![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tyhjennä tankki viimmeistä tippaa myöten, ja tyhjennä suodatin+vedenerotin. ja sitten 20L naftaa tankkiin, ja pikkunen ajolenkki kaahaten, että tankki yms varmaan sekottuu kunnolla, ja sama tyhjennys uudelleen, mutta sillä erotuksella että nyt vaihdat suodattimen. ja sitten tankki täyteen ja menoksi. ja nuo pesu dieselithän menee työkoneeseen 100/0 Ja jos alat soittelemaan/kyselemään, niin "muista" rekisterinumero väärin, ja soita rpe-pait liittymästä. muuten voi olla että tullisedät odottaa aamulla hallinpihassa ![]() Sitä en tiedä, voiko verot maksaa "jälkikäteen"? 80-luvulla ainakaan nimismies ei tiennyt k.o mahdollisuutta (kysyttäessä otti auton rekisterinumeron ylös, ja ehdotti tankin huuhtelua dsl:llä, ja huoltamon kassan allekirjoitusta "hallin vuokra tankin tyhjennystä varten rek. no abc-123, mittari lukema 123 456" ja kuitit talteen sekä löpöstä että dsl:stä. ja kertoi että hän ei antaa lupaa mihinkään, mutta jos sattuu jotain niin saa soittaa...) Porukka oli tulossa yöllä komennukselta firman autolla, ja tankkasivat vahingossa löpöä, josta kassa huomautti että tuliko vahingossa? p.s ainakin teoriassa pakoputkesta löytyy jäljet löpöstä. p.s.s kilvetön peltoauto, ilman ikkunoita ja valoja, polttoöljyä tankissa on tullut kalliiksi jollekkin maanviljelijälle...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 p.s ainakin teoriassa pakoputkesta löytyy jäljet löpöstä. Lainaus:
polttoaineesta. Eikö tankkiautot kuskaa löpön jälkeen bensaa säiliössä, että diesel ei pääse "saastumaan" löpöllä Ja noita viidakkotarinoita, seisotetaan mopöä pakkasessa, niin väri laskeutuu pohjalle, toki tekeekin niin, mutta ei ensimmäisenä talvena ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
1. Ei oltu kuultu eikä voi tutkia pakoputken päästä onko ajettu millä tuotteella, kyllä se palotapahtuma hoitaa asian. Joskus muinoin on voinut olla rikkipitoisuuteen liittyviä eroja muttei sitäkään mitata samalla tavalla kuin tuota väriaine asiaa. 2. Ei tämän takia huuhdella bensalla. Aineet vaihtuu tyhjissä säiliöissä ja lohkoissa kuorma tilanteen mukaan. Pumpunpesä on eri asia, ettei löpön jäljeltä olevaa pumppua/letkukelaa käytetä pienen diesel erän purkuun esim. 1500l. Diesel puretaan yleensä ns. lyhyellä letkulla. axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No niin! Soitto tulliin (Kuopioon liikkuvaan tulli-yksikköön) , jonne kerrottu asia, eli:
viikko sitten tankattu se 70litraa löpöä, ja huomattu vasta nyt, jolloin tankki tyhjennetty pohjaropusta, ja laitettu diisseliä tilalle. Vastaus oli: ei muita jatkotoimenpiteitä ![]() ![]() ![]() Eli en tiedä millä perusteilla määräävät noita pee:n laittamia maksuja, ilmeisesti rehellisyys kuitenkin kannattaa...!! Ja muuten siinä "Tulli"- ohjelmassa ratsasivat jotain viro/latvialaisia rekkoja (puolikkaita) ,ja niissä löpöt tankissa, ja olivat muutaman päivän olleet suomessa, ja maksua tais kahdelle autolle tulla reilut 20.000 euroa...ja eivät pääse pois Suomesta, ennenkuin on maksut maksettu. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No noinhan mä vähän veikkailin.
![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mä koitin kaivella wanhoja "hassujen tapahtumien arkistoja" vaan ei sattunu silmään tuo lappunen
mun tapauksessa siis kyse oli silloin noin 50 litran löpötankkauksesta, muistaakseni pe/la tai la/su välisenä yönä, jonka huomasin maanantaina, ja tankkia ei ollut tyhjätty, eikä sittemminkään tyhjätty, suorite oli vuositasolla joku 100 tkm ilmoitukseen kirjasivat ainakin: ajan / paikan / auton tiedot / kuljettajan (tankkaajan) tiedot / omistajan tiedot / arvioitu ajokilometrimäärä / kk ja auton käyttötarkoituksen (taksi) sekä asemapaikan laskun perusteena oli tankatut litrat kerrottuna jollain valmisteverolla + jonkun sorttinen laskutus lisä tämä lasku plus printattu maksukuitti liitettiin silloiseen dieselverokuittiin, ja pidettiin ajossa mukana muistaakseni vuoden ajan, vai olikohan kuluvan vuoden loppuun aikaa tästä on varmaankin 10 vuotta, saattoi olla markka-aikaa vielä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]()
p.s ainakin teoriassa pakoputkesta löytyy jäljet löpöstä.
Tämä on jo kyllä ihan uutta! Nyky löpö ja diesel tulee samasta tankista. Ainut ero on varsi jolla se öljyvarastolla lastataan. Löpö varresta tulee värjättyä ja diesel varresta kirkasta. Luulempa että palotapahtuman jälkeen on jo vähän vaikeampaa todeta. Pitää ihan kysyä labrasta huomenna. axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Löpöä eli punasta etelä suomesta | 0ltzi | O/M/V Muut | 6 | 05.03.2017 21:50 |
Diesel ja 98 vahingossa sekaisin Nummelan ABC:llä | Lars | Chit-Chat | 7 | 14.03.2011 21:02 |
Yliajettua...? Vahingossa siis. | mallasviski | Chit-Chat | 23 | 29.08.2006 07:03 |
land rover td5-04 löpöä öljynseassa | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.06.2006 19:46 | |
Olviako tankkiin? | A-P | Chit-Chat | 12 | 11.05.2006 14:58 |