Äitienpäivän ja jääkiekon kunniaksi ähisin Hilmasta varapyörän irti. Pulmahiomakoneella pyörän keskellä olevan poikkitangon keskeltä ainetta pois ja pomps! Ponnahti jousi ja sitä pitänyt prikka pois, mutta tanko jäi jököttämään ruosteen voimalla edelleen paikalleen. Vasaraa kannatintapin päähän ja romps! Pyörä putosi hallitusti hiekalle, sisällään ruostetta ja hienoa pölyä.
Tän jälkeen 12mm lenkillä pultit auki, tai oikeamminkin poikki kannasta ja tuo läpijumittunut varapyörän alennushärdelli pois. Sen saisi nyt halavalla.
Sitten vaan naapurin iloksi neekerintukka liehumaan ( juu tää ei oo sitten rasistinen kommentti) ja ruosteet pois. Oli hyvin vähän ruostetta ja mikä yllättävintä runkopalkkien yläsisäpinnat takaakin ihan sileitä. Jee. Ei ookaan ihan ruosteläjä tää mun rakkine.

Huomenna ruostesuojamaalikauppaan ja sitten nuo aiemmin selitetyt kuuluisat öljymömmöt siihen päälle. Neekeröin ton takabanjon samalla niin saa sekin käsittelyn.