Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.06.2012, 00:11
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Päivän typerä kysymys: Saikos panhard-tangon korinpuoleista kiinnikettä muutella / laskea korotuksen takia, että saadaan tanko samaan asentoon kuin ennen ylös nousemista, vai tykkääkö leimasetä huonoa? Vai miten tästä ongelmasta selvitään....

Ja olikos jollain jo tiedossa passaako jonkun muun auton jarruletkut suoraan xj:hin kierteiltään & kartioiltaa, mutta olisi reippaasti pidemmät?


Viimeksi muokannut piippu : 05.06.2012 00:21
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.06.2012, 01:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Päivän typerä kysymys: Saikos panhard-tangon korinpuoleista kiinnikettä muutella / laskea korotuksen takia, että saadaan tanko samaan asentoon kuin ennen ylös nousemista, vai tykkääkö leimasetä huonoa? Vai miten tästä ongelmasta selvitään....

Ja olikos jollain jo tiedossa passaako jonkun muun auton jarruletkut suoraan xj:hin kierteiltään & kartioiltaa, mutta olisi reippaasti pidemmät?
Saa, ja sen korinpuolen kiinnikkeen voi tehdä vaikka itse jos siltä tuntuu. Samoin kyllä akselin puolellakin. Jos sitten haluat oikeasti toimivan panhardin korotettuun, niin heivaa se alkuperäinen panhardi mäkeen, ja hommaa tilalle "double shear" versio, missä myös korinpään kiinnityspultti on läpireikänä. Se raidengonpää- tyyppinen versio on aivan hanurista..

Jarruletkuja löytyy vaikka minkälaista, ja voin kyllä ihan tosissaan suositella ulkomailta tilausta etujarruletkujen osalta. Pahimpaan hätään oikaise ne mutkat pois jarruputkista, jos uskallat taittaa. Taakse riittävän paljon pidempi on yleensä YJ:n pidempi versio, joka on ~440mm pitkä. Löytyy esim. Jamantilta ihan kohtuuhinnalla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.06.2012, 21:24
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

-99 mallisessa alkoi mittaristo sekoilemaan. Aluksi poltteli satunnaisesti airbag valoa, sitten katosi kaikki viisarinnäyttämät. Välillä pikkuviisarit herää, mutta kierrosluku ja nopeus jää pohjaan. Airbag valo jatkaa palamista.

Mahtaakohan tää olla vaan joku kosketushäiriö mittarissa? Se kai tässä ensin pitää purkaa ja kattoa. Onkohan tyypillinen vika?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.06.2012, 07:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Tyyppivika jokseenkin, noista on paljon juttua jenkkipalstoilla. Samoin jos tulee ilmoitus "no bus" tjsp.. Ota mittaristo irti ja putsaile kontaktit, sillä pitäisi selvitä. En muista oliko siinä jotain muutakin tosin.. Tutkaile vähän googlella niin löytyy
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.06.2012, 15:25
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Pinionin stefa vaihdettu, siis D35 takanen. Ei ollutkaan niin paha homma. Paikalliselta US autojen korjaajalta sain ohjeen kun stefaa hain että merkitse kaikki liikkuvat osat, laske mutterin kierrokset ja asenaan samoilla kierroksilla ja lähimain samaan kohtaan myös pitäs mutterin merkki osua. Olis voinnu vaihtaa sen ristikonkin taakse samalla, mutta tulipa noukittua neulalaakereita maasta ja vaseliinin kanssa sit takas.
Stefan ulkopintaan tiivistemassaa ja siihen kumiin vähä vaseliiniä, koputtelin laudanpalalla paikalleen. kierteisiin sitte vielä lukitteet.

15,5 kierrosta niin mutteri irtos, takas tarvi vain 15 kiekkaa, mutta merkit meni kohdilleen. Eli kyseessä luutavasti laskuvirhe ja mutu -tuntumalla tiukkasin vielä 1/5 lisää. Pois ottaessa lähti mutteri yllättävän helpolla! Ei tarvinnu kun normi räikän varren. Lukitetta kyllä oli käytetty edellisessä kasaamisessa.

KOeajo suoritettu, ei täristä, ei jyristä, ei kolise...vauhtia max 105km/h.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.06.2012, 12:28
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Mistähän löytyisi renkaisiin vakiota lyhyemmät mutterit?

En ole varma riittäisikö jos nyppää orkkiksista sen peltikuoren pois mutta sekin taas osastossa v-mäinen homma.
__________________
Elämä potkii mutta miksi aina munille?
-----------------------------------------------
Jeep Cherokee Limited 4.0L HO -92
Jeep Cherokee Sport 2.5L TD -00 (Rest in pieces)

http://fjdc.org
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.06.2012, 13:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Miksi ne pitää lyhyemmät olla? Eikös tällaisessa mutterikiinnitteisessä kandeisi olla niin pitkät että saa "suljetun" mutterin niin ei mee kierteisiin paskaa/ tule ruostetta/ hajoa?

Ja ne alkuperäiset missä on se peltilärpäke niin kannattaa heivata mäkeen ihan suosiolla. Niistä ei ole pidemmän päälle kuin harmia
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 17:23 (GMT +2).