![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Kiitos loistavasta vastauksesta
Lainaus:
Kävin paikallisessa Toyota-huollossa varaamassa vaimon autolle huollon (se on sen verran hienompi malli, ettei itse viitsi alkaa turaamaan) ja kertoivat ihan samaa: öljyä pohjaan ja sillä kestää. Paras esimerkki oli metsäkoneurakoitsija, joka oli kuulemma laittanut pohjaan teräketjuöljyä ja sitten autoa tutkittaessa autokaupan yhteydessä paksun moskakerroksen alka paljastui vaseliinia ja ihan puhdasta peltiä. Kertoi myös, että Hiluxin saa helposti kestämään 700 tkm kunhan suojaa kotelot. Porvoossa on joku liike joka tekee näitä öljypohjaisia suojauksia parilla sadalla. Laittaa jotain Dinitroliakin mukaan. Itte tekisin itelleni kyllä halvemmalla
|
|
#2
|
|||
|
|||
Varapyörä ei ole enää jumissa
Äitienpäivän ja jääkiekon kunniaksi ähisin Hilmasta varapyörän irti. Pulmahiomakoneella pyörän keskellä olevan poikkitangon keskeltä ainetta pois ja pomps! Ponnahti jousi ja sitä pitänyt prikka pois, mutta tanko jäi jököttämään ruosteen voimalla edelleen paikalleen. Vasaraa kannatintapin päähän ja romps! Pyörä putosi hallitusti hiekalle, sisällään ruostetta ja hienoa pölyä.
![]() Tän jälkeen 12mm lenkillä pultit auki, tai oikeamminkin poikki kannasta ja tuo läpijumittunut varapyörän alennushärdelli pois. Sen saisi nyt halavalla. ![]() Sitten vaan naapurin iloksi neekerintukka liehumaan ( juu tää ei oo sitten rasistinen kommentti) ja ruosteet pois. Oli hyvin vähän ruostetta ja mikä yllättävintä runkopalkkien yläsisäpinnat takaakin ihan sileitä. Jee. Ei ookaan ihan ruosteläjä tää mun rakkine. ![]() ![]() Huomenna ruostesuojamaalikauppaan ja sitten nuo aiemmin selitetyt kuuluisat öljymömmöt siihen päälle. Neekeröin ton takabanjon samalla niin saa sekin käsittelyn.
Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 13.05.2012 18:40 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Myrkkymaali vois olla kova sana ruostetta vastaan esim pohjassa ja runkopalkeissa.
Tarkoitan noita maaleja kun tölkkiautoissa on mitkä ajaa hapanta ja emästä paikasta A paikkaan B. Tuntuu kestävän pikkuroiskeita ja kolhuja niin luulisi kestävän tiesuolankin. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Minkälaista myrkkymaalia tarkoitat?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Esim aikoinaa yhtiö nimeltä Viinikka autoja kulki aika tavalla ympäriinsä, pöntöt maalattu valk ja sin sävyillä tuolla myrkkymaalilla.
En tiedä tarkempaa koostumusta mutta kesti roiskeita mitä tankatessa tuli happamen tai emäksen suhteen. Varmaan muutkin firmat käyttänevät saman tyylin maaleja mitkä kemikaaleja ajelee eikä ole kirkkaat astiat. Halpaa se ei ole mutta eipä suuria määriä varmaan tarvi ja hyvästä kannattanee maksaa? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| aina jumissa | aina jumissa 67 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.01.2012 23:39 |
| duunissa jumissa | Cental73 | Chit-Chat | 6 | 24.05.2006 12:18 |
| Jakolaatikko jumissa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.11.2004 12:24 | |
| konepeitto jumissa | Vuosimallit 1968-1982 | 1 | 25.04.2003 11:29 | |