Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.04.2012, 21:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mikä vetonivel kestää ja mikä ei?


Yleisellä tasolla; ainut vetonivel mitä ei kannata laittaa mihinkään käyttöön, on tuommoinen, missä "rasvaurat" maljan puolella, suoraan noin 2mm kohti ulkokehää, näitä on "räjähtänyt" aivan liian helposti.

Ja sitten tapaus, että hj:tä ajetaan neliveto päällä, ja käännetään kuivalla , puhtaalla asfaltilla parkkiruutuun, vastaa käytännössä melkein samaa, kun vedetään tukkirekkaa ojasta, siten että hj on asfaltilla (siis pikku ykkösellä eteenpäin, siis enemmän vetovoimaa, kuin vinssille luvataan)

Sitten se, että mikä on paras/huonoin vakionivel, en osaa sanoa, itselläni bj-40:ssä ei ole koskaan ollut uusia vetoniveliä, ja yksi käytetty on räjähtänyt.
toki en ole yrittänyt tahallaan särkeä

Sitten nuo ns. lujemmat; itse laittasin nuo isommat, oliko uuden läjän?, nivelet, jos olis ongelma. ja jos suuri ongelma niin joku hd-versio?

Ja nuo kaikkein kalleimmat; varmaan ihan hyviä ja kestäviä, mutta jos pitää tilata myös vetoakselit, niin silloin jos/kun sattuu rikkoutumaan niin voi mennä myös vetoakseli, ja silloin tulee rempalle hintaa, jos joutuu kuriirilla jenkeistä pikana tilaamaan (siis hinta/kallis on suhteellinen käsite, varsinkin jos tuo etuakseli pysyy nipussa, ja auto tulee aina ajamalla kotiin)

Ja sitten topiikin aloittajan tapaus; kyseessä lienee rakenneltu, isopyöräinen ja jopa normaalia hj-60 suuremmalla etuakselipainolla oleva auto?
-> joko parempaa niveltä kehiin, tai sitten ajella varovaisesti?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.04.2012, 22:00
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Yleisellä tasolla; ainut vetonivel mitä ei kannata laittaa mihinkään käyttöön, on tuommoinen, missä "rasvaurat" maljan puolella, suoraan noin 2mm kohti ulkokehää, näitä on "räjähtänyt" aivan liian helposti.

Ja sitten tapaus, että hj:tä ajetaan neliveto päällä, ja käännetään kuivalla , puhtaalla asfaltilla parkkiruutuun, vastaa käytännössä melkein samaa, kun vedetään tukkirekkaa ojasta, siten että hj on asfaltilla (siis pikku ykkösellä eteenpäin, siis enemmän vetovoimaa, kuin vinssille luvataan)

Sitten se, että mikä on paras/huonoin vakionivel, en osaa sanoa, itselläni bj-40:ssä ei ole koskaan ollut uusia vetoniveliä, ja yksi käytetty on räjähtänyt.
toki en ole yrittänyt tahallaan särkeä

Sitten nuo ns. lujemmat; itse laittasin nuo isommat, oliko uuden läjän?, nivelet, jos olis ongelma. ja jos suuri ongelma niin joku hd-versio?

Ja nuo kaikkein kalleimmat; varmaan ihan hyviä ja kestäviä, mutta jos pitää tilata myös vetoakselit, niin silloin jos/kun sattuu rikkoutumaan niin voi mennä myös vetoakseli, ja silloin tulee rempalle hintaa, jos joutuu kuriirilla jenkeistä pikana tilaamaan (siis hinta/kallis on suhteellinen käsite, varsinkin jos tuo etuakseli pysyy nipussa, ja auto tulee aina ajamalla kotiin)

Ja sitten topiikin aloittajan tapaus; kyseessä lienee rakenneltu, isopyöräinen ja jopa normaalia hj-60 suuremmalla etuakselipainolla oleva auto?
-> joko parempaa niveltä kehiin, tai sitten ajella varovaisesti?
No toi tais nyt olla ihan toyotan oma nivel mikä hajos..
Mut edellinen omistaja oli räjäyttäny kyl longfieldinkin..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.04.2012, 01:34
Jarva Jarva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 204
Perusasetus

Yllättävän hyvin on kestäny tamgearsin nivel (Valkeakoski wuhuu \o/), vaikka pääsi peräöljyt napaan tossa puol vuotta sitten ja nivel oli kohtuu heikossa hapessa noin käsin pyöritellessä ja napsuttelee kääntäessä nytkin. Kai se kohta hajoo, mut ei voi silti haukkua!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.04.2012, 03:03
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

long fieldin cromot kesti mulla sen 3 vuotta ilman ongelmia. veto akseleita meni 3kpl 38.5 boggereilla 3litarasella td-koneella. on parasta mitä rahalla saa ja tulee pitkässä juoksussa halvimmaksi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.04.2012, 20:10
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Ite olen edelleen sitä mieltä että vähäisellä järjenkäytöllä tulee halvimmaksi!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.04.2012, 15:01
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Itsellä on koko etuakselin korjaussarja murroksineen valkeakosken tamgearssilta odottamassa paikalleen pääsyä, toiset on väittänyt että alkuperäiset kestää vaikka paukkuu perkeleesti. Ei sitä pauketta jaksa kuunnella ja ne vois jättää varaosiks jos ja kun tulee offiremppaa.
Persaukisena harrastajana aion käyttää liukkaita 35" renkaita ja ahkerammin vinssiä.
On muuten poikkeuksellisen hyvä asiakaspalvelu koskin tamgearsilla, siellä on pohdittu hj:n vikoja ja kaveri kertoo mitä tietää ja suosittelee tekevän, kaivaa räjäytyskuvia ennenkuin ehtii kysyä, netissäkin taitaa olla kuvia putiikin sivuilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.04.2012, 15:11
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
On muuten poikkeuksellisen hyvä asiakaspalvelu koskin tamgearsilla
100% samaa mieltä tuosta.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.04.2012, 21:31
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Ite olen edelleen sitä mieltä että vähäisellä järjenkäytöllä tulee halvimmaksi!
itse olen juuri eri mieltä, vähäisellä järjenkäytöllä kaikki tulee kalliiksi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.04.2012, 22:12
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Tietty jos silleen ajattelet, mutta yleensä offatessa järkeä ei käytetä OLLENKAAN!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Onko maalia mikä varmasti pysyy ja kestää?? pikku-pepe Tekniikka & Jutustelu 26 20.10.2010 10:24
etuakselissa aksiaaliklappia Tekniikka & Jutustelu 4 18.04.2007 15:36
mikä HD ristikko kestää? SamiN Tekniikka & Jutustelu 17 08.09.2006 07:16
Valuraudan hitsaus etuakselissa KariS Tekniikka & Jutustelu 13 22.11.2005 15:07
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa mika Hardware 0 26.12.2001 14:04


Sivu luotu: 08:51 (GMT +2).