![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuo jarrujen lämpiäminen riippuu paljon ajotavasta, ja kun jättää sen verran tilaa että saa tarvittaessa päivitettyä, niin kyllähän se siitä. Onko tuo sinun kone, vaihteisto ja perä w123 vai w124 kopasta? Tuossa omassa v124 automaatissa 1 vaihde on 4,25:1, ja noilla tupla satuloilla saatas sekin etu, että tuota vetoakselin tumppia tuolla perässä ei väännettäis niin pahasti vinoon. (tuo vetarihan on lyhyt "natsa", ja laakeroitu aika kevyesti tuonne murikkaan? Kuinka pitkä tuo telasto on? siis paljonko tulee pituutta, jos etu/takaylitystä ei tule? Onko tuossa vanhassa bankussa, siis mintä nuo telat on, alunperin planeettapyörästöillä tehty ohjaus? (vai oliko jossain uudemmassa) Jossakin olen nähnyt semmoisen "ohjausperän" missä oli molemmille vetopyörille oma planeetta pyörästö, aurinko pyörät oli molemmissa yhteiset, ja voima tuotiin siihen, plaatoista voima meni telapyörille, ja hydraulimoottori käänsi planeetan kehäpyöriä vatakkaisiin suuntiin ohjatessa -> jos rattia (orbitrolia) väänsi paikallaan niin toinen tela pyöri takaperin ja toinen eteenpäin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Käsittääkseni kaikki bankut ja nasut on runko-ohjattuja. Ainakin tuo BV202, josta nuo telat on, on pelkästään runko-ohjattu. Perät on ihan normaalit, tasauspyörästölliset perät. Tai itseasiassa en ole purkanut kuin takavaunun periä. Mutta ei kai etuperä sen kummempi?
Onko kaikki perät herkkiä pakilla ajamiselle vai onko se vain tuon mersun perän heikkous? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
siis tuolla "pakilla ajamisella" tarkoitin MB hypoidi- perän pyörittämistä niin, että
pinjoni akselin aksiaalinen kuormitus tulee ulommalle laakerille. kaikki laakerivälykset yms. pyrkii antamaan pinjoni akselille lisää tilaa-> hammaskosketus huono siis ei pelkästää mersun heikkous. (mutta tässä topiikissa pyörii oikein päin) toki voitelu "kärsii" ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuota tuplasatulointia kanssa iteki suunnitellut josko laittais nuo mesen takasatulat toisiksi tai olisi myös yhdet ylimääräiset LJ:n etu satulat, katsotaan. Luulisi tuon perän saavan voitelua jos hieman yli täyttää. ![]() Onnistuiskohan jos talveksi rakentais ton perään vaikka kelkkareittien hoitolanan ja sitä apuna käyttäen kokeilis toteuttaa runko-ohjauksen? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jotain tällekin kerenny tekeen mut hyvin vähän. Jarrusatulat löytäneet paikkansa sekä jako/alennusvaihteen asemointia.
Kuinkahan on toimiiko toi "kartaani" pelkällä kumminivelellä vai tarviiko laittaa ristikko siihen? Noin sais vaan ton laatikon mahdollisimman lähelle tota perää! Mitä ootte mieltä? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
syksy saapuu... päivitystä? päivitystä?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
jos linjaus on lähellekkään kohillaan uskon että kardaani toimii. tai ainakin
toivon niin nimittäin itsellä samankaltainen kardaani yhdessä härvelissä -pete- |