Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2012, 21:55
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Juu, olen tullut nyt lopputulemaan että naputus on ominaisuus. Ne venttiilit naputtavat jotka sattuvat jäämään auki koneen pysähdyttyä. Venttiilin jousi painaa työntötangon alas nytkähdellen samalla kun öljy pääsee ulos hydraulinostajista.

Käyntiongelma puolestaan ei ole vielä selvinnyt. Ohivuodot oli ihan normaalit ja bensasuuttimien ohjauspulssitus näyttää toimivan ihan loogisesti. Siltikin käynti on jotenkin huonoa.
ootko käyny vika koodit lukemassa ,välillä on obd2:n kautta 0. vikaa muistissa mutta auto kohtasesti luettuna moottori vikoja on löytyny.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2012, 22:10
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni on kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
ootko käyny vika koodit lukemassa ,välillä on obd2:n kautta 0. vikaa muistissa mutta auto kohtasesti luettuna moottori vikoja on löytyny.
Jeepistä saa vikakoodit esiin mittariston ruudulle. ODB2:n kautta luettuna myös samat tiedot. Olettaisin ainakin että sama "misfire cylinder #6" tulee jos sen veis merkkiliikkeeseenkin - mutta en ole sitä tehnyt.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.06.2012, 08:45
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Jeepistä saa vikakoodit esiin mittariston ruudulle. ODB2:n kautta luettuna myös samat tiedot. Olettaisin ainakin että sama "misfire cylinder #6" tulee jos sen veis merkkiliikkeeseenkin - mutta en ole sitä tehnyt.
Välillä löytyy vikakodeja testerillä, jotka ei näy mittariston näytössä!! Kannattaa investoida siihen testeriin tai käyttää jossain testerissä...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.06.2012, 08:58
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni on kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Välillä löytyy vikakodeja testerillä, jotka ei näy mittariston näytössä!! Kannattaa investoida siihen testeriin tai käyttää jossain testerissä...
Japella on OBD2-lukija ja sillä löytyi samat koodit kuin mitä mittarin näytöstä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.06.2012, 09:37
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Japella on OBD2-lukija ja sillä löytyi samat koodit kuin mitä mittarin näytöstä.
Okey!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.06.2012, 20:54
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni on kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Saattaa olla että vika löytyi tänään. Meinasin ottaa videokuvaa kipinöivistä tulpista niin että voi sitten hidastuksella katsoa jääkö osa kipinöistä välillä välistä. Kutospytyn tulppa ei kipinöinyt nyt ollenkaan, eikä tilannetta muuttanut tulppien paikkojen vaihtaminen. Sama puola antaa kipinän sekä 5 että 6 sylinterille, joten vika taitaisi olla tulpan "johdoissa". Tässä mallissa tulpanjohtoja ei voi siis vaihtaa erikseen vaan täytyy ostaa koko coil pack.

Tätä epäilin ongelmaksi ihan ensimmäisenä, mutta kun kipinä tuli edellissä testeissä ihan normaalisti niin tulkitsin coil packin toimivaksi. Konehuoneeseen tunkeutunut tukki on ilmeisesti kuitenkin aiheuttanut jonkun halkeman johtimiin ja kipinä toimii ajoittain.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	ao7o.jpg‎
Views:	819
Size:	41,6 Kt
ID:	27330  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.06.2012, 21:48
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Saattaa olla että vika löytyi tänään. Meinasin ottaa videokuvaa kipinöivistä tulpista niin että voi sitten hidastuksella katsoa jääkö osa kipinöistä välillä välistä. Kutospytyn tulppa ei kipinöinyt nyt ollenkaan, eikä tilannetta muuttanut tulppien paikkojen vaihtaminen. Sama puola antaa kipinän sekä 5 että 6 sylinterille, joten vika taitaisi olla tulpan "johdoissa". Tässä mallissa tulpanjohtoja ei voi siis vaihtaa erikseen vaan täytyy ostaa koko coil pack.

Tätä epäilin ongelmaksi ihan ensimmäisenä, mutta kun kipinä tuli edellissä testeissä ihan normaalisti niin tulkitsin coil packin toimivaksi. Konehuoneeseen tunkeutunut tukki on ilmeisesti kuitenkin aiheuttanut jonkun halkeman johtimiin ja kipinä toimii ajoittain.
mitäs noi coil boot, kun rokkiautossa myyvät, eli jotain osia saa kuiteskin erikseenkin...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
jeep. 4.0, moottori, wrangler


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HDJ:n käyntiongelma Daniel Tekniikka & Jutustelu 62 30.11.2012 00:27
HJ:n Käyntiongelma. välijäähdytin Tekniikka & Jutustelu 2 19.02.2010 17:40
SJ-413:n käyntiongelma JC Tekniikka & Jutustelu 3 15.11.2008 23:44
XJ:n käyntiongelma Killman Tekniikka & Jutustelu 0 25.11.2005 00:55
Uaz käyntiongelma -MAKE- Tekniikka & Jutustelu 18 01.06.2005 20:49


Sivu luotu: 20:12 (GMT +2).