![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikä vetonivel kestää ja mikä ei?Yleisellä tasolla; ainut vetonivel mitä ei kannata laittaa mihinkään käyttöön, on tuommoinen, missä "rasvaurat" maljan puolella, suoraan noin 2mm kohti ulkokehää, näitä on "räjähtänyt" aivan liian helposti. Ja sitten tapaus, että hj:tä ajetaan neliveto päällä, ja käännetään kuivalla , puhtaalla asfaltilla parkkiruutuun, vastaa käytännössä melkein samaa, kun vedetään tukkirekkaa ojasta, siten että hj on asfaltilla (siis pikku ykkösellä eteenpäin, siis enemmän vetovoimaa, kuin vinssille luvataan ![]() Sitten se, että mikä on paras/huonoin vakionivel, en osaa sanoa, itselläni bj-40:ssä ei ole koskaan ollut uusia vetoniveliä, ja yksi käytetty on räjähtänyt. toki en ole yrittänyt tahallaan särkeä ![]() Sitten nuo ns. lujemmat; itse laittasin nuo isommat, oliko uuden läjän?, nivelet, jos olis ongelma. ja jos suuri ongelma niin joku hd-versio? Ja nuo kaikkein kalleimmat; varmaan ihan hyviä ja kestäviä, mutta jos pitää tilata myös vetoakselit, niin silloin jos/kun sattuu rikkoutumaan niin voi mennä myös vetoakseli, ja silloin tulee rempalle hintaa, jos joutuu kuriirilla jenkeistä pikana tilaamaan (siis hinta/kallis on suhteellinen käsite, varsinkin jos tuo etuakseli pysyy nipussa, ja auto tulee aina ajamalla kotiin) Ja sitten topiikin aloittajan tapaus; kyseessä lienee rakenneltu, isopyöräinen ja jopa normaalia hj-60 suuremmalla etuakselipainolla oleva auto? -> joko parempaa niveltä kehiin, tai sitten ajella varovaisesti?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mut edellinen omistaja oli räjäyttäny kyl longfieldinkin.. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Yllättävän hyvin on kestäny tamgearsin nivel (Valkeakoski wuhuu \o/), vaikka pääsi peräöljyt napaan tossa puol vuotta sitten ja nivel oli kohtuu heikossa hapessa noin käsin pyöritellessä ja napsuttelee kääntäessä nytkin. Kai se kohta hajoo, mut ei voi silti haukkua!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
long fieldin cromot kesti mulla sen 3 vuotta ilman ongelmia. veto akseleita meni 3kpl 38.5 boggereilla 3litarasella td-koneella. on parasta mitä rahalla saa ja tulee pitkässä juoksussa halvimmaksi.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ite olen edelleen sitä mieltä että vähäisellä järjenkäytöllä tulee halvimmaksi!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä on koko etuakselin korjaussarja murroksineen valkeakosken tamgearssilta odottamassa paikalleen pääsyä, toiset on väittänyt että alkuperäiset kestää vaikka paukkuu perkeleesti. Ei sitä pauketta jaksa kuunnella ja ne vois jättää varaosiks jos ja kun tulee offiremppaa.
Persaukisena harrastajana aion käyttää liukkaita 35" renkaita ja ahkerammin vinssiä. On muuten poikkeuksellisen hyvä asiakaspalvelu koskin tamgearsilla, siellä on pohdittu hj:n vikoja ja kaveri kertoo mitä tietää ja suosittelee tekevän, kaivaa räjäytyskuvia ennenkuin ehtii kysyä, netissäkin taitaa olla kuvia putiikin sivuilla. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
100% samaa mieltä tuosta.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tietty jos silleen ajattelet, mutta yleensä offatessa järkeä ei käytetä OLLENKAAN!
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Onko maalia mikä varmasti pysyy ja kestää?? | pikku-pepe | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 20.10.2010 10:24 |
etuakselissa aksiaaliklappia | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 18.04.2007 15:36 | |
mikä HD ristikko kestää? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 08.09.2006 07:16 |
Valuraudan hitsaus etuakselissa | KariS | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 22.11.2005 15:07 |
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |