![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#526
|
||||
|
||||
![]()
mille grazie!
![]() mukava ois ollu safaril käyvä sit retusoimaa porsinutta osaa ku ei ees avaimet käy ![]() tuos 83:sessa on laakia isommat ruuvvit ja kannat. niihi sopi millineki hienosti.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#527
|
||||
|
||||
![]()
Tuohon kardaanibrobleemaan sellainen vinkki että omaan äksjiihin keräsin varaosat tuplaniveleen FSJ ämpäristä, eli muuten sama paitsi putken pituus ja sekin FSJ:ssä eri 3 ja 4 vaihteisen välillä.
Laakerikuppejakin lainasin FSJ:n takakardaanista...ja hyvä tuli ![]() Luulisi XJ:n kardaaneita löytyvän helpommin? (jos muistan taas lähellekkään oikein mitä on tullut tehtyä ![]() |
#528
|
|||
|
|||
![]()
Tämä ei varmaankaan helpota projektia hirveästi, mutta se lasinpyyhkijän moottorin on isipapan mukaan juurikin siitä satakakskolmosesta henkilö-Mersusta peräisin.
Sen vehkeen oikean etupyörän laakerit on hirttäneet joskus kauan kauan sitten (ennen meille tuloaan) kiinni. Liekkö se akselintumppi ottanut osumaa siinä samassa, vaan onko joskus ollut napalukko vaan osittain kiinni ja sitten on päässyt vähän pyörähtämään... Meillä ei ainakaan päässyt! ![]() Kun vaihdeltiin pyöränlaakereita, niin huomattiin siitä "spindlen" akselista sorvautuneen hieman ainetta pois ja sen ja navan välille jäi kiristämisestä huolimatta hieman välystä. Että ihan vaan tiedoksi, että ne oikean etupyörän laakerit on pedattu paikoilleen...köh...tuota...muistaakseni pakkelilla... ![]() ![]() Viimeksi muokannut Tapsa : 27.03.2012 19:27 |
#529
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#530
|
|||
|
|||
![]()
Tonne jakolootan takapäähän sopii tuo etuperän jointti ,jos tarvii lisää vaihtoehtoja
|
#531
|
||||
|
||||
![]()
juu pitääkin muuttaa osto ilmoa. ehä mie tiennykkään juu et pikku jeepeissä on viel käytetty samoja osia
![]() ja tuli tuo laakeri vammaki todettua ![]() on se akseli aika rivon näköne.. ![]() pultti kaupasta kävin hakemas pallopää avaimen. ja on muutes milli kokoa ![]() taka kartaanin ja laipan vein ammattikoululle tekevät siel hipo digidigi speiser osan ![]() tilasimpas kummiki lisää pinna pultteja varalle ku eihä niit pikasel ettimisel löytyny. varmaa samas paikas mis kaik työkalutki saatana ![]() ja kävin KeTTu tarroja kyselemäs... ![]() JA naapuri ukko kävi tupakoimas ja siin sit suunniteltii (tupakoitii lähinnä) agrekaatin paikkaa. pientä mittailua ja sehän sopis tuoho tankin oikeelle puolelle. tarviinko alligaattoria? en varmaan ja tuleeha siit lisää painoa mutta! pääsen toteuttamaan itteeni koska to virityshän vaatii: - oman mini snorkkelin katolle asti tietty - sähkö tartti ku on ni kopista käynnistys - pysty pakari ![]() - ja jotaki ihmeellisiä virityksiä todnäk..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#532
|
|||
|
|||
![]()
Tarkotin että etuakseelilla olevassa kardaanin lähdössä on samat poorit ku vaihteistossa taaksepäin lähtevässä.Että jos haluais tai sattuis olee kartaani jossa on molemmissa päissä tuo u-pultti kiinnitys.
Auto on hieno |
#533
|
||||
|
||||
![]()
Pyydä jotakin paikallista taiteilijaa luonnosteleen ton tyylinen kettu ja vie se sinne tarrapainoon. komia se on, eikä agrekaatii ole ikinä turha
![]() |
#534
|
||||
|
||||
![]()
huomenna tulee loput osat et saa taas ajo kuntoseks!
tänää kävin sit varkaissa eli ruuvvasin vihreestä jeepistä vinssit irti. ekan piti ostaa iha uus tähä mut.. eehä miul rahat riitä kaikkeen ja tuo vihree ku nyt oottaa inspistä ni joutaahan nuo.' eli taka vinssi tulee myös. oiskohan kolmatta kertaa ku otin vaijerin pois etu vinssistä ja lupasin itelleni et nyt tulee naru ![]() ![]() huolsin vinssit äsken. oli kyl aikakin ![]() ![]() rele poksit on kummassakin mallia kiinteä. otin pois ku pitäs lauantaina väkertää puskuri ja vinssipeti taakke. taka vintturin rullakidan kanssa voip tulla viel onkelmia ku joku perkeleen pöhelö on ment hitsaamaan kikkelin tielle.. ja juu omituinen ratkasu lavan kiinnitys pultissa eikö? ja ei iha oo sattunu konsolit kohillee ![]() työmaalla rosteri roskista dyykkailin ja siel löyty 88, jotai läpivienti käikäle ja minimanista orthexin joku mikälie kippo hatuks ![]() toi eco diesel teksti on kyl niiiin gay et vaihan viel tuoho tutun ja turvallisen kärpässieni värityksen ![]() 140cm on tuolla töttöröllä kahluu syvyys. melkeempä pakko oli konepeltii laittaa ku katolle viemine on vähä hankalaa sellai kätevästi/nätisti toteutettuna...
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#535
|
||||
|
||||
![]()
voi juma ! kyl teil on siäl aivan omat zysteemit, katopa ny iteki vaikka nuit taka-iskareit
![]() ![]() ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#536
|
|||
|
|||
![]()
peetä kompaten... Onko tuo vetopiste pelkkä koriste, eli kestääko jos on yhtään sivulle veto?
Pikantti yksityiskohta kyllä. Eikö ton kaverix passais eteen sellanen liukukita, joka on muotoiltu ja värjätty sopvasti? Vähän niinku tämä, mut vajaa metri alempaa... ![]() -Paavo |
#537
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#538
|
||||
|
||||
![]()
iskarit on lepo asennossa kö pitää kierteet putsata zinkit
yläpäitte tapeista ![]() ja eihä tuo sivu vetoja kestä.. tulee käyrä kikkeli ![]() taka vinssipetiin tulee sit semmoset mitkä kestää vedellä sivullekki. amikselta hain tänää kardan speiserin. ja kyl tuli hyvä ja nopeesti! 2h oli kuulemma ment. ja ykkös vuoden opiskelia ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#539
|
||||
|
||||
![]()
Oisko se sit semmonen mitä Monica Lewinsky "katseli".
![]() |
#540
|
||||
|
||||
![]() ![]() nonii mussukat rupiaa vintturit hahmottuu paikoillensa. ja mie arvaan mitä teille saatanan pervoille tulee mieleen tästä hienosta innovatiivisesta rullakita mallista (persereikä?) mut miusta se näyttää ihan (perse reiältä) ....donitsilta ![]() no eniveisshhh guvia olkaa huvat: mustie viivoje kohalt tulee M10 läpi pulteilla. vinssin pulteille tein vähä suojaa 50mm paksuseinämä putkesta ja pohjan jäykistin 8x30 latoilla. tuli aika sporttisen näköne ![]() ![]() ja tarkast ku kattoo ni vasemmas reunas näkyy 4 pient reikää pohjassa niihi tulee rele poksi kiinni. ja ei tuoho oikeest kyl mahtunu mitekkä päi rullakita. ois pitänt kaventaa. ja sama täällä mustien nuolie kohalta eipäs tuukkaan läpi pultteja vaa tap taitit. ja tämmöstä vääntelin kans. viddu et on mutkaa vähä joka suuntaa ![]() by hand mallin taivuttimel ja tulee muute täydellisiä kurveja ![]() lisä pitkulaiset siis etiäpäi ja kahet yö valot per puoli viel. kaik valot mallia motnetti. ei enempää kiinnosta investoida valoihi ku ei tuo yö ajamine nappaa muutenkaa. huomen sit etu puskurin kimppuun.. vaikeuksia päättää tekeeks "arb" mallise koko keulan kammotuksen vai pelkkä vinssi puskuri juttu.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#541
|
||||
|
||||
![]()
Ee semmosta arppi style koko keulan peittävätä puskinta, vuan pelekkä vinssipet ja pikkusen jotain putkee suojaks noille kulmille.
Joo ja ihan donitsihan tuosta (perä) reijästä tuli ekana mieleen ![]() |
#542
|
||||
|
||||
![]()
Komee difuusori perässä, rauhoittaa kummasti menoa + 200 mph vauhdissa.
![]() ![]() Ja puskurin teet ihan fiilis pohjalta, niin hyvä tulee.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#543
|
||||
|
||||
![]()
Kyl on melko rivakkaan tahtiin KettuJeeppi projekti edenny. Kiva nähä et jotkuu jaksaa pakertaa tallissa illasta toiseen ja rakentaa autoja muuallakin kun "baarin pöydässä"
Toki se baarin pöytä on tärkeä osa auton suunnittelua ![]() ![]() No kumminkin.Maasturiprojektipalkinto näyttää menneen oikeeseeen osoitteeseen. Joks KettuJeeppiä pääsee ihmettelemään livenä pääsiäisenä kevätsafarilla??
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#544
|
||||
|
||||
![]()
Mites jos sovittas sen etuvinssinkin tonne peräloosteriin, niin sais painoo takapäähän lisää... Keula on varsin mainio ilman puskintakin
![]() |
#545
|
||||
|
||||
![]()
mikä pääsiäisen sahfaari?
![]() ja arska oon kyl niiiin samaa mieltä tuosta puskin hommasta mutta.. aiemmi oliki jo juttua et vaijerin tuominen keulalle ois mahotonta mut viel kerran möngin auton alle ja EI sitä vaan saa mistää välistä tuotua ![]() no puskurihan siihe sit tuli.. Rivoriitan kans yhdessä suunniteltu, tehty ja pantu paikkalleen. hyvinki kevyt rakenteinen. ja 6kpl 14mm kevennys reikiäki on ![]() taka kaari hässäkästä meni uusiks koko pääkaari ku ei oienny ees pillillä lekalla ja taljalla. sit se vast ropeli oliki ![]() katto tellinki on pikku muutoksia vajaa valmis. vähä madallan viel ylä kehikkoa ku omaa simmuun liika korkia tuli. ja verkko tuli pohjaks 40mm silmällä. huomen jos pystyy, kerkee, mahollista, vien osa kasan mikkeliin köyhän miehen kesto kromaukseen ![]() sit ei oiskaa ku iha vitusti viel hommaa ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#546
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut näyttelythän täytyy hoitaa ekaks,ku on vielä siivossa kunnossa ![]()
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#547
|
||||
|
||||
![]()
mikkelin zn paja taipu uskomattomaan suoritukseen!
![]() otin tietosen riskin ku laitoin verkkoa katto tellinkiin ja sillähä on taipumusta vejellä rankastikin sinkissä.. no se kuulemma vaatii vähä remontointia ellei aalto pinta ollu hakusessa ![]() nymmää kyl lähen hakee kaik loput käikäleet et pääsee huomen niputtaa valmiiks! ja sit voiski käyvä vähä viel koittamas metäs ja .. oho rikki män ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#548
|
||||
|
||||
![]()
BONER!!!!! just hain osat. miuta huijattii
![]() ![]() minkäs kokosta akkua muute pitäs tarjota tolle valmetin startille? dilteman 60a saattaa olla hiukka pien ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#549
|
||||
|
||||
![]() Laten Flatbed!
Elä mee Late enään sil mettään.
Ooko kysyny akkua sponssiin? Ku kerrot mihin on peli menossa näytille niin voisit saada ainakin helpotusta hintaan tai kokonaan freen akun? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#550
|
||||
|
||||
![]()
juu pitääkin kysästä jos sais halvennusta
![]() on tätä rojektia jo sponsoroitu ![]() näyttelyyn ilmaantuu tarrat viel kylkiin. seki viel pitäs ihmetellä et mihis mie sen akun laitan? kone huoneesee ei enää mahu ku ilman puhistin töttörö on akun paikalla. lavallekka ei meinaa mahtuu.. auton alle kait pantava koteloon... jos joteki sais sopimaa agrekaatin ja akun samaa ois allikaattorin startille virta lähellä mut auton startille taas matkaa. helvetinmoista kaapelia pitää olla startille ![]() ![]() ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) | young n dum | Maasturiprojektit | 164 | 23.04.2016 23:27 |
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee | young n dum | Maasturiprojektit | 551 | 17.04.2016 07:39 |
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri | young n dum | Maasturiprojektit | 35 | 05.01.2014 12:02 |
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.10.2010 16:37 |