Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #151  
Vanha 28.04.2012, 19:53
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Pientä näpertelyä alustan kanssa viikon aikana. Tankki ja pansaroinnin kehikko on kiinni rungossa ja alkoi käsijarrun rakentelu. Koska taakse tuli Mondeon jarrusatulat niin tuli hankittua myös Mondeon käsijarruvaijerit Motonetistä. Ongelmana oli nyt vaan se että vaijerit oli ainakin kaksi kertaa tarvetta pidemmät.

Ensin oli ajatuksena lyhentää ne mutta heräsi epäilys uuden pitävän vaijeripään aikaansaamisesta. Toisena tuli mielen heittää vaijerit 360° kiepille mutta toinen kieppi olisi joutunut juuri pakoputken pöntön kohdalle.

Lopuksi syntyi sitten alla oleva toteutus - vaijerit 180° lenkille ja poikkipalkkin nivelvarsi...



Kun tuolla alustassa olevat systeemit aina tuuppaavat keräämään likaa ja jumittua niin tuli vaijerinpäihin laitettua haitarikumit ja tuohon nivelakseliin voitelunippa...



Jospa sitten lähipäivinä vappusimojen välissä mitoittaisi nuo uudet jarruputket niin voisi ensi viikolla teettää ne. Myös akseleille menevät jarruletkut pitäisi jostain löytää/teettää. Niiden kaiketi tulisi olla n. 10cm vakioita pidemmät korotuksen takia eikä teräskudosvahvikekkaan olisi pahaksi.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #152  
Vanha 28.04.2012, 20:40
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Hienon näköistä jälkeä!!

Jarruputkia kun teet, suosittelen hakemaan metritavarana kupariputkea ja sopivia nippoja kourallinen varaosaliikkeestä. Monesti menee vaan perse puuhun kun mukamas hyvin mitatut putket ei olekkaan tarpeeksi pitkät tai tuleekin mieleen kiertää toistakautta.

Jarrupääntekovehkeen saa vaikka motonetista eikä montaa kymppiä maksa.

Ja teräspunosletkuja saa joissain hydrauliikkaliikkeissä teetettyä, päät vaan tarvii olla yleensä omat.
Eli melkein tarvii ostaa kumiletku sopivilla nipoilla, purkaa se ja mennä osien kanssa prässin luo.
Vastaa lainaten
  #153  
Vanha 28.04.2012, 20:44
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.271
Perusasetus

Käy ostamassa biltema/motonet/varaosaputkasta sellanen halpa jarruputkityökalu ja muutama metri jarruputkea.

Putket on helppo tehdä itekkin ja huomattavasti halvempaakin se tuppaa olemaan

EDIT: kirjottelinpas mie hittaasti
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #154  
Vanha 28.04.2012, 20:52
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

HydroMarket Konalassa


Myös akseleille menevät jarruletkut pitäisi jostain löytää/teettää. Niiden kaiketi tulisi olla n. 10cm vakioita pidemmät korotuksen takia eikä teräskudosvahvikekkaan olisi pahaksi.
==============

Esim Hydro Market Konalassa prässää nuo päät ja myy niin määrämittaiset letkun kuin varmaan niihin tarvittavat nippelit kunhan vaan on malli mukana
Vastaa lainaten
  #155  
Vanha 28.04.2012, 20:56
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Kovinpa tuota metritavarasta jarruputkia suositellaan tehtäväksi. Niin minä itsekkin ajattelin ensin mutta kun kysäsin Keravan Fixuksesta niin tarjoutuivat tekemään koko setin hintaan 80€ - että enpä tiedä kannattaako itse alkaa vääntämään. Ja eiköhän mitat tule kohdalleen kun ottaa vanhat malliksi ja muokkaa muuttamat muuttuneet.

Tuo idea irrottaa vanhoista letkuista päät ja viedä hydrauliikkaliikkeseen teräspunosletkuihin puristettavaksi oli hyvä vinkki.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #156  
Vanha 02.05.2012, 10:45
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

Mutant Rhino - alusta


Osottautui melko työlääksi muokata vanhoja putkia sopiviksi malleiksi kun moni putki oli hieman muuttunut. Eli lauantaina tuli sitten kuitenkin haettua jarruputken pääntekosatsi ja taivutuspihdit + CuNi putkea ja nippelit.

Molemmat Fixuksesta haetut 40€ työkalut toimivat hienosti ja eilen uudet jarruputket olivat jo kohdillaan. Uusia pidempiä jarruletkuja täytyy odottaa ensi viikkoon.

Sillä aikaa voisi vaikka aloittaa taka-akselin päälle tulevan hydrauliikkaöljysäiliön tekoa...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #157  
Vanha 05.05.2012, 19:48
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Hydrauliikkasäiliötä tänään väännetty 1,5 pellistä, pikkasen työlästä väännellä kantit työpöydän kulmarautaa vasten mutta tulihan siitä jonkinlainen. Mitat on 38 x 40 x 15 cm eli vetää noin 23 litraa.

Kuvassa säiliö sovitettu kohdalleen ja kannakkeet heftattu, päälliskansi vielä irti kun täytyy vielä liitäntöjen kokoa ja kohtia suunnitella...



Alapuolelta säiliö on melkein kokonaan taka-akselin yläpuolella, joten taidan vain laittaa putkiin kiinni 3mm lisälevyn panssaroinniksi...



Säiliön sisäpuolelle on sovitettuna kaksi loiskelevyä. Lähtö ja paluu tulee kuvan alareunan kulmaan ja paluu putkitetaan säiliön sisällä vastakkaiseen nurkkaan. Tankin täyttöputken sijoitus ja pinnankorkeuslasin paikka ovat vielä hieman hakusessa...



Ennen aukkojen tekoa ja yhteiden hitsausta täytyy hieman selvittää tarvittavia putkikokoja. Pumppu tulee olemaan 11cm3 pumppu, joka antaa maksimikierroksilla 33 L/min virtaamaa. Pumppuun tulee sähköinen kytkin jotta se ei pyöri silloin kuin tarvetta ei ole. Öljysuodattimen olen ajatellut laittaa moottoritilaan ennen paluuputkea säiliöön.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #158  
Vanha 07.05.2012, 07:55
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Tämä on kyllä hieno projekti ja ammattitaidolla tehty hatunnosto siitä.

Minkälaisen hydraalipumpun sähkökytkimen hommasit ja mistä ja mihin hintaan???
Vastaa lainaten
  #159  
Vanha 07.05.2012, 15:48
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alustan rakentelua


Kiitos kannustuksesta - se onkin nyt tarpeen kun flunssakuumetta potevana ei pääse talliin...

En ole vielä hankkinut pumppua. Olen kyllä suunnitellut Galtechin 2-sarjan 11cm3 pumppua ja siihen sopivaa sähköistä kytkintä. Lähtöhinta on 900€ luokka - katsotaan sitten paljon tuosta saa firman kautta pois. En kuitenkaan arvaa hankkia ennen kuin kone on nokalla että näkee vähän tarkemmin miten mahtuu.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #160  
Vanha 07.05.2012, 19:27
HiluMiks:n Avatar
HiluMiks HiluMiks ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 09.01.06
Sijainti: suonenjoki, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Mulle tulee tollanen kytkin mitä tuossa linkissä on toi mekaaninen siellä myös sähköisiä
http://www.masino.fi/hydrokey_pdf/ke...uskytkimet.pdf
Tätä tarkoitus ohjata paineilma sylinterillä
Kannattaa kysellä useammasta firmasta hinnat heittelee aika paljon

Samanlaisia aika eri hinnalla
http://www.flowfitonline.com/acatalo...SSEMBLIES.html
Vastaa lainaten
  #161  
Vanha 31.05.2012, 20:55
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Vähiin on tallissa olo jäänyt kun on noita muitakin pihaprojekteja sään lämmettyä. Jotain pientä on tullut tehtyä kuten esimerkiksi tuo aiemmin kuvissa ollut hydrauliikkaöljysäiliön vuotamaton versio. Oma MIGillä hitsattu tekele vuoti kun seula koeponnistuksessa ja piti tehdä uudet aihiot ja hitsauttaa säiliö ammattihitsarilla ja TIGillä.

Tänä iltana tuli sovitettua ohjaussimpukan varresta ohjauksen välitankoon menevä Volvon raidetangon nivelellä muokattu tanko kiinni. Ja taas tuli uutta mietittävää - ottaa nimittäin ääriasennossa 235/75-15 rengas kiinni jousen taempaan U-pantaan...



Renkaan koon lisäksi Opel Omegan simpukan varsi lienee hieman pidempi kuin alkuperäinen...



Onko kellään palstalaisella ollut vastaavaa ongelmaa ja onko ehdotuksia mikä olisi helpoin/toimivin ratkaisu korjata tilanne?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #162  
Vanha 31.05.2012, 22:13
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.017
Blog Entries: 20
Perusasetus

Muutama vuosi takaperin laitettiin säätäjä_sedän kanssa omegasta simpukka mettärymysuzukiin.

Taidettiin laittaa vain hieman alemmas simpukka, kuin sinulla on tulossa.

Tuohon kiinniottamiseen taitaa auttaa joko speiseri tai vanteen laitto nurinpäin, jolloin rengas tulee ulommas.

Edittiä:
Mistä volvosta käyttämäsi ohjausvarren nivel on?

Viimeksi muokannut J0hannes : 31.05.2012 22:17
Vastaa lainaten
  #163  
Vanha 01.06.2012, 07:38
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

Mutant Rhino - alusta


Tuo simpukan kiinnityslevy ja myös tuo Volvon nivel on kotoisin Porlan pajan setistä. Volvon nivel on joko 140 tai 240 sarjalaisen - en nyt muista ulkoa kumpi.

Ei taida speiseri eikä vanteen nurinpäin laittokaan tulla kyseeseen kun auto pitää saada leimattua.

Itsellä tuli tänä aamuna mieleen, josko laittaisi raidetangon päälle säädettävät pulttikiinnitteiset stopparit, jotka ottavat kiinni lehtijousipakkaan ja estää liiallisen kääntämisen. Ne saisi helposti hitsattua pienestä U -profiilin ja lattaraudan pätkistä...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #164  
Vanha 01.06.2012, 19:11
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Paremmat vanteet oikealla ofsetilla


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti
Tuo simpukan kiinnityslevy ja myös tuo Volvon nivel on kotoisin Porlan pajan setistä. Volvon nivel on joko 140 tai 240 sarjalaisen - en nyt muista ulkoa kumpi.

Ei taida speiseri eikä vanteen nurinpäin laittokaan tulla kyseeseen kun auto pitää saada leimattua.

Itsellä tuli tänä aamuna mieleen, josko laittaisi raidetangon päälle säädettävät pulttikiinnitteiset stopparit, jotka ottavat kiinni lehtijousipakkaan ja estää liiallisen kääntämisen. Ne saisi helposti hitsattua pienestä U -profiilin ja lattaraudan pätkistä...
Jos vaihdat sopivalla (tuohon rakenteeseen sopivalla) offsetillä oleviin vanteisiin (ei mitään käännettyjä vanteita ) niin eihän siinä pitäis mitään vaikeuksia tulla leimalle
Vastaa lainaten
  #165  
Vanha 01.06.2012, 21:34
heikkinen:n Avatar
heikkinen heikkinen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.06
Sijainti: oulunsalo
Viestit: 72
Perusasetus


Pikakorjaus leimalle on itselläni ollut laittaa muutama prikka kuvassakin näkyvien pallon "rätti tiivisteen" (mikä lienee oikea nimitys)kiinnitys pultin alle
Vastaa lainaten
  #166  
Vanha 02.06.2012, 19:42
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heikkinen Näytä viesti
Pikakorjaus leimalle on itselläni ollut laittaa muutama prikka kuvassakin näkyvien pallon "rätti tiivisteen" (mikä lienee oikea nimitys)kiinnitys pultin alle
Kiitoksia kovasti - tällainen yksinkertainen ratkaisu ilahdutti kovasti. Pultti auki, pari prikkaa alle ja eipä rengas enää ottanut kiinni U -pantaan.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #167  
Vanha 04.06.2012, 20:42
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Alustan viimeistelytöitä tullut tehtyä, loput jarruputket ja -letkut sekä pientä takajarrusatuloiden kiinnityksen hienosäätöä. Alkaa tuo alusta vihdoin olla lähes koottuna ja seisoo jo pyörillään...



Kuten jo mainitsin niin hydrauliikkaöljysäiliöstä piti tehdä versio 2, joka nyt on suojakehikossaan kiinni taka-akselin päällä. Paluusuodattimelle teki tiukkaa löytää paikka mutta tuossa runkopalkin ja säiliön välissä se nyt on. Yhtään en uskaltanut uuteen vuotamattomaan säiliöön kiinnityshitsejä vetää vaan kiinnitin sen kahdella L -raudalla ja M10 kierretangoilla...



Vielä kun tolle jakolaatikolle tekee tuon panssaroinnin niin sitten naitetaan taas alusta ja koppa yhteen...



Osaisiko joku palstalainen valaista tarvitaanko tuota ohjausiskunvaimentaja vielä kun Suskaan tulee tuo Omegan tehostin? Jos tarvitaan niin sitten pitää alkaa hakemaan - vanha on ihan kaputt.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #168  
Vanha 05.06.2012, 07:31
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No on toi ku pitää jakkiskin olla kiillotettu Mut on hienoo jälkee kyllä. Toivottavasti et ikinä aja mihinkään pahaan paikkaan tätä ja naarmuta/ruttaa.
Vastaa lainaten
  #169  
Vanha 05.06.2012, 10:32
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
No on toi ku pitää jakkiskin olla kiillotettu Mut on hienoo jälkee kyllä. Toivottavasti et ikinä aja mihinkään pahaan paikkaan tätä ja naarmuta/ruttaa.
Eipä tuota mitenkään tarkoituksella kiilloitettu ole. Oli vaan niin pinttyneessä möhnässä kun piti Trailgearin sarjaa asentaa että puhdistin kuoret ennen avaamista messinkisellä pyöröharjalla...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #170  
Vanha 07.06.2012, 12:48
JulmaJii:n Avatar
JulmaJii JulmaJii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.01.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 142
Perusasetus

"Osaisiko joku palstalainen valaista tarvitaanko tuota ohjausiskunvaimentaja vielä kun Suskaan tulee tuo Omegan tehostin? Jos tarvitaan niin sitten pitää alkaa hakemaan - vanha on ihan kaputt."

Riippunee vähä, että minkä kokoset renkaat laitat alle.

Mulla on Jimnyssä 235/75/15 Wranglerit ja woblaus ja ratin ravistus loppu kokonaan ku laitoin OME:n ohjausiskarin. Jimnyssähän ei siis oo ohjausiskaria vakiona ollenkaan.
__________________
JulmaJii, Tappaa talossa ja puutarhassa.
Vastaa lainaten
  #171  
Vanha 07.06.2012, 14:56
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JulmaJii Näytä viesti
"Osaisiko joku palstalainen valaista tarvitaanko tuota ohjausiskunvaimentaja vielä kun Suskaan tulee tuo Omegan tehostin? Jos tarvitaan niin sitten pitää alkaa hakemaan - vanha on ihan kaputt."

Riippunee vähä, että minkä kokoset renkaat laitat alle.

Mulla on Jimnyssä 235/75/15 Wranglerit ja woblaus ja ratin ravistus loppu kokonaan ku laitoin OME:n ohjausiskarin. Jimnyssähän ei siis oo ohjausiskaria vakiona ollenkaan.
Ihan samankokoiset Fedima Extremet minulla on alle menossa. Palstoja lueskeltuani tuntuu, että ollaan vähän kahta mieltä - jos pyöränripustuksessa tai ohjauksessa ei kaikki ole ihan kohdallaan niin ohjausiskari peittää ongelmat. Ja toinen puoli porukkaa pitää ohjausiskaria ehdottoman tärkeänä sinunkin mainitsemista syistä.

Taidan kokeilla ensin ilman ja sitten hankkia se iskari jos ei hyvältä tunnu - kiinnityspisteethän minulla on sinäänsä jo valmiina.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #172  
Vanha 07.06.2012, 14:57
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

No totta munassa putsataan laatikot ja muut palikat kun näin vimosen päälle duunataan. Oishan se karskin näkönen jos osissa olis 30 vuoden patinat päällä.
Vastaa lainaten
  #173  
Vanha 07.06.2012, 15:23
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Ittellä kans omegan simpukka ja kyllä mä sen ohjausiskarin jätin paikoilleen. Suikan omasta sektorivarresta otin sen korvan ja kiinnitin sen omegan varteen parilla pikku sauman pätkällä. En tiiä onko siitä kovasti hyötyä, vanha iskari paikallaan. Kyllä noi 31 sirocot beadlockeilla, silti jossain vauhissa vähä voblaa ja vanteet kurasina tai jäisinä viel enemmän. On tolla joskus 130 jolkoteltu ja hyvin meni.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #174  
Vanha 07.06.2012, 20:29
88sj 88sj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.11
Sijainti: kontiolahti,suomi
Viestit: 186
Perusasetus

omegan simpukka.emun ohjaus iskari.insa 235x75x15 renkaina ei pahemmin täristele.
Vastaa lainaten
  #175  
Vanha 09.06.2012, 20:32
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - alusta


Tänään tuli sitten rälläköityä ja hitsattua tuo jakiksen panssarointi 5 x 100 mm lattaraudasta. Kun ensin sai sovitettua tuon pääosan, jossa on nuo öljyproppujen reijät niin muut palat sai sitten helposti kohdalleen ja heftiin...



Sen jälkeen täydet saumat ulkopintaan ja jakis irti ja saumat sisäpuolelle. Laitoin myös neljä vahvikepalaa tuohon alkuperäiseen kahden kiinnityskumin palkkiin...



Ulkopinnan hitsisaumojen hionnan jälkeen pohjamaali...



Vielä tuli vedettyä pintamaali ja nyt on vielä laitettu alustamassa yöksi kuivumaan sen verran että saisi jakiksen huomenna paikoilleen.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suska 410 Ripe24 O/M/V Ajoneuvot 3 02.11.2009 22:09
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. maraX Maasturiprojektit 2 03.02.2007 08:32
hitaasti hyvä tulee? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 6 13.05.2006 14:55
M suska O/M/V Muut 7 04.03.2005 22:17
O SUSKA 410 TAI 413 O/M/V Muut 0 11.11.2004 21:33


Sivu luotu: 21:38 (GMT +2).