Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.04.2012, 16:33
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
Suomessa on jo nyt satoja tai tuhansia maastoajoneuvoja esim. kaikki maastomönkijät. Niiden rekisteröintivelvollisuuteen ei vaikuta ajoneuvojen määrä tai poliisin mielipide. Maastoajoneuvoista ainoastaan moottorikelkat pitää rekisteröidä.
Miten muuten meinasit rekisteröidä tuon maasto ajoneuvon kun niitä ei rekisteröidä, varmaan kerran otettava sakot poliisilta ja käräjillä käytävä selvittämässä ajoneuvoluokka, muutenhan kaikki katsastamattomat kilvettömät pelit olisi maastoajoneuvoja, autoonhan on voitu vaihtaa 50% osista ilman että se näkyy mitenkään :-)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.04.2012, 17:22
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hyvä kysymys!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Miten muuten meinasit rekisteröidä tuon maasto ajoneuvon kun niitä ei rekisteröidä, varmaan kerran otettava sakot poliisilta ja käräjillä käytävä selvittämässä ajoneuvoluokka, muutenhan kaikki katsastamattomat kilvettömät pelit olisi maastoajoneuvoja, autoonhan on voitu vaihtaa 50% osista ilman että se näkyy mitenkään :-)
Siis onnistuskohan tuo siten, että poistetaan rekisteristä (vrt. romutustodistus) ja rekisteristä poisto- asiakirjaan merkitään että muutettu rekisteröinti vapaaksi maastoajoneuvoksi?

Jos ottaa vain maastoajoneuvon vakuutuksen, ja auto on liikekäytöstä poistossa (olkoon vaikkapa pelkkä runkonumero tms. entistä) niin kyllä viranomaisilla on niin paljon aikaa, että vääntävät sen autoksi, ja pätkähtää
sanktiot päälle tuosta käytöstä, ja jos vaihdettu yli 50% osia, niin vielä autovarot!

Hmmm? onnistusko tuosta tekemään hinattavan laitteen? siis kuorma-autolla hinattavan? sais oikein rekisteriotteen esim." vinssiyksikkö, 2 akselinen, ei jarruja perävaununa, etummainen akseli pakko-ohjaava, polttoaine mootoripolttoöljy...."
ja kukaanhan ei kiellä kuljettamasta trailerilla perävaunua
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.04.2012, 17:25
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Toisaalta tiiän yhen leikkuupuimurin mihi vaihettu koppa, runko, vaihteistot ja akselit, ei vielä liiku mutta tarviikohan tommosta rekisteröiä :-)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.04.2012, 19:14
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Hämmennetääs vähäsen


Rekisteröimättömän ajoneuvon kuljettaminen maastossa tai jäällä.

11.04.2012

Lapin alueella on valvonnassa havaittu puutteita kuljettaessa rekisteröimättömiä ajoneuvoja maastossa ja jäällä.

Lainsäädännön mukaan rekisteröintivelvollisuuden alainen ajoneuvo täytyy liikenteessä käytettäessä olla rekisteröity ja siihen tulee olla kiinnitettynä siihen kuuluvat rekisterikilvet käyttöpaikasta riippumatta. Tämä tarkoittaa sitä, että kuljetettaessa esim. henkilöautoa tai moottoripyörää maastossa tai jäällä, on ajoneuvon oltava rekisteröitynä. Tämän lisäksi ajoneuvon tulee olla liikennekelpoinen ja katsastettu. Ajoneuvon verot tulee olla maksettuna ja siinä tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus. Lisäksi polttoaineena on käytettävä verollista polttoainetta käyttöpaikasta riippumatta (lakitekstissä ”verottoman polttoaineen käyttöön katsotaan ryhdytyn, milloin polttoainejärjestelmästä tavataan tällaista polttoainetta”. Ajoneuvon ei tarvitse olla edes liikenteessä).
Maastoajoneuvoista rekisteröintivelvollisuus koskee ainoastaan moottorikelkkaa.
Maastoajoneuvoja, joita ei tarvitse rekisteröidä, ovat yksinomaan maastossa käytettäväksi tarkoitetut ajoneuvot, esim. maastomönkijä, ilmatyynyalus ja moottorireki ( jalaksin tai teloin varustettu maastoajoneuvo).


Esim. Autosta, moottoripyörästä tai moposta ei voi itse tehdä maastoajoneuvoa, koska ko. ajoneuvot on tarkoitettu alun perin kulkemaan tiellä.


Rekisteröimättömiä tai rekisteristä poistettuja ajoneuvoja saa kuljettaa ainoastaan muulta liikenteeltä eristetyllä työmaalla taikka tehdas, satama, varasto, kilpailu- tai muulla vastaavalla alueella.(AjoneuvoL 2§)


Ajoneuvon rekisteröintivelvollisuudesta riippumatta tiellä tai maastossa käytettävässä ajoneuvossa täytyy olla voimassaoleva liikennevakuutus.
Ajoneuvossa ei tarvitse olla liikennevakuutusta (LiikennevakuutusL 2§ ), kun sitä käytetään:

  • Liikenneväylistä erillään olevassa paikassa maatilatalouden työhön tai olennaisesti muuhun tarkoitukseen kuin henkilöiden tai tavaran kuljettamiseen.
  • Kun se on säilytettävänä tai korjattavana autovajassa tai korjaamossa tai muussa liikennevälistä erillään olevassa paikassa
  • Kun sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.04.2012, 19:16
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Rekisteröimättömän ajoneuvon kuljettaminen maastossa tai jäällä.

11.04.2012

Lapin alueella on valvonnassa havaittu puutteita kuljettaessa rekisteröimättömiä ajoneuvoja maastossa ja jäällä.

Lainsäädännön mukaan rekisteröintivelvollisuuden alainen ajoneuvo täytyy liikenteessä käytettäessä olla rekisteröity ja siihen tulee olla kiinnitettynä siihen kuuluvat rekisterikilvet käyttöpaikasta riippumatta. Tämä tarkoittaa sitä, että kuljetettaessa esim. henkilöautoa tai moottoripyörää maastossa tai jäällä, on ajoneuvon oltava rekisteröitynä. Tämän lisäksi ajoneuvon tulee olla liikennekelpoinen ja katsastettu. Ajoneuvon verot tulee olla maksettuna ja siinä tulee olla voimassa oleva liikennevakuutus. Lisäksi polttoaineena on käytettävä verollista polttoainetta käyttöpaikasta riippumatta (lakitekstissä ”verottoman polttoaineen käyttöön katsotaan ryhdytyn, milloin polttoainejärjestelmästä tavataan tällaista polttoainetta”. Ajoneuvon ei tarvitse olla edes liikenteessä).
Maastoajoneuvoista rekisteröintivelvollisuus koskee ainoastaan moottorikelkkaa.
Maastoajoneuvoja, joita ei tarvitse rekisteröidä, ovat yksinomaan maastossa käytettäväksi tarkoitetut ajoneuvot, esim. maastomönkijä, ilmatyynyalus ja moottorireki ( jalaksin tai teloin varustettu maastoajoneuvo).


Esim. Autosta, moottoripyörästä tai moposta ei voi itse tehdä maastoajoneuvoa, koska ko. ajoneuvot on tarkoitettu alun perin kulkemaan tiellä.


Rekisteröimättömiä tai rekisteristä poistettuja ajoneuvoja saa kuljettaa ainoastaan muulta liikenteeltä eristetyllä työmaalla taikka tehdas, satama, varasto, kilpailu- tai muulla vastaavalla alueella.(AjoneuvoL 2§)


Ajoneuvon rekisteröintivelvollisuudesta riippumatta tiellä tai maastossa käytettävässä ajoneuvossa täytyy olla voimassaoleva liikennevakuutus.
Ajoneuvossa ei tarvitse olla liikennevakuutusta (LiikennevakuutusL 2§ ), kun sitä käytetään:

  • Liikenneväylistä erillään olevassa paikassa maatilatalouden työhön tai olennaisesti muuhun tarkoitukseen kuin henkilöiden tai tavaran kuljettamiseen.
  • Kun se on säilytettävänä tai korjattavana autovajassa tai korjaamossa tai muussa liikennevälistä erillään olevassa paikassa
  • Kun sitä käytetään liikenteestä eristetyllä alueella kilpailu-, harjoitus- tai kokeilutarkoituksiin.
Yrittääkös Trafi taas tehdä lakeja, noihinkin lopullinen tuomio haettava hallinto-oikeudesta tai muuten selvitettävä esim mikä on auto
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.04.2012, 22:06
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

tuota olenkin miettinyt mutta trafi on onneksi tehnyt liikaa sääntöjä joten oikeen hyvin ja monesti kun lukee laki pykälät ja puuttuu pieniin porsaan reikiin niin voi olla mahdollista löytää aukkoja lähinnä tuo moottorityökone rekisteröinti tai luokittelu maastoajoneuvoksi


esim:

jos auto josta koitetaan tehdä maastoajoneuvo ei saa rungoltaan olla autotehtaan valmistama runko se on lähtökohta jos rungon on valmistanut vaikka yritys jonka toimialaan kuuluu työkoneiden valmistus ja yritys tekee todistuksen rungosta sekä laittaa oman valmistenumerosarjan siihen luokitellaan rungossa kulkeva laite työkoneeksi jos rungon/laitteen valmistaja on käsisydämmellä niin vakuuttanut eikä laite muistuta urheilu-autoa voidaan sitä pitää työkoneena hyvin laaja skaala mutta max nopeus rajoitus on 40km/h ajoneuvossa saa matkustaa max 3-henkilöä


olen näin tämän käsittänyt eli jos perustaa yrityksen kannattaa toimialaan aina laittaa myös työkoneiden valmistus muita porsaan reikiä en ole havainnut jolla asiassa voisi oikeen edetä moottori työkoneen polttoainetta ei ole rajoitettu eikä renkaiden kokoa aika vapaa muutenkin tuo rakentelu käsitin katsastus miehen puheista että kyllä niihin aina joku poikkeus lupa ministeriöstä anotaan johon ilmoitetaan montako tälläistä tehdään ja saattavat tehdä pistokokeita

mutta meinaan nyt selvittää tätä asiaa oikeen urakalla ja kääntää kaikki kivet ja viimesenä oljenkortena käytän kansan edustajaa katsotaan onko se trafi niin korkean aidan rakentanu ettei sitä voi alittaa.

auton ja traktorin oma valmistuksen voi sulkea suosiolla pois todella kallis ce testaus jossa romutetaan ajoneuvo yms joka ikisestä alustan osasta on oltava lähes kaikki tieto huhuttu että mopon/moottoripyörän tyyppittäminen maksais noin 100tonnia ja sitä tehdään ainoastaan jossain italiassa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2012, 23:17
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

juu tosiaan miullahan on sampo puimuri josta on tehty maastoajonevo missä raktorin renkaat porttaalit yms maasto välineistöä. innolla odotan mitä tän asian tiimoilt selvii.

tuota miun aparaattia on haaveiltu joskus kännis työkoneeks mut sen voi unohtaa..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.04.2012, 23:20
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
juu tosiaan miullahan on sampo puimuri josta on tehty maastoajonevo missä raktorin renkaat porttaalit yms maasto välineistöä. innolla odotan mitä tän asian tiimoilt selvii.

tuota miun aparaattia on haaveiltu joskus kännis työkoneeks mut sen voi unohtaa..
Ootkos aatellu että jos siihe vaikka jonku 2-3 rysää virittelisit perään varsien päähän ja sit selittäsiit että tää o tälläinen rantatroolauslaite
jep... otamma ehken toisellekkin jalalle...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.04.2012, 15:04
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
juu tosiaan miullahan on sampo puimuri josta on tehty maastoajonevo missä raktorin renkaat porttaalit yms maasto välineistöä. innolla odotan mitä tän asian tiimoilt selvii.

tuota miun aparaattia on haaveiltu joskus kännis työkoneeks mut sen voi unohtaa..
Jos siinä on vielä leikkuupöytä yms varusteet, niin eikö se ole leikkuupuimuri?
(rivien välistä luettuna, ei taida olla em. varusteita)

Ja jos sitä ajoneuvoluokkaa ei saa muuttaa, niin eikö se ole leikkuupuimuri, jos leikkuupuimurin runko?

-> ei muuta kun yrittämään
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.04.2012, 08:08
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti

auton ja traktorin oma valmistuksen voi sulkea suosiolla pois todella kallis ce testaus jossa romutetaan ajoneuvo yms joka ikisestä alustan osasta on oltava lähes kaikki tieto huhuttu että mopon/moottoripyörän tyyppittäminen maksais noin 100tonnia ja sitä tehdään ainoastaan jossain italiassa
kannattaa hyväksyä kiinassa siellä se ei maksa kuin muutan euron.. voi tilata vaikka 10kpl offipalsta merkkisiä mopoja/moottoripyöriä.. jotka hyväksytty suomen liikenteeseen. tyypittäminen maksaa yhtä paljon kuin muutama tarra ja paperinpalanen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Creepyt tiellä Dectane Tekniikka & Jutustelu 15 16.03.2012 08:18
aurausta tela-ajoneuvolla länkar Tekniikka & Jutustelu 19 28.02.2010 13:32
Ajoneuvolla muutoskielto... Mitä tarkoittaa?? sippis Chit-Chat 9 15.03.2006 11:25
Kuka tuli vanhimmalla ajoneuvolla tänään töihin? KIM Chit-Chat 35 09.06.2005 19:34
Nuoriso Tiellä Turmioon! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 14:24


Sivu luotu: 18:11 (GMT +2).