Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli
Tai sitten ajellaan sääntöjen mukaan. Jos yhtä lakia saa rikkoa niin miksei sitten muitakin. Vai missä se raja menee?
|
Niin, no ei ole mielestäni oikein että esim. pahoinpitelystä tai toisen omaisuuden turmelemisesta voi saada pienemmät sakot kun ylinopeudesta tilanteessa mistä ei aiheutunut mitään vaaraa ulkopuolisille.
Saksassa saat ajella moottoritietä sen mitä auto kulkee keskellä päivää, ihan ookoo, mutta auta armias jos täällä hurautat yöllä moottoripyörällä kesäistä motaria (120) yksinäs ilman muuta liikennettä 161 km/h niin kortti poijes ja syyte vakavasta piittaamattomuudesta liikenteessä + 30 päiväsakkoa.
Ihan sama veditkö keskellä päivää vai keskellä yötä, ei vaikutusta. Ei oo vaan reilua tuokaan.
Vai väittääkö joku että em. teolla vaarantaisi oman tai ulkopuolisen henkiä, tai aiheuttaisi jotain muuta pahaa? Aivan eri asia jos tiellä on muuta liikennettä, silloin on paljon muutakin pelissä. Ja ei väliä onko alla Suzuki GSX-R 1100 tai Ural 650, uusi Porsche 911 tai 30-vuotias mätä Datsun Sunny.
En puolusta ylinopeutta ajavia, mutta ymmärrän kyllä miksi tietyissä tilanteissa voi vähän lipsahtaa (tuo eka esimerkki). Mutta erityisesti taajamissa nopeuden pitäminen kurissa on tärkeää, tosin joskus tuntuu että 50-alue on jatkettu tarpeettoman pitkälle (esim. meilläpäin ajelet 50-aluetta: tulee pitkä suora ja peltoaukea missä ei ole minkäänlaisia liittymiä ja silti vielä lähes 400 metriä on tuota 50-aluetta kunnes rajoitus loppuu eli 80 alkaa). Varsinkin takaisinpäin pitkää suoraa tullessa ei tule todellakaan poljettua jarrua tuossa 50-lätkän kohdalla (ei ole taajamamerkki).