Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 06.06.2012, 20:33
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

lambda anturin toiminnan voi mitata ihan yleismittarilla, se tuottaa siihen signaalijohtoonsa jännitettä muistaaksni välillä 0,01 - 1,00 Volttia kunnossa ollessaan, ja tällä tiedolla moottorin ohjaus sitten rikastaa tai laihentaa seosta jne...

eli digidigimittarilla pieni jännitealua, esim 0-2 V ja signaalijohdosta vaikkapa pakoputkea vasten (maadoittuu usein siihen)

jos signaalia ei ole, eli johto on irti / poikki tai muuten hukassa, menee seos rikkaaksi

helppo mitata, muista "ryöstää" tää signaalijännite, eli älä katkaise johtoa mitatessa

EDIT: HUOM ! se anturin antama signaaliarvo Voltteina ei sitten ole sama kuin lambatulos putken päästä ! eli älä vertaa niitä, siihen löyty joku laskentakaava joskus netistä, ei jaksa googlata nyt sitä...

kerropa niistä suuttimista enempi...
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 06.06.2012 20:38
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lj:n ehostusta (1kz-t) Wille87 Maasturiprojektit 400 02.06.2020 13:47
BJ:n ehostusta LINNA Maasturiprojektit 188 05.05.2020 21:52
Taron ehostusta alfred_j_kwak Maasturiprojektit 15 21.06.2016 22:03
Hj61 rungon ehjäys VonLeka Tekniikka & Jutustelu 3 10.05.2010 09:07
APUVA SAAKO VAIHTAA RUNGON HJ61 ? nvaris Tekniikka & Jutustelu 7 20.05.2007 16:16


Sivu luotu: 16:37 (GMT +2).