![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Vuoden hj taas ruostui pihassa mutta nyt se vihdoinkin on käyttöautona leimattuna. Renkaat, jouset, korinkorotus ja välijäähdytin otteessa. Tästä on hyvä jatkaa kun ei enää tarvi turata kerrostalon parkkipaikalla..
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Pitikö sulla olla jotain teho lappua katsastuksessa tota cooleria varten?
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Juu, tehot tarvi mitata ja siitä meinasikin tulla ongelma kun harvalla on anturi kierrosten mittaamista varten.
Valkeakosken ammattiopistolla sellainen oli ja 1,5h järjestelyjen jälkeen tehot saatiin paperille. Oikeen 97,2hp löytyi ruuvaamattomasta 550tkm ajetusta hj:stä. 72€ laskutti ja kovasti kiittelin saamastani palvelusta, kyllä 33x12,5 bfg at:t naukui huippukierroksilla lujaa.. Eipähän tarvi pohtia vuosileimoilla että tuleeko välijäähystä sanomista, ahtaaseen väliin sen tungin enkä pois ota. Jäähyn mitat laittoivat myös otteeseen että kannattaa laittaa kerralla kunnolla jos muutoskatsastaa. Ensin en puhunut jäähystä mitään mutta kun muutokset meni kuitenkin isoon muutokseen niin lisäsin senkin listaan.Kannattaa ensin selvittää mistä saa teholapun ja millä renkailla ettei mee sormi suuhun.Millään mutikoilla ei taida kukaan suostua mittaamaan.. Lempäälän autokatsastus leimasi erittäin asiallisesti, raidetangon pää meni vaihtoon kun kumi oli rikki mutta uudesta totesi että vanhahan oli samanlainen eli jousikuormitettu nivel joustaa.Korotuksista totesi että hyvältä näyttää eikä sitä alkuperäistä korkeutta mistään tiedä, hj oli parisenttiä ylikorkea kun taotut jouset ei ole vielä väsyneet mutta kun kaikki alustassa oli uutta niin totesi koelenkillä auton olevan oikein hyvä ja turvallinen,jarrutkin on kaikki uutta ja toimi paremmin kuin uudet. Otin hj:n käyttöautoks ja poistin primeran käytöstä, löpöö palaa aika reilusti mutta joka litrasta saa nauttia. Varsinkin lyhyt pakoputki tehokkaalla reikäputkivaimentimella kuullostaa sopivalta. Mielestäni välijäähy kannattaa laittaa ja leimata jos käy niinkuin minulla: jäähy 20€, tehomittaus 72€ ja muutoskatsastus yksin 42€ tai muiden mukana 90€. Kyllä rahaa palaa turhempaankin. Viimeksi muokannut helmapelti : 13.05.2012 21:13 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Paljonkos sitä löpöö sitte oikeen palaa? Mimmonen vaimennin? Pitäis varmaan joku 2,5" pönttö hommata kun on jo kyllästyny tohon mölyputkeen.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kyllä sitä näyttäis n 15L/100km menevän 33x12,5 renkailla seka-ajossa kevyehköllä kaasulla. Niillä tosin matkamitariinkin tulee pieni virhe,alle 7% kuitenkin.
Vaimennin tuli vanhoista moottoripyörän vaimentimen päädyistä ja 61mm reikäputkesta, pituutta noin 50cm ja halkaisija about 17cm. Ihan kehtaa kaasua painaa kylilläkin ja vain matalat äänet tulee ulos, turbon kuulee juuri kun kaasulta höllää. Reikäputken ympärille ensin lasikuitumattoo ja sit kivivillaa sopivasti sulloen, ei saa olla liian tiukassa eikä löysässä. Tuntuu muuten ettei vitosella pysty painaan niin vähää kaasua ettei mentäisi satasta, ehkä vitosen poispomppausvika pitää vetoa kaasujalassa. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Eihän siinä voimanulosotossa mitään vikaa ollut, korinkorotus vaatii että vipu lyödään voimalla pohjaan että menee päälle. Oli kai otteet liian hellät.. Ainoa nipaton vinssin ristikko jumii eikä millään viittis vaihtaa.. Kai se käytössä notkistuu.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
|