Moi,
OPA> mutta enää eivät sinne päästä. siis venään poijaat...
Tarkennatko? Kuka ei pääse minne ja miksi? Yleinen offauskielto vai oletko sinä huonoissa väleissä "itäsuomen" tullin tms. vianomaisten kanssa? :-)
komk> Tarvii vaan organisointia aika reippaasti ennen kuin kannattaa lähteä kokeileman. Ei ihan pelkällä viisumilla
Mulla kun on hurjasti kokemusta venäjänmatkailusta (pikkupoikana kerran olen käynyt laivalla Viipurissa vanhempien ja isovanhempien kanssa...) niin mitä oikeasti tarvitaan? Siis virallisen byrokratioan (viisumit ja vakuutukset jne.) ja normaalin keskiraskaan safarivarustuksen (teltta, varaosat, moottorisaha jne.) lisäksi?
komk> Saisin varmaan hommattua jonku paikallisen oppaaksi jos tämä homma saisi maata renkaiden alle...
Mua siis kiinnostaa kovastikin, ei haittaa vaikka välillä joku hieman onkisikin, mä voin nautia virvokkeita ja huitoa sääskiä sillä aikaa :-) Ajankohta mieluusti aikaisintaan syksyllä? Paikallinen opas olisi varmasti suureksi avuksi, toki kartankin perusteella vois osata seikkailla kans, ainakin kotimaassa, miten lienee venäjällä, kuinka hyviä/tarkkoja karttoja on mahdollista saada kohtuudella? Onko rajan takana mitään ihme vaarapaikkoja, esim. sodanaikaisia miinoja tai vastaavaa?
-Paavo