Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.04.2012, 09:00
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Testasimme tuon X12.0 mallin testipenkissä jossa saimme ko. yksilön vetotehoksi 3990 kg joka ei ole lähelläkään sitä mitä muut tämän koko luokan vinssit yleensä vetävät. normaalisti tuo vetoteho 12 000 lbs vinsseillä liikkuu siinä 5200-6100 kg välissä...

Eikös täällä nimenomaan kysytty kokemuksia ko. vinssistä, meillä niitä on ja on kokemusta myös monista muista merkeistä ja aika paljon vielä luulen. Yli tuhat autovinssiä myyneenä on kerennyt näkemään monenlaista ja vinssien vertailu on jo itseasiassa aika helppoa. Tuohon määrään on kyllä mahtunutkin jo sitten aika monenlaista härveliä:=)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.04.2012, 10:20
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Tuota vetotehoa pitikin kysyä, ja sitä että mitä nuo numerot tarkoittaa eli varsinaista vetotehoa vai tehoa jollain nousulla????

t:Omistanut vain mekaanisen vinssin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.04.2012, 10:26
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Testasimme tuon X12.0 mallin testipenkissä jossa saimme ko. yksilön vetotehoksi 3990 kg
Montako kierrosta köytttä/vaijeria oli rummulla?

X12.0 speksi löytyy täältä: http://www.madecor.fi/esitteet/X120_SPEC_FI_02.pdf

Iilmoitetaan vetovoimaksi
1. kierros 5442kg
2. kierros 4310kg
3. kierros 3570kg
4. kierros 3050kg

Joten 3990kg olis tolla taulukolla noin 2½ kierrosta jos vinssi vetää sen minkä lupaa.

Millaset akut ja kaapelit teillä muuten on käytössä vinssejä testatessa?

-Paavo
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.04.2012, 10:39
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Moi,



Montako kierrosta köytttä/vaijeria oli rummulla?

X12.0 speksi löytyy täältä: http://www.madecor.fi/esitteet/X120_SPEC_FI_02.pdf

Iilmoitetaan vetovoimaksi
1. kierros 5442kg
2. kierros 4310kg
3. kierros 3570kg
4. kierros 3050kg

Joten 3990kg olis tolla taulukolla noin 2½ kierrosta jos vinssi vetää sen minkä lupaa.

Millaset akut ja kaapelit teillä muuten on käytössä vinssejä testatessa?

-Paavo
1 kierros köyttä oli rummulla ja 2 kpl täyteen ladattuja 130 ah akkuja. Ei sitten tullut testattua toista samanlaista vinssiä niin olisi nähnyt että mitä se vetää. Ja tuo lukema minkä saimme on siis nostoteho koska siinä on vaaka-anturi välissä ilman mitään laahauskuormaa, mutta samalla tavalla olemme testanneet kaikki muutkin merkit joten sikäli tämä oli vertailukelpoinen tulos.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.04.2012, 13:12
VINSSIKAUPPA.fi VINSSIKAUPPA.fi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.11
Sijainti: Liminka
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Testasimme tuon X12.0 mallin testipenkissä jossa saimme ko. yksilön vetotehoksi 3990 kg joka ei ole lähelläkään sitä mitä muut tämän koko luokan vinssit yleensä vetävät. normaalisti tuo vetoteho 12 000 lbs vinsseillä liikkuu siinä 5200-6100 kg välissä...

Eikös täällä nimenomaan kysytty kokemuksia ko. vinssistä, meillä niitä on ja on kokemusta myös monista muista merkeistä ja aika paljon vielä luulen. Yli tuhat autovinssiä myyneenä on kerennyt näkemään monenlaista ja vinssien vertailu on jo itseasiassa aika helppoa. Tuohon määrään on kyllä mahtunutkin jo sitten aika monenlaista härveliä:=)
Koska tuon testin teitte ja tarkalleen ottaen millä mallilla?

Tänä päivänä Xdynalla on kolmea eri moottoria 12V luokassa. Meillä myynnissä oleva X12.0 (1203M) on 2011 lopulla julkistettu uusi M-sarjan malli (6,5HP moottori).

Koska kaupittelit (offroadtarvike) viime kesänä täällä palstalla X12.0 vinssiä, oletan että olette tehneet testit Xdynan vanhemmalla ja halvimmalla C-sarjan vinssillä, jossa on pienempi 6,0HP moottori. Saamanne mittaustulos täsmäisi siihen mitä Xdyna tänä päivänä tuolle moottorille lupaa (about 4077kg). Tätä C-sarjaa ei ole meillä myynnissä ollenkaan.

Kommentit kokemuksista ovat mielestäni ok, kunhan ne kerrotaan perustellen ja kertomukseen vaikuttavat muuttujat huomioiden. Samoin en epäile kokemustanne, mutta Xdynallakin tapahtuu tuotekehitystä kokoajan ja tietenkin juuri se kauppiaan oma merkki on aina maailman paras

Mikko Vinssikaupasta
__________________
www.vinssikauppa.fi
Xdyna ja Gigglepin vinssit & vinssausvarusteet

0400-453609
email: myynti(ÄT)vinssikauppa.fi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2012, 13:35
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VINSSIKAUPPA.fi Näytä viesti
Koska tuon testin teitte ja tarkalleen ottaen millä mallilla?

Tänä päivänä Xdynalla on kolmea eri moottoria 12V luokassa. Meillä myynnissä oleva X12.0 (1203M) on 2011 lopulla julkistettu uusi M-sarjan malli (6,5HP moottori).

Koska kaupittelit (offroadtarvike) viime kesänä täällä palstalla X12.0 vinssiä, oletan että olette tehneet testit Xdynan vanhemmalla ja halvimmalla C-sarjan vinssillä, jossa on pienempi 6,0HP moottori. Saamanne mittaustulos täsmäisi siihen mitä Xdyna tänä päivänä tuolle moottorille lupaa (about 4077kg). Tätä C-sarjaa ei ole meillä myynnissä ollenkaan.

Kommentit kokemuksista ovat mielestäni ok, kunhan ne kerrotaan perustellen ja kertomukseen vaikuttavat muuttujat huomioiden. Samoin en epäile kokemustanne, mutta Xdynallakin tapahtuu tuotekehitystä kokoajan ja tietenkin juuri se kauppiaan oma merkki on aina maailman paras

Mikko Vinssikaupasta
Täällä tekniset tiedot mallista jolla se testi tehtiin:
¡¤ Name: X12.0-12V-1203C
Rated Line Pull: 12000lbs (5442kgs) Single-line
Motor: 6.0hp, 12V (24V) Series-Wound
Carbon Brush Ass¡¯y: Permanent Pressure Carbon Brush Structure (PPCB)
Control: Intelligent Handheld Controller, 12¡¯ (3.7m) lead
Wireless control: Not included; Optional
Gear Train and Reduction Ratio: 3 stage planetary,246.8:1
Clutch: Sliding ring gear, 100% engagement one time
Torque Limiter: Included, Adjustable Torque Limiter(ATL)
Braking: Automatic; BE Braker in motor
Drum Size : Diameter 2.5¡å(63.5mm); Length 8.82¡å(224mm)
Wire Rope: Diameter 23/64¡å(9.2mm); Length 94¡ä(28.5m)
Fairlead: Compressed 4-way roller fairlead
Recommended Battery: 650CCA minimum for winching
Battery Leads: 25mm2;Length 72¡å(1.83m)
Control Box: ISM Box
Finish: Dark Grey
Weight: 84lbs(38kgs)
Overall Dimensions: (LxWxH)22.8¡å x 6.4 ¡åx 8.5¡å (580mmx162mmx216mm)
Mounting Bolt Pattern: 254mm x 114.3mm



Ja voihan näissä olla yksilöllisiäkin eroja, tarkkaan tulokseen pitäisi mitata ehkä 3 kpl ja niistä keskiarvo. Mutta kokonaisuutena mainitisisn että ko. vinssi on ainaskin viimeistelyltään aika karkeaa tekoa vaikkapa ComeUppiin verrattuna.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.04.2012, 15:37
Otra:n Avatar
Otra Otra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.07.10
Sijainti: Pilikanmaa
Viestit: 108
Perusasetus

Nyt on tullut hiukan jo kokemuksia tuosta Xdynan X12.0 vinssistä, narulla varustettuna. Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen vinssiin. Muista autovinsseistä ei ole ollut kokemusta omassa autossa mutta tuo tuntuu kohtalaisen nopealta ja vetää kyllä Suzukia vähintääkin riittävästi Narun ulos vetäminen vapaalla on myös herkkää. Ainoa mikä on häirinnyt ovat tuon kaukosäätimen kirkkaat ledivalot pimeällä, mutta niitähän saa himmennettyä helposti. Iso kiitos vielä hienosta asiakaspalvelusta vinssikauppa.fi väelle! Mönkijä käytössä on Come Upin vinsseistä kokemusta ja sieltä saanut huonot kokemukset joten sen takia en sitä edes harkinnu.

Vielä kuva vinssistä asennettuna:

__________________
Suzuki Samurai 1.3 -92 AVO
Can-Am Renegade Xxc 800R -10 TL

http://kallionpaa.kuvat.fi
http://youtube.com/kallionpaa

Viimeksi muokannut Otra : 27.08.2012 16:45
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.08.2012, 08:51
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Mites näistä Xdynan vinsseistä on kokemuksia tullut? Myymistämme 4 koe kappaleesta taisi 3 hajota heti alussa joten kiinostaisi kuulla miten nämä on muilla pelittäneet? Halpahan tämä vinssi kyllä on mutta saako siinä vastinetta rahoilleen? Uutta tilausta olen tekemässä jos kansa näitä haluaa, hinnta ovat edullisia kuten Runvallakin, esim. Xdyna 12.0 395,00 ja kalleinkaan malli ei maksa kuin noin 650,00

Mutta laatu kiinnostaa nyt tällä hetkellä kaikkeinn eniten ja se selviää vain käyttäjien kokemusten perusteella.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.08.2012, 14:10
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Tuppaa hiilisilta olemaan heikko lenkki.

Hiilissä on varsi joka painaa hiiltä, kyseinen varsi tuppaa sulamaan ja irtoamaan.

Huono kuva apinoitu käyttäjältä Saukki.

http://lamaas.1g.fi/#/kuvat/HCK+offi...2/P8240170.JPG
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.08.2012, 14:40
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SPTV Näytä viesti
Tuppaa hiilisilta olemaan heikko lenkki.

Hiilissä on varsi joka painaa hiiltä, kyseinen varsi tuppaa sulamaan ja irtoamaan.

Huono kuva apinoitu käyttäjältä Saukki.

http://lamaas.1g.fi/#/kuvat/HCK+offi...2/P8240170.JPG
Mjuu, tuon meikäläisen vinssistä tuo kuva. xdyna 10 high speed lopetti vetämisen tuossa perjantai-iltana. Vinssin kun avas löyty tuo että kaksi neljästä vipuvarresta oli sulaneet ja hiilien kontakti kadonnu. Hassua tuossa on se että muuten moottori ei näytä sisältä edes kuumuneen kunnolla eli loput moottorista näyttää täysin hyvältä? Katsotaan joskos valmistaja tuohon jonkun muun materiaalin vaihtais.

Muuten tuo vinssi on pelannut tähän mennessä hyvin ja nopeus on 'hieman' eri luokkaa kuin tmaxissa mikä oli aiemmin keulilla. Pitää vaihtaa nuo vipuvarret uusiin ja laittaa paineilmalla vielä jäähdytys tuohon moottoriin niin näkee rupeeko kestämään.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
vinssi, xdyna


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Halppis vinssit vs kalliit vinssit VooDoo Jeep Tekniikka & Jutustelu 10 25.01.2012 21:14
COME-UP VINSSIT? JarnK Tekniikka & Jutustelu 14 15.01.2009 17:32
t-max vinssit? mehtämörö Tekniikka & Jutustelu 11 31.03.2006 19:49
Come up vinssit? Micco Tekniikka & Jutustelu 22 10.10.2005 16:38
T-max vinssit? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 0 21.03.2005 22:48


Sivu luotu: 22:04 (GMT +2).