Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.06.2012, 16:21
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
No niin, ajattelin vaan kysäistä että onkohan joku lisännyt hiluxiin suodattimen tuohon sisäilmaan. Mulla sellaista ei ainakaan ole.
Jos ei oo ilmastoitu malli niin ei noissa oo raitisilmasuodattimia laisinkaan. Ja suomesta ei ilmastoitua löydy orkkiksena, eikä siihen niitä röörejä. Ei kyllä varmaan olis mahdoton homma laittaa ite, putki irti ja jonku välikappaleen askartelee sinne mihin saa filtterin kiinni tai jos haluaa päästä helpolla niin laittaa vaa jotku harsot sinne röörien päihin. MUTTA jos ei ole allerginen millekkään kauhean vakavasti niin varmaan pääsee helpoimmalla kun välillä kääntää vaan sen töhön täysille, että kaikki muruset tulee sieltä putkista ulos tukkimaan ne ritilät.

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.06.2012, 16:32
Mr.Hellion Mr.Hellion ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.05.11
Sijainti: Vaajakoski
Viestit: 47
Perusasetus

pari vuotta sitten kuulin erään diesel korjaamon pojalta et noista D4D hiluista ja hiaceist paukkui jakohihnat ennenkuin kilometrit/aika tuli umpeen => kone vaihtoon tehtaan piikkiin.tiedä sitten onko paikkansa pitävää vaiko ei
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.06.2012, 17:12
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Hellion Näytä viesti
pari vuotta sitten kuulin erään diesel korjaamon pojalta et noista D4D hiluista ja hiaceist paukkui jakohihnat ennenkuin kilometrit/aika tuli umpeen => kone vaihtoon tehtaan piikkiin.tiedä sitten onko paikkansa pitävää vaiko ei
Yleensä joutuu vaihtamaan jakohihnan yhteydessä ne hihnapyörät kun niistä kuluu
hampaat ihan ruvelle.
Kumma juttu kun kumi(vai mitä lie seosta se hihna) syö metallii
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.06.2012, 17:00
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Jos ei oo ilmastoitu malli niin ei noissa oo raitisilmasuodattimia laisinkaan. Ja suomesta ei ilmastoitua löydy orkkiksena, eikä siihen niitä röörejä. Ei kyllä varmaan olis mahdoton homma laittaa ite, putki irti ja jonku välikappaleen askartelee sinne mihin saa filtterin kiinni tai jos haluaa päästä helpolla niin laittaa vaa jotku harsot sinne röörien päihin. MUTTA jos ei ole allerginen millekkään kauhean vakavasti niin varmaan pääsee helpoimmalla kun välillä kääntää vaan sen töhön täysille, että kaikki muruset tulee sieltä putkista ulos tukkimaan ne ritilät.
Juu, kiitos.

Allergiaa ei ole. Olisi vaan helpompi siivota nuo "riisimurot" filtteristä kuin kaikkialta autosta. Onneksi tuo pölykausi ei ole pitkä ja koska tää on metsurin työkampe eikä leikkaussali, niin saa muutama pölyhitunen joskus ollakin.

Tulee vaan mieleen, että mitähän kaikkea tuolla tuuletusputkissa luuraa sen lisäksi mitä sieltä tulee ulos
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.06.2012, 19:28
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

ihmetyttää ettei noissa kaikissa ole ollut vakiona cooleria vähän sellanen halvalla tehty paketti.. suht kalliitakin ovat mutta katsotaan. onko kokemusta noista rangereista kannattaako pysyä kaukana ? niistäkään en ole pahemmin kunnon keskuteluja löytänyt vaikka koko juhannuksen olen tuhlannut tähän ettimiseen
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.06.2012, 16:05
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
ihmetyttää ettei noissa kaikissa ole ollut vakiona cooleria vähän sellanen halvalla tehty paketti.. suht kalliitakin ovat mutta katsotaan. onko kokemusta noista rangereista kannattaako pysyä kaukana ? niistäkään en ole pahemmin kunnon keskuteluja löytänyt vaikka koko juhannuksen olen tuhlannut tähän ettimiseen
Siskolla -02 mallin d4d eikä ole kipuja ollut, mittarissa 300 000 paikkeilla.
Kuskinpuolen takajousen korva on katkennut mutta sama ominaisuus on ollut omassa -99 autossa ja 400 000 nyt mittarissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.06.2012, 16:55
Doors Doors ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.06.12
Sijainti: Lohja
Viestit: 9
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Juu, kiitos.

Allergiaa ei ole. Olisi vaan helpompi siivota nuo "riisimurot" filtteristä kuin kaikkialta autosta. Onneksi tuo pölykausi ei ole pitkä ja koska tää on metsurin työkampe eikä leikkaussali, niin saa muutama pölyhitunen joskus ollakin.

Tulee vaan mieleen, että mitähän kaikkea tuolla tuuletusputkissa luuraa sen lisäksi mitä sieltä tulee ulos
Hei

Itse laitoin omaan Hiluuni Omegan raitisilmasuodattimen maksoin peräti 9€ motonetissa ja on leveydeltään juuri sopiva, tosin joutuu saksimaan kahtia kun pituutta on yli puolet liikaa eli jää varakappale. Sen sai ainakin helposti sovitettua siihen puhaltimen röörin isompaan puoleen, ei tarvitse kiinnittää kun puristuu kotelon reunoihin suoraan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.06.2012, 17:12
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Doors Näytä viesti
Hei

Itse laitoin omaan Hiluuni Omegan raitisilmasuodattimen maksoin peräti 9€ motonetissa ja on leveydeltään juuri sopiva, tosin joutuu saksimaan kahtia kun pituutta on yli puolet liikaa eli jää varakappale. Sen sai ainakin helposti sovitettua siihen puhaltimen röörin isompaan puoleen, ei tarvitse kiinnittää kun puristuu kotelon reunoihin suoraan.
Kiitos,

Tarkoititko tuollaista ?

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...IN-OPEL-52711/
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.06.2012, 22:52
Doors Doors ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.06.12
Sijainti: Lohja
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
juuri tuollainen :-)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.06.2012, 23:17
Doors Doors ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.06.12
Sijainti: Lohja
Viestit: 9
Perusasetus

LN110 Valokytkennät


Eli pitkien merkkivalo puuttuu. Osaisko joku fiksu kertoa millaisen vastuksen tarvin ettei nuo sulakkeet pala. Ja ettei tää olis niin yksin kertainen niin

Homma menee näin

Maa ohjattu ok, tiedän periaatteen.

Omassani auravarustus joten otettu 3 releellä ohjaus oikealta puolelta ohjaa omat valot pois kun aura on kiinni ja hantin puolella yksi vapaa töpseli käytännössä kun siellä ei lähde herätteitä edes minnekkään.

tähän asti toimii hienosti

no aura varustuksen jäälkeen kytketty Motonetin valovahvistimet molemmille puolille pitkät + lyhyet (kytkettävissä molemmat myös yhtäaikaa) tuokaan ei ihan normisti onnistunut vaan piti pistää plugit palasiksi ja juottaa maat yhteen ottaa ohjaus auravarustukselta eli nuo vahvarit katkaisee tämän normaalin maaohjaus valosysteemin kun vahvaria ei saa toisinpäin toimimaan.

mutta pelittää täysin tuolla tavalla ja pitkät + lisäpitkät ja ajovalot saavat hiukan enempi virtaa niin näkeekin jotain.

Ongelma on siis virran saanti mittaritauluun joka kyllä onnistuu kun pistää hantipuolella vapaana roikkuvaan orkkis töpseliin polttimon niin se ohjaa sen hyttiin, mutta en viitsisi siellä poltinta pidellä joten kokeilin samaa vaihto releellä mutta ei toiminut kuin hetken ja rikkoi sulakkeen.

eli olsiko jollain hyviä ehdotuksia minkä vastus tuonne pitäsi tyrkkää että saan tuon pirun merkkivalon toimimaan luotettavasti?????
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.06.2012, 17:32
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Tuli hommattua nylonpuslat korotusta varten mutta pultteja en saanut...
Onko noissa korin kiinnityspulteissa normaali kierre vaiko tihu sellainen kun -99 Hilux kyseessä?
Vielä josko joku n. mitta löytyy mikä riittää, poishan noista aina saa niin saa hommattua valmiiksi.
Lujuudeksi riittänee 8.8?
30mm korotus.

Viimeksi muokannut 2,4TD : 28.06.2012 17:34
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.07.2012, 21:27
arde arde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.08
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 190
Perusasetus

Sanokeepas nyt viisaammat että mistäkä vehkeestä tuohon vm89 2,4d Hiluksiin passaapi turbonpakosarja. Perkele tuossa jo yhden ostin mutta eihän ne pultin reijät passaa mitenkään vaikka kaikkiin reikiin koitin tälläillä niitä pultteja. Eli onko tuo minun sarja sitten siihen vanhempaan Hiluksin koneeseen.
Tympäsee ku auto nyt levällään ja kaikki osat hankittu mutta pakosarja ei passaa. Auttakkee nyt miestä mäessä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.07.2012, 23:00
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

Voiko motonet laatuun luottaa 2l koneen alakerran laakereissa? Kyseessä 1,5 ahot + keula cooleri ja kärrin kanssa kokonaismassa parhaillaan ollut jotain 5 tonnin luokkaa että on suht raskaalla käytöllä.. Missä on L-koneessa yleisin vika kun ö-painevalo jaa palamaan kylmänä muutamaksi sekunniksi?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.07.2012, 23:19
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Uudemmasta.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arde Näytä viesti
Sanokeepas nyt viisaammat että mistäkä vehkeestä tuohon vm89 2,4d Hiluksiin passaapi turbonpakosarja. Perkele tuossa jo yhden ostin mutta eihän ne pultin reijät passaa mitenkään vaikka kaikkiin reikiin koitin tälläillä niitä pultteja. Eli onko tuo minun sarja sitten siihen vanhempaan Hiluksin koneeseen.
Tympäsee ku auto nyt levällään ja kaikki osat hankittu mutta pakosarja ei passaa. Auttakkee nyt miestä mäessä.
Muistelisin et se vanhempikin on melko sama,yks tai kaks pulttia ei osu kohdalle. Hankala vaan porata ja kierteyttää paikallaan,mut uudemmasta LN170 eli -98 ja uudemmasta hiluxista pitäs käydä. Luulis hiasestaki käyvän. Yks vaihtoehto sit tehä ite koko pakosarja mut hiukka puuhaa siinä on.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 23:32 (GMT +2).