Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.05.2012, 21:05
Bommittaja77 Bommittaja77 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Pori
Viestit: 1
Talking

Joutavaa jorinaa


Ostimpa tuossa 2,5 td King Cabin ja alkanut askarruttamaan notta miksi vasen etupyörä hieman kallellaan. Ei auttanut vääntösauvan alaslasku kuin ehkä hetkellisesti. Rengas siis kulunut sisäreunastaan melkoisesti enemmän joten muutaman insa sahara turbon hankinta edessä. Jospa jollain niksejä yleensäkin aloittelevan offi "harrastukseen" sekä renkaita muutama nurkissaan niin yhteyttä vaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.05.2012, 08:33
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Tarkasta....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bommittaja77 Näytä viesti
Ostimpa tuossa 2,5 td King Cabin ja alkanut askarruttamaan notta miksi vasen etupyörä hieman kallellaan. Ei auttanut vääntösauvan alaslasku kuin ehkä hetkellisesti. Rengas siis kulunut sisäreunastaan melkoisesti enemmän joten muutaman insa sahara turbon hankinta edessä. Jospa jollain niksejä yleensäkin aloittelevan offi "harrastukseen" sekä renkaita muutama nurkissaan niin yhteyttä vaan.
Tarkastappa et siin ylätukivarren ja rungon välissä on säätölevyjä paikoillaan. Mikäli nää uupuu niin aiheuttaa kallistumaa äkkiä. Multa löytyy oita säätölevyjä, mikäli uupuu (pistä yv:tä sit tarpeen vaatiessaa).
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.05.2012, 10:29
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bommittaja77 Näytä viesti
Ostimpa tuossa 2,5 td King Cabin ja alkanut askarruttamaan notta miksi vasen etupyörä hieman kallellaan. Ei auttanut vääntösauvan alaslasku kuin ehkä hetkellisesti. Rengas siis kulunut sisäreunastaan melkoisesti enemmän joten muutaman insa sahara turbon hankinta edessä. Jospa jollain niksejä yleensäkin aloittelevan offi "harrastukseen" sekä renkaita muutama nurkissaan niin yhteyttä vaan.
tuossa on yksi ratkaisu ongelmaan,elikkäs rikkoja tuonne ylätukivarren ja rungon väliin
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	09112011194.jpg‎
Views:	417
Size:	90,3 Kt
ID:	26713  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.05.2012, 22:39
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

mites niit säätölevyi... onks niit erilevysii saatavil, ku mullaki ol tarkotus prikkakorjailuu tehhä ja jos valmiita paloja saapi ni niillähän se ois paree laitella! mutikat pyrkii kuluu etupääst sisäreunast ku bemarin takagummit tos risukeulas...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.05.2012, 09:32
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

On eri paksusia....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 Näytä viesti
mites niit säätölevyi... onks niit erilevysii saatavil, ku mullaki ol tarkotus prikkakorjailuu tehhä ja jos valmiita paloja saapi ni niillähän se ois paree laitella! mutikat pyrkii kuluu etupääst sisäreunast ku bemarin takagummit tos risukeulas...
On niitä usempaa paksuutta valmiina saatavana, jolloin saa kulmat tarkemminkin kohdalleen mikäli verrataan tavallisiin rikkoihin.

Mitkä multa löytyy, niin tulee aina kaikki mitä on ollut kii irrottaessakin. Eikä oo ollut renkaiden reunat kaljuuntuneet ennen aikojaan ollenkaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.05.2012, 18:51
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Sain tänään jopa alettua tutkimaan tuota king cabin savutusta, eihän se ole vasta kun kohta puolivuotta saustanu Elikkä kaasupohjassa saustaa mustaa, ihan itekseen tämän aloitti.. Kone käy normaalisti ja mikään muu ei muuttunut..
Otin vakio putsarin koteloineen pois, imusarjan jatkoksi joku kartiosuodatin.. Muuta vaikutusta ei ole kun äänet on niin kovat että kopissa korvat soi
Onko venttiilikopan tuulilasin puoleisessa päässä egr-venttiili? Uskaltaako tukkia?

E. Niin ja koneena td25
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2012, 11:46
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temuu Näytä viesti
Sain tänään jopa alettua tutkimaan tuota king cabin savutusta, eihän se ole vasta kun kohta puolivuotta saustanu Elikkä kaasupohjassa saustaa mustaa, ihan itekseen tämän aloitti.. Kone käy normaalisti ja mikään muu ei muuttunut..
Otin vakio putsarin koteloineen pois, imusarjan jatkoksi joku kartiosuodatin.. Muuta vaikutusta ei ole kun äänet on niin kovat että kopissa korvat soi
Onko venttiilikopan tuulilasin puoleisessa päässä egr-venttiili? Uskaltaako tukkia?

E. Niin ja koneena td25
Nyt tarvittais varmuutta tuohon egr/huohotin hommaan.. Eli onko venttiilikopasta vakioputsarin koteloon menevä letku huohotin vaiko egr? Nyt se työntää vaan ilmaa pellin alle
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.05.2012, 13:53
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ei...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temuu Näytä viesti
Nyt tarvittais varmuutta tuohon egr/huohotin hommaan.. Eli onko venttiilikopasta vakioputsarin koteloon menevä letku huohotin vaiko egr? Nyt se työntää vaan ilmaa pellin alle
Eihän näissä oo mitään EGR:ää vielä, jos vapari on. Huohottimen letkuhan se on, ja tulee venakopasta ilmansuodattimen koppaan sitten kii.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.05.2012, 20:44
veijariii veijariii ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.02.12
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bommittaja77 Näytä viesti
Ostimpa tuossa 2,5 td King Cabin ja alkanut askarruttamaan notta miksi vasen etupyörä hieman kallellaan. Ei auttanut vääntösauvan alaslasku kuin ehkä hetkellisesti. Rengas siis kulunut sisäreunastaan melkoisesti enemmän joten muutaman insa sahara turbon hankinta edessä. Jospa jollain niksejä yleensäkin aloittelevan offi "harrastukseen" sekä renkaita muutama nurkissaan niin yhteyttä vaan.
Eihän yläpallo oo väljä?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.05.2012, 22:26
nortti85 nortti85 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.05.12
Sijainti: härmä
Viestit: 1
Perusasetus

käynti ongelma


Morjens kaikille.

Tälläistä vikaa olis nissan king cap 2.5td -99 4wd, että ottaa kierroksia 2000-3000rpm ja sitte rupiaa pätkimään ja savuuttamaan.

Suodatin vaihdettu. Samoin suuttimet kunnostettu ja testattu. 110bar aukee.

vika tuntuu siltä,kuin ei saisi polttoainetta.

Kaverilla oli tämä auto jättänyt tien päälle, ja oli laitettu sähköinen lisäpolttoaine pumppu,niin sillä oli päästy ajelemaan kotia. lisäpumpulla pelaa vähän paremmin,mutta pätkii rajusti silti.! eikä ota kierroksia kunnolla.

Olisko syöttöpumppu tulllut tiensä päähän? Autolla ajettu 300tonnia.

Vai onko näissä jotain tälläistä vikaa ollut muilla? Ettei olis joku pikku osa vaan hajalla?

Mites onkos noissa jotain sähköisiä tunnistimia pumpulla?
Jakopäähän tuossa on rattailla,eli tuskin on pielessä.

pumppua en ihan huvikseni viitsisi ruveta irrottamaan.. jos sattuisikin olemaan joku muu pikku vika.


Kiitos.. T. Jukka
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.05.2012, 14:26
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Onkos tuossa mallissa siinä imupuolen liittimessä pumpun päällä se sihti? Vanhemmassa oli ainakin ja jotenkin se vaan osasi tukkeutua vaikka suodattimen jälkeen onkin.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.05.2012, 19:06
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Tutulle kuulostaa tuo vika!! Kaksi kertaa oma auto käynyt dieselpajalla ja saman ongelman takia! Siellä on syöttöpumpussa kaksi hienoa sihtiä, toinen heti suodattimelta tulevan banjolittimen alla ja toinen vieläkin syvemmällä pumpussa. Niistä jompikumpi on nyt tuossatilanteessa täys paskaa...

Ja ainua konsti on ottaa pumppu pöydälle ja purkaa ja puhdistaa sihdit, multa viimeks ottivat tuon sisemmän sihdin kokonaan poes
Notta sellasta...
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 17.05.2012, 20:53
abc123 abc123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 43
Perusasetus

iltaa vaan kaikille! semmonen tässä alko mietityttämään kun turbotin tommosen 89.td25 king capin ja laitoin myös välijäähdyttimen, niin minkälainen talkoo se on leimata riittääkö pelkkä teholappu ja paljonko saa olla tehoja?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.05.2012, 21:09
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Teholappu....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja abc123 Näytä viesti
iltaa vaan kaikille! semmonen tässä alko mietityttämään kun turbotin tommosen 89.td25 king capin ja laitoin myös välijäähdyttimen, niin minkälainen talkoo se on leimata riittääkö pelkkä teholappu ja paljonko saa olla tehoja?
Teholappu ja osien vastaavuudet sit listassa, mistä selviää ns. teokkaamman version osat. Eli Se bensa Kingi lähinnä. Voi olla et kasuri ei välitä ees lapuista, mutta on olemassa (velin TD BB:n ei kattonut).

Tehoa saa olla se mitä laki sallii ku bensa on se tehokkain. Eli noin 120heppaa (Z24:nen bensa on 100hp)
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.05.2012, 17:18
Ljas Ljas ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.11.11
Sijainti: Tre
Viestit: 13
Perusasetus

nortti 85:lle, samaa ongelmaa oli itsellä vm -97 kingissä. Valitettavasti taitaa se vika olla siellä pumpun puolella. Omasta kun käytin pumpun pajalla, tuntui kaveri olevan tietoinen ko. vaivasta. Samapa tuo, pumppu kävi pajalla ja sen jälkeen on pelittänyt.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.05.2012, 20:14
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Onkohan kukaan tehnyt tuohon KC:n jakikseen välityssarjaa ? Kuinkahan tuolla jakisen sisällä on pelivaraa rattaitten kokoa muutella ? Räjäytyskuvien mukaan aika helppo välityksiä muuttaa nopealla ja hitaalla puolella.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 22.05.2012, 16:23
NuuBeRi NuuBeRi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.12.09
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 134
Perusasetus

Saakos tuollaisessa d21 korisessa king cabissä kiristettyä simpukkaa? meinaa olla ohjausessa olla vähän väljää keskellä, mistään muualta ei ole väljä.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 24.05.2012, 09:57
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NuuBeRi Näytä viesti
Saakos tuollaisessa d21 korisessa king cabissä kiristettyä simpukkaa? meinaa olla ohjausessa olla vähän väljää keskellä, mistään muualta ei ole väljä.
simpukan päältä lukitusmutteri auki ja sitten siitä päällä olevasta pultista kiristää vähän kerrallaan.on nimittäin herkkä.
tuossa on jonkunäkönen kuva siitä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	24052012251.jpg‎
Views:	292
Size:	89,3 Kt
ID:	27101  
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 24.05.2012, 09:38
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joker Näytä viesti
Onkohan kukaan tehnyt tuohon KC:n jakikseen välityssarjaa ? Kuinkahan tuolla jakisen sisällä on pelivaraa rattaitten kokoa muutella ? Räjäytyskuvien mukaan aika helppo välityksiä muuttaa nopealla ja hitaalla puolella.
http://www.purenissan.com/NP35100INSTRUCT.pdf tuossa linkissä on calminin välityssarjan asennus ohje,tuosta näkkee hyvin miten siellä on tilaa.niitten rattaiden teko ei vain ole aivan yksinkertasta minä vein jo syksyllä yhden jakolaatikon paikalliselle sepälle malliksi,että se alkaisi tekemään välityksiä.mutta mitään ei ole vielä tapahtunut.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 24.05.2012, 16:11
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja king cap Näytä viesti
http://www.purenissan.com/NP35100INSTRUCT.pdf tuossa linkissä on calminin välityssarjan asennus ohje,tuosta näkkee hyvin miten siellä on tilaa.niitten rattaiden teko ei vain ole aivan yksinkertasta minä vein jo syksyllä yhden jakolaatikon paikalliselle sepälle malliksi,että se alkaisi tekemään välityksiä.mutta mitään ei ole vielä tapahtunut.
Toi oli hyvä linkki kiitti. Pitää syventyä asiaan kun saadaan purittua tuo varaosa KC.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 00:17 (GMT +2).