten vasta ruuvailee johdot kiinni sulakkeelle.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 26.06.2012, 20:35
On_Off:n Avatar
On_Off On_Off ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 80
Perusasetus

No niinpä tietysti, hahmotin asian toisin.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 21.01.2014, 15:10
walhallahereico walhallahereico ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 21.01.14
Sijainti: Pohjois-savo
Viestit: 1
Perusasetus

Omaan Varioon iski sama vika.Keskelle pihamaata jarrut päälle.Kompura pyörii mutta piti vähän aikaa sellaista pauketta sieltä suunnalta.Nyt ei tule painetta järjestelmään enää ollenkaan.Kondenssi vesiä laskettu pihalle venttileistä suht useasti eikä ole tullut kuin ilmaa.Missähän vika mahtaisi olla.Kuivainta ei ole vaihdettu ihan äsken.Onko joku paikka pettänyt ja paineet häviää pihalle?Yritin tunnustella mistä vuotaa kun kompura pyörii mutta taitaa olla niin pieni tehoiltaan että sitä ei huomaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jäseniä tarvitaan. hoojii Linkit 1 20.12.2008 13:05
Puikkoinvertteritietäjiä tarvitaan! KooPee Chit-Chat 18 14.12.2007 23:30
helppiä tarvitaan Valko-bandiitti Tekniikka & Jutustelu 2 12.01.2007 16:43
King Cap tietoa tarvitaan?????? PeteTurku Tekniikka & Jutustelu 4 24.11.2006 21:47
Tietoa tarvitaan Vette2002 Yleiset 0 13.03.2002 11:25


Sivu luotu: 12:16 (GMT +2).