![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
8 tollasta pönttöä kattoon
![]() Mitäs nuo maksaa? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Maalaisjärki kunniaan eli kun kipinä lentää kannatta pitää kaikki palava tilan ulkopuolella. Unohtamatta väijy aikaa tulitöiden jälkeen. Siti itse kuitenkin yritän tehdä ulkona kaiken mahdollisen rälläköinnin ym. hitsaukset liikuteltavia osia työstettäessä. Näillä eväillä mulle riittää sammutusjärjetelmäksi jauhesammutin ja vesi letuku eikä sammutusjärjestelmää tule. Jokain turvautukoon mihin haluaa, vaikka automaattiseen sammutus järjestelmään ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ps. Taitaa noi tallissa syttyvät tulipalot olla jossainmäärin tekijästä kiinni. |
|
||||
|
||||
![]()
Hälytyslaitteissahan on akkuvarmenteet ja sammutusjärjestelmiä on vahapateilla toimivia jotka ei tarvii sähköö
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
12 kg:n springler-sammuttimella voidaan suojata noin 10 m2:n alue yksikköä kohden.
Lähtöhinta yhdelle 12kg pytylle 256€... ![]()
|
|||
|
|||
![]()
kukin taaplaa tyylillään, mut pikapalaveri Nemin kanssa johti päätökseen et sijoitan sen n. 100e omaan mielenrauhaan.
Jos se on jollekin liikaa niin so not, aiwan sama mulle. Mulla nyt talli rakenteillaan niin kertokaapa miksi vitussa en sijoittaisi sitä 100e tuollaiseen järjestelmään? Mitään alennuksia en saa vakuutuksista tms. enkä odotakkaan. Itse kun asennan ja valvon kaikki kvv-laitteet rakennushankkeessani niin en keksi mitään estettä rakentaa systeemiä. Märkä systeeminä tulee 2 talliin ja yksi varaston puolelle noita uponorin suuttimia. Lisäksi menee muutama kymmenen metriä pexiä suojaputkineen. Yksi t-haara ja pallovena. Asennuksiin multa menee riippuen kulutetun kurkon määrästä varmaan 3-6tuntia. Suurin osa viellä niin että kuin kiipeilen asentamaan kattolevyjä jne. niin lätkin noikin paikoilleen. Jos jaksan niin piirrän ihan "viralliset"kuvat ja/tai otan kuvat asennuksista ja postaan tänne. Osaluettelo about: -hanakulmarasia 3kpl -sprinkler suutin 3kpl -25m 15mm pex -25 pexin suojaputki -40mm messinki t-haara 2kpl -40mm tai 30mm palloventtiili -jakotukki 3x1/2r lähdöllä ja 3/4 sisään -kannakkeita,ruuveja yms pientarvikkeita Kun toi järjestelmä on käytössä kytkettynä JOS palo syttyy se joko sammuu itellään tai ostaa mulle ja brankkareille aikaa sammuttaa palo. Tuhot takuulla pienempiä. Siltikin mulla tulee olemaan siistiä (kysykää vaikka rouvalta ![]() Sähkö katko tarkottais mulla sitä et hälyytykset tulis ja kulkis normaalisti mutta sammutus vettä ei tulisi kuin hetki. Mutta kaikkea ei voi saada. Silloin ei ehkä muutenkaan tehdä tulitöitä. Kivimateriaaleja noi tuollaiset tilat on mullakin ja määräysten mukaan pakollisiakin. Ja mulla kyllä on tulityökortit + muut voimassa ja mun tiloissa kaikki noudattaa myös suojelu ohjeita. Se ei poista sitä mahdollisuutta etteikö vahinkoa voi sattua. -sami- |
![]() |
Luokat |
sammutus järjestelmä, springler, sprinkleri |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|