Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.06.2012, 11:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu79 Näytä viesti
en tiä eise parane, kai se on otettava alas ja katottava mitä sille on tehty ku luistaa vaan vaikka kuinka säätelee. tai jos jollain ois tommonen loota josain tiedos ja tietääkseni sen tyyppi on 722,1 tai 722,2 vai mikä se on.
Onko tuo 5 vai 6 pyttysellä dieselillä?

Joskus muistaakseni oli puhetta että G:ssä olisi käytetty sitä vanhempaa laatikkoa 5 pyttysen TD:n kanssa.

Vaihteiston tyyppi löytyy noista 722:sta rungosta, Öljypohjan sauman päältä kuskin puolelta(muistaakseni).
ja nuo 722.xxx pisteen jälkeen olevat kertoo myös asiaa tuntevalle paljon.

Eikö tuo 722 ole nimenomaan se luja laatikko?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.06.2012, 11:51
Gee.:n Avatar
Gee. Gee. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 276
Perusasetus

KIINNIPÄIN pitää ruuvata niin paine nousee ja luisto vähenee.
Vetäse pari kolme kierrosta ensialkuun varsinki jos oot löysänny sitä.

Gee.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.06.2012, 13:21
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

Eikö tuo 722 ole nimenomaan se luja laatikko?
Mersun automaattien mallit alkaa 722.xxx (W4A-xxx) joten tuon pisteen jälkeiset numerot kertoo laatikon tarkemman mallin.

"lujat" laatikot on 722.3xx joista rakennetaan noiden "superturbojen" laatikot.
Esim. tuollainen ~90luvun 300turbodiiselin 722.357 (W4A-040 =~400nm jatkuvan väännön kesto) laatikko kestää oikeissa säädöissä vakiona lähes 500nm.

Saman ikäluokan heikompi malli on 722.4xx (W4A-020 =~200nm jatkuvan väännön kesto) joka kestää noin puolet tuon isomman lootan väännönkestosta.

Vanhemmat 722.0 722.1 lootat ei ole kovin lujia. Vastaavat käytännössä tuota uudempaa "pikkulaatikkoa"

Viimeksi muokannut Mika_T : 18.06.2012 13:26
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.06.2012, 22:27
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Olet oikeassa, mulla unohtui yksi 2:nen välistä yms.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mersun automaattien mallit alkaa 722.xxx (W4A-xxx) joten tuon pisteen jälkeiset numerot kertoo laatikon tarkemman mallin.

"lujat" laatikot on 722.3xx joista rakennetaan noiden "superturbojen" laatikot.
Esim. tuollainen ~90luvun 300turbodiiselin 722.357 (W4A-040 =~400nm jatkuvan väännön kesto) laatikko kestää oikeissa säädöissä vakiona lähes 500nm.

Saman ikäluokan heikompi malli on 722.4xx (W4A-020 =~200nm jatkuvan väännön kesto) joka kestää noin puolet tuon isomman lootan väännönkestosta.

Vanhemmat 722.0 722.1 lootat ei ole kovin lujia. Vastaavat käytännössä tuota uudempaa "pikkulaatikkoa"
Siis 722.1 oli nimenomaan tuo löyhempi laatikko, oli muistelin sen olevan 721 ja kuten taannoin kirjoittelin johonkin topikkiin, niin tuon minun vm. 1981 mb 300 Td poti ongelmaa tuon laatikon kanssa.

Mutta nuo ns. superturbo- "laatikkoleipurit" (olikohan siekkinen?) tiesi/tunsi/osasi kertoa suuntaa, paljonko maksaa tehdä tuosta 722.3xxx KESTÄVÄ, ja käsittääkseni sinne saadaan säätöalue, mikä toimii sunnuntai cruisailuista varttimailin ajoon,ja olikohan että tuo hc asetus piti aktivoida jotenkin, olikohan että yli 300hv piti joku lisä sähköjuttu rakentaa....???
Ja kokonaishinta oli edullinen, kun vertasin sitä hdj-80 laatikkoremppaan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.06.2012, 21:40
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.791
Perusasetus

Niin mie muistelin että kiinni tai auki, mut se oli jotenki nurin kurisesti. Hyvä että joku muisti varman tiedon !!!
Mut sä varmaan kokeilit kiinnikkin päin ? yleensä vakio laatikosta sen saa ruuvvaa ihan pohjaan varsinkin sen jälkeen jos se on päässyt luistamaan...

Siekkinen on varmasti tunnetuimpia laatikko velhoja.

ST vahvistus on yleensä tekiästä riippuen 800-2000€ ja riippuu vähän tekeekö turbiini muutoksii, siftkittei, biletti osaa ja tuleeko vanha laatikko vaihdossa..
Ja tuohon laatikon kisa katu säätöihin on aika monta eri sovellusta helpoin varmaan rakentaan ahtopainen anturi 0.5-1 bari ja sellanen onko nyt 3 tie venttiili vai 5/2 joka sulkee laatikon alipaine ohjauksen ja päästää läpi ilmakehänpaineen. tällänen modi toimii ihan jatkuvassa käytössä ja vaihtaa pehmeäski mutta ei pääse silti luistamaan vaikka varttimailia vetäiskin. jotkut vielä ohjaa ylipainetta tuolle alipanekellolle mutta sillä ei kai niin hirveää hyötyä ole havaittu ?
Jonkun verran on ruvenny yleistyy noi 722.6 sähköohjatut 5 loviset lootat ne on kai viel kestävämpiä mut sellanen ohjain boxi maksaa aina jotaki anakin vielä..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.06.2012, 21:50
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Niin mie muistelin että kiinni tai auki, mut se oli jotenki nurin kurisesti. Hyvä että joku muisti varman tiedon !!!
Mut sä varmaan kokeilit kiinnikkin päin ? yleensä vakio laatikosta sen saa ruuvvaa ihan pohjaan varsinkin sen jälkeen jos se on päässyt luistamaan...

Siekkinen on varmasti tunnetuimpia laatikko velhoja.

ST vahvistus on yleensä tekiästä riippuen 800-2000€ ja riippuu vähän tekeekö turbiini muutoksii, siftkittei, biletti osaa ja tuleeko vanha laatikko vaihdossa..
Ja tuohon laatikon kisa katu säätöihin on aika monta eri sovellusta helpoin varmaan rakentaan ahtopainen anturi 0.5-1 bari ja sellanen onko nyt 3 tie venttiili vai 5/2 joka sulkee laatikon alipaine ohjauksen ja päästää läpi ilmakehänpaineen. tällänen modi toimii ihan jatkuvassa käytössä ja vaihtaa pehmeäski mutta ei pääse silti luistamaan vaikka varttimailia vetäiskin. jotkut vielä ohjaa ylipainetta tuolle alipanekellolle mutta sillä ei kai niin hirveää hyötyä ole havaittu ?
Jonkun verran on ruvenny yleistyy noi 722.6 sähköohjatut 5 loviset lootat ne on kai viel kestävämpiä mut sellanen ohjain boxi maksaa aina jotaki anakin vielä..
722,6 vahvistus noin 3000 nykyrahaa
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 4-piste vyöt tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 15.05.2011 19:02
Piste kisa joker Tapahtumat 35 20.03.2011 20:56
Myydään 5 piste vyöt. AUH O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 15.05.2009 18:28
Myyty 6 piste vyöt sirP O/M/V Muut 3 02.12.2008 21:46
O: 4-piste vyöt salpa O/M/V Muut 1 26.12.2004 09:45


Sivu luotu: 14:07 (GMT +2).