Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2012, 11:53
M65 M65 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 03.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 3
Perusasetus

Kiitos vihjeistä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.04.2012, 13:57
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Taitaa yhdet orggis vilkun kuvut vielä löytyä jemmasta, 20e/pari.
Ehkä jopa sen kuntoiset, että kehtaa museoleimalla näyttää.

Laita M65 priva viestiä niin sovitaan tarkemmin.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.04.2012, 17:21
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Miten mie helpoiten tarkistan löytyykö tuosta Vitarasta (-97) ajonestolaite? Ohjekirja sanoo, että on lisävaruste. Pitäs toinen avain teettää ja sirullisen hinta oli nelinkertainen normi avaimeen verrattuna.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.04.2012, 20:26
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Jaha ja seuraavaa kysymystä pukkaa: Onko vetoakselin suojakumin (sisemmän) vaihto minkälainen homma ja kenelläkään tietoa miten se tapahtuu?

Aloin tuossa värkkäämään, että irrotan valoraudan keulalta puhallusta ja uudelleen maalausta varten niin hoksin tuon rikkinäisen kumin. Lisäksi valorauta on edelleen keulalla, kun ei ollutkaan näppärästi pulteilla kiinni vaan muutamalla eri kantaisella pultilla ja lisäksi hitsattu kiinni. Pitänee irrotella paremmalla ajalla sitten ja hommata uudet pultit + tuo kumi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.04.2012, 20:35
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Teetä pikasuutarilla siruton avain ja kokeile lähteekö sillä käyntiin

Mistään en mitään tiedä mutta onko ajonestolla oma sulake ? Jos näin on ja sulakepesä on tyhjä niin ei ole ajonestoa. Jos on sulake niin koita toimiiko nykyinen avain ilman sulaketta. Jos toimii niin ei ole ajonestoa.
Pitänee tutkia tuo sulake. Pikasuutari se tosiaan vilkaisi tuon ainoan avaimen ja totesi, että siinä on siru, liekkö sieltä se ajonestokin sitten löytyy. Jos teettäs pari normaalia avainta ja teippais tuon vanhan avaimen virtalukon viereen? Ainakin yhden saksan tuonnin olen nähnyt jossa ajonesto on keskikonsolissa avaimen sijaan ja siihen pitää vilauttaa sirua. Liekkö tuosta katsastusmies suuttuisi?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Comax Näytä viesti
Jaha ja seuraavaa kysymystä pukkaa: Onko vetoakselin suojakumin (sisemmän) vaihto minkälainen homma ja kenelläkään tietoa miten se tapahtuu?

Aloin tuossa värkkäämään, että irrotan valoraudan keulalta puhallusta ja uudelleen maalausta varten niin hoksin tuon rikkinäisen kumin. Lisäksi valorauta on edelleen keulalla, kun ei ollutkaan näppärästi pulteilla kiinni vaan muutamalla eri kantaisella pultilla ja lisäksi hitsattu kiinni. Pitänee irrotella paremmalla ajalla sitten ja hommata uudet pultit + tuo kumi.
Nonni, kyllähän tuohon ainakin päivän sai kulumaan mukavasti ja akseli on edelleen paikoillaan. Päätin lopettaa, kun sai enempi tuhoa aikaan, kuin hommia eteenpäin..

Valorauta ja pohjapanssarit lähti kohtuu vaivalla irti, kun rälläköi hitsaukset irti ja yhden pultin mihin ei sopivaa avainta löytynyt.

Napa ei suostunut tippumaan tarpeeksi alas alapallosta, kun otti vetari vastaan. Alapalloa irrottaessa alatukivarresta sitten katkaisin kaksi pulttia joista ainakin toinen näytti siltä, että oli varmistettu hitsaamalla.

Mikähän tuossa olis helpoin tapa edetä? Ja millä saan helpoiten nuo katkenneet pultit irti? Ei kai alapallossa itsessään ole kierteitä, jolloin nuo jollain tuurnalla voisi naputtaa ulos? Pultit on sen verta pehmeät, ettei kestä edes vääntää kun pyöristyvät...

Iskari irti yläpäästä? Iskari irti navasta? Pääsiskö sitten vääntämään navan irti akselista yläkautta? Tuon jälkeen olisi helpompi sitten taistella noiden pulttien kanssa..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.04.2012, 20:04
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Kylläpä tahtookin vastustaa. Yks mutteri kolmesta lähti alapallosta tosiaan irti lopulta, mutta pultit on ja pysyy paikoillaan. Hieman tutkin tuota alapallon kiinnitystä niin sen kiinnitys tulee alatukivarressa olevaan hahloon, joka viittaisi siihen, että siinä on kierteet? Ei kai se muuten voi tulla sinne tiukasti kiinni?

Ei kai noissa vakiona ole mitään hälytintä? Kun otin akunnavan irti niin alkoi ujeltaan tuo pirssi hiljaista viiu-viiu ääntä onko tuo lie sitten joku sähköjen katoamishälytys??
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.04.2012, 16:20
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Comax Näytä viesti
Ei kai noissa vakiona ole mitään hälytintä? Kun otin akunnavan irti niin alkoi ujeltaan tuo pirssi hiljaista viiu-viiu ääntä onko tuo lie sitten joku sähköjen katoamishälytys??
Ei ole mitään hälyttimiä noissa. Voisko olla poppikone ? Vai mistä suunnasta ääni kuului ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.04.2012, 08:59
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Comax Näytä viesti
Miten mie helpoiten tarkistan löytyykö tuosta Vitarasta (-97) ajonestolaite? Ohjekirja sanoo, että on lisävaruste. Pitäs toinen avain teettää ja sirullisen hinta oli nelinkertainen normi avaimeen verrattuna.
Teetä pikasuutarilla siruton avain ja kokeile lähteekö sillä käyntiin

Mistään en mitään tiedä mutta onko ajonestolla oma sulake ? Jos näin on ja sulakepesä on tyhjä niin ei ole ajonestoa. Jos on sulake niin koita toimiiko nykyinen avain ilman sulaketta. Jos toimii niin ei ole ajonestoa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.04.2012, 09:40
Otra:n Avatar
Otra Otra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.07.10
Sijainti: Pilikanmaa
Viestit: 108
Perusasetus

Taitaa suutarikin nähdä avaimesta onko siinä ajonestoa. Ainakin kun viimeksi kävin avainta teettämässä niin se katsoi jollain laitteella että saako koodia kopioitua uuteen avaimeen.
__________________
Suzuki Samurai 1.3 -92 AVO
Can-Am Renegade Xxc 800R -10 TL

http://kallionpaa.kuvat.fi
http://youtube.com/kallionpaa
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 01:50 (GMT +2).