![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuli tänään taas vähän puuhasteltua tallin siivouksen ohessa, kun postiukko kiikutti uutta osaa vaihteeksi, niin olihan sitä mallattava paikoilleen.
Ai mikä tää on? No se on tuollainen on-board hehkusysteemi/akun varaustason näyttö. Ei tarvitse hehkutella enään erillisellä värkillä, ja saa olla kori koko ajan päällä. Tuosta kun painaa nappia, niin saa startatessa kymmenen sekkaa hehkua kerrallaan, ja näppärästi näkee myös että tulppa myös oikeasti hehkuu, jos se sattuu vaikka hajoamaan. Eikä tarvitse myöskään arvailla vastarin akun tyhjenemistä. ![]() Täytyi väsätä kabiiniin mini-invarampista lattia jotta sai tuon rasian kiinni jonnekin! Vastaanottimelle tein myös tuollaisen pienen alumiinipidikkeen tuohon ylös. Myös axialin jakkara sovituksessa. Tosin en vielä tiedä käytänkö tuota penkkiä, vai teenkö enemmän scale-uskollisen oikean kuppipenkin... Tähän malliin se sieltä loimottaa, ja ikkunan kautta saa tökättyä nappulasta hehkun päälle, niin ei tarvi koria irrottaa aina. Kaupanpäälle sai myös mageet punaiset pornovalot ohjaamoon! ![]() Tuli myös vähän rakenneltua tuohon ohjaamon etuosaan polykarbonaattilevyjä jotta saa vähän naamioitua tuota johtoviidakkoa, mutta niistä lisäjuttua ensi numerossa! ![]()
__________________
-Pauli- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Näpertelyt jatkuivat taas tänään, millisen pleksin asennuksilla tällä kertaa!
Eli lähtökohtana oli tämä käärmeenpesä, joka oli tarkoitus naamioida vähän järkevämmän näköiseksi... ja tämän näköiseksi muuttui kun aikansa sommitteli mustaksi maalattua lexanin palasta sinne! Siistiytyi huomattavasti. ![]() Myös jalkatilan sivuille duunasin suojamuovit, jotka ovat toistaiseksi läpinäkyvät, tai oikeastaan näkymättömät kun kuvaa katsoo. ![]() Lokarin alta kurkisteltuna hyvinkin realistisen näköinen viritelmä, vaikka itse sanonkin! ![]() ![]() Testailin myös uutta hehkujärjestelmää, joka toimi oikein loistavasti, mutta moottorin kanssa on edelleen vähän käyntiongelmia... Täytyy perehtyä jossain vaiheessa enemmän tuon moottorin toimintaan, kunhan kaikelta muulta kerkeää(rakentelu on kivempaa kuin ajaminen ![]() Saas nähdä mitä seuraavaksi tulee viriteltyä... Stay tuned!
__________________
-Pauli- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Päivitetäänpä tätä hiukan tännekin kun tuolla scale4x4rc:n puolella jo kyseltiin asiasta, ja ettei kukaan vain luule että tämä vehje on jo unohdettu!
Eipä ole tosiaan paljoa kerennyt tämän kanssa puuhastella, mutta mietintämyssyssä se on kuitenkin ollut paljon, ja aikanaan taas otetaan vähän kovempi rakentelutahti päälle kunhan muilta projekteilta kerkeää! Eli tämmöisiä piraattilippuja tuli nivaska ostettua taannoin ebaysta kun sattui löytymään. Hiukan tarvitsee saksia pienemmäksi tuota sen verran mitä siinä on varaa, ja rakennella kunnollinen lipputanko. Mutta jotain edistystä kuitenkin! ![]()
__________________
-Pauli- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli pitkästä aikaa joku pieni innostuksen puuska, ja putsailin pölyt vehkeen päältä, ja rakentelin merirosvolipulle kunnollisen lipputangon, sekä leikkelin lipun vähän pienemmäksi. Enpäs muistanut kuitenkaan ottaa kuvia, kun keksin alkaa sitten jousia vaihtamaan tuohon keksintöön siihen heti perään, että saisi korkeuden tippumaan lähemmäksi tavoiteltua.
Huomasin että laatikon pohjalla lojuneet Mad Forcen orkkisjouset on samalla halkaisijalla mutta hiukan lyhyemmät, joten täytyi kokeeksi asentaa ne alle. Täytyy varmaan jostain metsästää vielä noiden kahden välimaastostoon asettuvan mittaiset jouset... Korkeus kuitenkin tippui ihan tämän hetkiseen minimiin. Ylätukivarret ottaa jo melkein kiinni kallistuksen vakaajien välitankoihin. Ylätukivarsia voi kyllä vielä pudottaa rungon päästä hiukan alemmaksi kunhan vain poraa niille reiät, sekä pientä modifikaatiota iskareitten alapäihin niin saa tuosta tilanteesta vielä sopivasti sisään joustoa aikaiseksi. No, vein vielä auton pihallekin lippuineen päivineen, ja otin mukamas hienoja kuvia, mutta vasta koneelta katseltuna huomasin että kori ei ollut kunnolla paikoillaan, vaan pari kolme senttiä liikaa edessä. Ei tietysti jostain syystä älynnyt siinä kuvatessa katsoa autoa muuta kuin kameran ruudusta, niin ei asiaa huomannut, joten ei tullut julkaisukelpoisia kuvia niistä... ![]()
__________________
-Pauli- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on oikein putki päällä, kun taas jatkuu!
![]() Eli viime heinäkuussa aloittamani raidetanko-akselin-etupuolelle-projekti nytkähti vihdoin taas vähän eteenpäin! Tässä viime kesän saldoa ensin. Eli hommasin tuollaiset vanhemman malliset kääntöpäät, joissa on toisella puolella pari ylimääräistä kiinnitysreikää. M3 jenkaa reikiin... Akseliputken päästä ylimääräiset original iskarin kiinnikkeet pois. Ennen: Ja jälkeen: Hiukan kääntövarren hahmottelua. Ja tästä kohtaa jatkui siis tänään. Jonka jälkeen 1.25mm pellistä vähän palasia. Paikoilleen ruuvattuna. Laitoin yhden tukivarren malliksi kiinni tuohon, kun tuollainen siitä raidetangostakin tulee. Unohtui vain matkasta nuo linkin päät niin en päässyt tankoa vielä tekemään. Sieltä se juuri ja juuri vanteen ohi tulee. Myös eilisen lipun askartelusession tulosta, kun en muistanut aikaisemmin kuvata. Lippua siis saksittu pienemmäksi, ja tein kunnollisen tangon sille. Tuollainen on kiinnitys, joka oli jo rungon suunnitteluvaiheessa huomioitu. ![]() Saattaa vaikka taas huomenna jatkua... ![]()
__________________
-Pauli- |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No niin, nyt olisi raidetangotkin valmistettu. Tosin saattaa vielä mennä uusiksi, kun poranterä oli vähän huono niin tuli ehkä hiukan väljät reiät päihin, että en tiedä miten kierre kestää, mutta sittenhän sen näkee...
Vähän suttuinen kuva, mutta kyllä siitä periaate ainakin selviää! Aloitin myös takaohjauksen palikoita rakentelemaan vihdoinkin, ja vaativin osa, eli servosaverin päälle tuleva vaijeriohjuri olisi jo valmiina. Takaohjaus kun on valmis, niin sitten väsään joustonrajoitinliinat, ja tiputan ylälinkkien rungon pään kiinnityksiä vähän alaspäin, niin alkaisi auto olemaan melko hyvällä mallilla. Sitten enään moottori irti ja sen tiivistys, jos se vaikka sitten alkaisi pysymään paremmin käynnissä... ![]()
__________________
-Pauli- |
![]() |
Luokat |
1:8, grave digger, monster truck, monsteri, rc |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
I Spit on Your Grave (2010) [elokuva] | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 2 | 11.03.2011 11:12 |
Mud Digger | Repro | Maasturiprojektit | 31 | 12.01.2011 22:26 |
Brave digger | panzer | Maasturiprojektit | 23 | 24.02.2010 21:54 |