Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2012, 08:18
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Ainaki VAG puolella sen satasien boksin saa korvattua muutamalla vastuksella. Ns evry-modi.
Siis siinä boksissakaan ei ole muuta sisällä kuin ne vastukset.
Hinta on vaan nostettu lähes oikean ohjelmoinnin tasolle

Siellä VW puolella joko huijataan polttoaineen lämpötilaa (pumpparit) tai ruikkupumpun (vanhemmat tdi:t) paluutietoa ecu:lle. Näin saadaan ecu ohjaamaan lisää löpöä pataan.

Tojota puolella varmaankin samaa rataa eli purukumi virityksiä, joilla saa sopivasti konerikkoja kun syöttömäärät karkaa käsistä jne

Mun mielipide. Ohjelmointi tai ei mitn.

__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.04.2012, 15:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Mun mielipide. Ohjelmointi tai ei mitn.
Ohjelmointi olis kaiken fiksuin tapa, mutta kun Toyotaa ei voi ohjelmoida, paitsi ehkä jotain nykyjariksia. Eli boksilla tyydyttävä menemään ja kyllä niillä kulkua ja savua saa lisää. Kyllä fiksu boksi sisältää paljon muutakin kuin pari vastusta, johtoja laskemalla saa jo jotain käsitystä. Esim. Steinbauer tai KCR toimii, auto liikkuu aika paljon herkemmin eikä kulutuskaan lisänny jos ei poleta.

Käytettyjä Steinbauerin (P-Box) bokseja saa ebaystä välillä sopivasti satasella tai kahdella, ei kannata montaa sataa niistä maksaa. Steinbaueri ei ainakaan nosta ruiskutuspainetta, pidentää vain aukioloaikaa eli ei käy pumpun päälle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.04.2012, 18:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Onkohan miten mahdoton ajatus vaihtaa koko hemmetin ruutan ohjaus joksikin muuksi???

Tai varmaan vuoden 2022 autopuolen kolmannen vuoden amistytöt jo näin tekeekin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.04.2012, 18:55
HAILUXI-07 HAILUXI-07 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 180
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Steinbaueri ei ainakaan nosta ruiskutuspainetta, pidentää vain aukioloaikaa eli ei käy pumpun päälle.
Kysyin tältä kaverilta joka asentas Boksin 600€ että miten nuo http://www.teholastu.com/product_details.php?p=1353 , http://www.powerdiesel.fi/tuotteet.html?id=43/1650 boksit eroavat heillä asennettavista bokseista niin vastas seuraavvasti:

Nuo kyseiset boksit tulevat commonrailpumppuun kiinni joten ne nostavat
ruiskutuspainetta,se ei ole kovin hyvä homma pumpulle,meidän boksi tulee
kiinni suuttimiin meneviin johtoihin joten sillä jatketaan suuttimien
aukiolo aikaa.

Eli juuri toimii samoin kuin sinun (MaTTi) mainitsema Steinbauer, joten pitäskö tuo raskia pulittaa 600€ ... eiköse vähän näi ole että laatu maksaa!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.04.2012, 19:17
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Eli jos halutaan reilusti voimaa ni kcr:n boxi nostamaan painetta ja lisäks tollanen suuttimien johtoihin tuleva pidentämään aukioloaikaa.
Vielä hukkaporttia tiukkaamalla ahdot kohdaalleen ni pitäs liikahtaa.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.04.2012, 20:37
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Steinbaueri ei ainakaan nosta ruiskutuspainetta, pidentää vain aukioloaikaa eli ei käy pumpun päälle.
Jäi mietityttämään tuo toimintatapojen ero noitten eri valmistajien boxien välillä.
Tai lähinnä se kumman mallinen boxi on moottorin toiminnan kannalta parempi.

Ruiskutuspainetta nostamalla saadaan suurempi polttoainemäärä sylinteriin optimaalisen oikea-aikaisesti,kun taas suuttimen aukioloaikaa pidentämällä ruiskutus saadaan helposti alkamaan liian aikaisin ja loppumaan liian myöhään.
Mutta kykeneekö suuttimien johtojen väliin tuleva boxi jatkamaan ruiskutusaikaa muuten kun pidentämällä sitä jälkipäästä,eli pitämällä suutinta kauemmin auki,jolloin ruiskutus alkaa kyllä oikea-aikaisesti,mutta loppuu liian myöhään.
Mekaanisessa ruiskutuspumpussa reilu syötön lisäys johtaa juuri tähän ei toivottuun ruiskutusajan pidentymiseen joka taas aiheuttaa reilusti savua saatuun tehon nähden.
Eikö tämän päivän commonrail systeemissä päästäis parempan lopputulokseen vaihtamalla suuttimet suuremmaksi?
Sylinteriin saatais suurempi määrä polttoainetta vakio ruiskutuspaineella ja optimaalisen mittaisella suuttimen aukioloajalla.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.04.2012, 10:14
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Steinbauerin taisi saada Tüv-paperit mukaan, joten ei kai ihan tuulesta temmattua ole tehonmuutos silloin vaikka boksista onkin vaan kyse?

Viimeksi muokannut Jhl : 26.04.2012 10:17
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.04.2012, 20:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jhl Näytä viesti
Steinbauerin taisi saada Tüv-paperit mukaan, joten ei kai ihan tuulesta temmattua ole tehonmuutos silloin vaikka boksista onkin vaan kyse?
Oon ajellu Steinbauerin boksilla n. 50 tkm Corolla Versolla (-05) ja kyllä aivan varmasti kulkee ja kiihtyy aivan eri tahtiin. Kannen alta saa dippikytkimiä kääntelemällä vielä hitusen lisää, joissain malleissa ruuvi.

Esim. täällä tarinaa lisää aiheesta: http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2...num=1255636003
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.12.2012, 11:58
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Nyt tuli vastaa tällänen vaihtoehto, ton valmistukseen on jopa voitu saada jotain sisäpiiritietoa...

http://www.hks-power.co.jp/en/produc.../id/index.html

http://www.youtube.com/watch?v=zjyAVrsHVbI
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.01.2013, 19:44
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Moro.
Otin kans selvää ku omaa hiluxii meinasin laittaa karalaltakin vastaus ei ohjelmoitavissa.
sitte luin pari iltaa noista huuhaa boxeista ne saa ainakin vikavalot palamaan.
steinbauer on ihan hyvä jokseenkin vaan kallis ja tehoton tai ihan mitä hakee varmasti just optimi ellei mitään muuta tee eli putkee avarra tai cooleria laita 07:ssa taitaa jo olla vakiona ?
mutta tuol ausseissa pojat osaa jo tehä boxeja erilailla.
sellanen ku chipit pirunhyvä palvelu vähän halvempi ku steinbauer
tulee suuttimiin ja muistaakseni kaasupolkimen karttojakin muuttaa ja map anturiin säätää siis ahdot ja ennakot
siinä on vakio ohjelma mutta jos haluut enemmän voit neuvotella niiden kans ni ne laittaa kovemman ohjelman.
nuo on lisäksi dyno testattuja ja mallikohtasesti säädettyjä, lisähintaan saa egt mittarin joka näyttää pakolämmön ja leikkaa ite tehoa jos rupee menee liian korkeaks. jos pitäs ite valita

nii ja siihen saa ihan etucooleri sarjaa ym palikkaa. thaimaassa on melkee joka pojalla 200-500hp 2kd:stä otettu
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.01.2013, 12:01
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

taitaa olla se n.300hv(suomessakin saa kuulemma rahalla tilattuu) mitä saa vakioturbolla koneesta ohjelmoinnilla! sit nää 500-yli 1000heppaset hiluksit on jo muutosia jonkin verran. tossa on videon alussa reseptii ja listaa palikoista 525hp ja 970nm http://www.youtube.com/watch?v=6EEKL_RsIZc
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Hiluxin perä sahkosami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 20.12.2009 20:10
Hiluxin korotus??? suaz Tekniikka & Jutustelu 10 30.08.2009 16:59
Ostetaan hiluxin Valko-bandiitti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.08.2009 23:24
"O" hiluxin laturi tjl O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.08.2007 19:22
o ln 110 hiluxin ovet tonnisata O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.07.2007 17:37


Sivu luotu: 04:54 (GMT +2).