Tyhjennä tankki viimmeistä tippaa myöten, ja tyhjennä suodatin+vedenerotin.
ja sitten 20L naftaa tankkiin, ja pikkunen ajolenkki kaahaten, että tankki yms varmaan sekottuu kunnolla, ja sama tyhjennys uudelleen, mutta sillä erotuksella että nyt vaihdat suodattimen.
ja sitten tankki täyteen ja menoksi. ja nuo pesu dieselithän menee työkoneeseen 100/0
Ja jos alat soittelemaan/kyselemään, niin "muista" rekisterinumero väärin, ja soita rpe-pait liittymästä. muuten voi olla että tullisedät odottaa aamulla hallinpihassa
Sitä en tiedä, voiko verot maksaa "jälkikäteen"?
80-luvulla ainakaan nimismies ei tiennyt k.o mahdollisuutta (kysyttäessä otti auton rekisterinumeron ylös, ja ehdotti tankin huuhtelua dsl:llä, ja huoltamon kassan allekirjoitusta "hallin vuokra tankin tyhjennystä varten rek. no abc-123, mittari lukema 123 456" ja kuitit talteen sekä löpöstä että dsl:stä. ja kertoi että hän ei antaa lupaa mihinkään, mutta jos sattuu jotain niin saa soittaa...)
Porukka oli tulossa yöllä komennukselta firman autolla, ja tankkasivat vahingossa löpöä, josta kassa huomautti että tuliko vahingossa?
p.s ainakin teoriassa pakoputkesta löytyy jäljet löpöstä.
p.s.s kilvetön peltoauto, ilman ikkunoita ja valoja, polttoöljyä tankissa on tullut kalliiksi jollekkin maanviljelijälle...