Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2012, 17:38
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Tein itse ja säästin

__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2012, 20:02
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala Näytä viesti
Tein itse ja säästin
Juu ei yhtään tee mieli avata laatikkoa kun se ei pidä mitään ääntä ja sit tarvis kytkinkin uusia, eiks vaan oo pirun hieno viritys, tupakansytyttimeen mustekala
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2012, 21:52
TiisseliApo TiisseliApo ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.05.12
Sijainti: K-vesi
Viestit: 5
Perusasetus

Ja vuoden innovaatio palkinnon saaja odottaa suurta menestystä hittituotteelleen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.06.2012, 16:05
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

En mää yhden kortin varaan pelaa, tässä valmistuu pihasaunaan piipunhattu ja menestys on taattu
Reijät tosta vielä puuttuu.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.06.2012, 18:02
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

No toi piipunhattu meni jo romuihin..

Jotain tuli väkästeltyä hjn kanssa:



Konepellilukot on kätevät luukuissa kun sokka kiristää välyksen pois, ei kolise ja on helppo käyttää.



Vetolaatikot taakse.



Viilapenkillä saa luukun lukittua niin painavana sekään ei lonksu.



Maastorenkaat on taas kasassa ja yllätys oli melkoinen kun ensin koeajoin eturenkaat ja sai ajaa 100kmh ilman mitään voblauksia ilman painotusta. Vanteet ei sitten ollutkaan vinot vaan viimeks ojarumpu ei keskittynyt vanteeseen.Muistaakseni vanteissa oli sivu ja selkäheittoa~+-1,5mm.

Takapää hemputtaa mutta 80kmh on ihan ajettava.
Tässä oli lisätestinä kaikkien tein itse ja säästin kokeilujen äiti eli liimasin pikaliimalla nappuloita renkaisiin

No miten kävi? Ekana liimatusta renkaasta sain irtoamaan yhden nappulan kun ajoin sataa, jarruttelin, kurvailin ja ruovin sorakuopalla. Loistavaa!!

Tokana liimatusta irtosi kymmenkunta ja kaks vikaa oli jo liimattu hosumalla ja niihin jäi kymmenkunta nappia..

-->Huolellisesti liimattuna kumi repeää eikä liima.
Kun renkaaseen meni ~70 nappulaa niin tuli hosuttua, nappula pitää olla liimauspuristuksessa 3-5min että tarttuu kunnolla.

Kyllä senverran kylähullu olen että liimailen kaikessa rauhassa uudet nappulat kun niitä tuli leikeltyä muovikassillinen oksasaksilla ja liimaakin riittää

1,3bar paineilla auto on asvaltilla kokonaan liimattujen nappuloiden päällä ja jyrinä on melkoinen, lisäks napit joutuu tiukassa käännöksessä koville. Jos ne sen kestää niin voipi kestää ainakin pehmeässä maastossakin.

HJ:n ei pitäis olla kauheen kaatumatautinen noilla kun pyörä painaa 40-50kg ja renkaan ulkopinnasta toiseen on 205cm, vähän leveempi kuin korkea. Lisäks noi 13"leveet vanteet on todella hyvät ajaa, soratiellä 1,3bar paineilla uskalsi päästää pikkusladiin 70kmh ja ohjaus pysyi tarkkana. Kallistuksenvakaajiakaan ei kaivannut kun etupään jousitus kovenee nopeasti joustossa.

Oon muuten todella tyytyväinen nokian halpispuhelimen kameraan, oliko se nyt 7230 tai jotain. Kuitenkin 3,2Mp enkä erillistä kameraa omista.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.06.2012, 18:10
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Juhannuksena ei sit päästykään ajelemaan kun aloin asentaan lisälaturia ja ohjaustehostimen kiristimen laakerit veisas viimeisen virtensä purettaessa. Nyt paikalla uudet laakerit ja meno jatkuu.

Pikaliima renkaanelvytys testi on kans ajettu loppuun eli tuli liimarenkaille 500km maantieajoa ja palat kului n 10mm 1,5mm. No ei se yllätys ole että renkaiden seos kestää maantieajoa paremmin kuin roiskeläppäkumi.



Toisaalta pinta-aloja vertaamalla noi liimanappulat pysyi kiinni loistavasti ja kulutuksessa kuumeni kättä polttaviksi, metsä ja suokäytössä voi toimia hyvin mutta 800g kuminpaloilla ei voi korvata 16kg kulutuspintaa.

Jäykkä etukumi nollapaineilla:



Juhannuksena koira veti älyn ämpäriin..



Pienikin konehuoneen pesu tuo valoa pimeyteen.



12V lisälaturi teetti töitä ,löysi se paikkansa ja lataa tyhjäkäynnillä kuollutta akkua 14.5V Tila oli tiukilla ja pikku 35A Denso korvasi 70A kilpailijan. Silti joutui tekemään kaksois-säädön: laturia ja kiristintä säädetään..
Toi vanttiruuvi säätimenä oli aika hyvä idea, olis voinu olla järeämpi mutta tuo löytyi hyllystä.



Mittaripaneeli ahdolle ja tilaa parille mittarille. mukana 2x 12v pistokkeet. Samalla tuli laitettua hukkiksen kellonalle 4mm prikkaa.. Vielä ei tiedä mitä vaikuttaa mutta vapaana kaasuttaessa nousee 0,5 b.


Viimeksi muokannut helmapelti : 01.07.2012 19:32
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.06.2012, 09:09
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Perusasetus

Komea lisämittari teline


Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.07.2012, 19:27
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Jotain tuli väkästeltyä hjn kanssa:
Täytyy sanoa et noi levikkeet on kyllä pirunhyvännäköset!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.07.2012, 19:51
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Tänks vaan ja noilla pyörillä mielestäni parhaimmillaan, kuvissa ei näy mutta suurin leveys n. 205cm.
Vanteethan tein 37x14 creepyille jotka kruunaisi kaiken jos pystyis hankkimaan. Noi 35" ottaa kiinni vain takaa jos pyörä nousee yli 80cm..Silloinkin renkaan sivusta pyöränkoteloon ja massaa pyyhkiytyy hiukan pois.

Toi 13" levee vanne ei toimi 12,5" renkaan kanssa kun kyljet leviää eikä pyöristy jolloin rengas ei anna periksi edes nollapaineella. Siis jos rengaspainemittari näyttää nollaa niin rengas kantaa, jos ottaa sielun venttiilistä niin kylki pullistuu tuuman.

Oon ajellu takana 0.3 ja edessä 0.5 paineilla ja ohjautuu hyvin mutta löpöä palaa sikana, ei rullaa enää yhtään. Mettässä kuitenkin tuntui loistavalta kun kantojen ylitykset tuntui vain hidastetöyssyiltä.
Oon erittäin tyytyväinen tekemiini muutoksiin ja takavetoajelu sileilläkin renkailla jatkui yllättävän pitkälle

Aloin muuten tehdä ensin kumilevikkeitä mutta sitten apinoin joltain palstalaiselta noi peltiset, niissä on alla 2mm vahvikkeet kumisia varten ja päällä 2nn paloista noi. Eli 2mm kotelorakenne ja pitäisi kestää pikku nojaustakin,toivottavasti.

Viimeksi muokannut helmapelti : 01.07.2012 19:54
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 13:22 (GMT +2).