![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hei sanokaapas kumpi noista mahtaa olla se sammuttaja (vai onko kumpikaan) kun avaatte ton Ooppelin lähettämän vepumpin- linkin. Tuo mikä törröttää pystyssä musta hattu päässä/punainen johto vai samanlainen pumpun "perseessä" vaakatasossa musta hattu/ruskea johto? Tuollaista johtosulaketta en ihan äkkiseltään löytänyt, mahtaako Nyyperi muistaa minkänäköinen tarkalleenottaen mahtoi olla? Muut sulakkeet ovat kaikki ehjät. Niin ja vielä sitä että jos sammutin on jäänyt päälle, niin onko se mahdollista että starttipilotilla se lähtee käymään heti ja käy sen jälkeen normaalisti? Mikä sen sammuttimen sitten avaisi kun kone ensimmäisen kerran potkaisee?
Viimeksi muokannut farmforest : 03.04.2012 13:04 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Siis lähtee pilotilla käymään ja jää käymään ja pelaa normaalisti???
No sitten tarkista hehkut. Etukammio kone ei normaalisti lähde kylmiltään käntiin ilman hehkuja. Lämppäristä tai kuumiltaan kylläkin. Sitten tulisi mieleen virtalukon pohja tai tai joku muu yhteys mistä se sammutin saa ohjauksensa silloin kun avain on startti asennossa.Ja kun se lähtee tulille niin sitten kun avaimen löysää ON asentoon niin jää käyntiin. Selittäisi myös miksei se dunkkaa valkoista startatessa. Voisiko se toinen käikäle olla sähköinen pakkosyöttö eli startatessa päästää säätötangon liikkumaan normaalia pitemmälle.?? Ja näin antaa enemmin dieseliä starttiin. Ja nämäkin voi olla naimisissa sen hehku systeemin kanssa jollain tapaa. Eli jos ei muista hehkuttaa niin startatessa hehkuttaa automaattisesti, ja antaa myös pakkosyöttöä. Ja jottei kaikki toimisi aina samaan aikaan niin jossain on oltava jonkinlainen diodi/ rele systeemi joka päästää sähköä vain sinne minne sitä milloinkin saa päästää. Mitä kaikkea tarkalleen ottaen oot jo kerinny nyhtää sieltä irti?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ton kuvan pumppu taitaa olla lähimmäksi sitä miltä pumppu näyttää.
http://www.zexel.com/fastmovingparts....asp?Pump=2279 Ja liekö osanumero 11 eli magneettiventtiili on sammutin? Niin ja onkos jakohihna milloin viimeksi vaihdettu? Hihna pyörittää syöttöpumppua. Oisko mahdolista että ajoitus on mennyt pielee?
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" Viimeksi muokannut Ooppeli : 03.04.2012 16:47 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tietämättä olettaisin sen sammuttimen olevan juuri tuo kuvan 11 osa.Eli magneetti vena.
Nii oliko ne hehkut vaihdettu uusiin missään remontin vaiheessa? Luin uudestaan eli oli....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 03.04.2012 20:01 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tää on hyvä palsta kieltämättä, apua tarjotaan kiitettävästi.
Laitanpa tähän vielä (selvennykseksi?) oireet. -temppuilu alkoi sillä että eräs aamu sai pyörittää akun lähes tyhjäksi ennenkuin lähti käymään erittäin vaivoin. Ennen lähti heti. -seuraavaksi ei lähtenyt startista enää ollenkaan. Lämppärissä olon jälkeen lähti hinaamalla heti käyntiin kun kytkintä nosti, mutta ei startista. -starttipilottia käyttäen lähtee heti käymään ja käy normaalisti. Mutta ei lupaakkaan ilman sitä. Epäilin hehkujen ja hehkun releen toimivuutta joten: -hehkut on uusittu. -nappihehku asennettu. -lisäksi tankki on putsattu ja koepaineistettu, ylipaineventtiili huutaa jossain vaiheessa joten vuotoja ei ole. -oireena on myös se, että kun auton on starttipilotilla laittanut käymään, antaa koneen käydä lämpimäksi ja sammuttaa, antaa seistä sammuneena vaikka puoli tuntia, niin sen jälkeen useamman sekuunnin sahauksen jälkeen lähtee vaivoin käymään. Kylmällä koneella ei toivoakaan käydä. Viittaa vahvasti hehkuihin mutta kun nekin ovat uudet ja nappihehkuakin painaessa mittarivalot himmenevät niin kyllä siihen kiskoonkin sähkö mielestäni menee. Epäilin myös ilmavuotoa, eli jos jostain ilmaa saa niin siirtopumpun puuttuessa polttoaineen pumppaaminen pumpulle omin voimin kestäisi kauan, mutta tämän vaihtoehdon voi nyt mielestäni poissulkea. Tämä jakohihnahomma on sellainen että itseasiassa on tullut ajettua jo 10tkm vaihtovälin yli eli se olisi kyllä järkeenkäypää. Itse myös epäilin ajoituksen muuttumista MUTTA kun auto starttipilotilla lähtee käyntiin, niin voiko auto käydä normaalisti ja ottaa kierroksia jos ajoitus on pielessä? Ja haalealla koneella lähtee kuitenkin huonosti käymään.. Eipä tämä tuohon sammuttimeenkaan tai virtalukon pohjankaan oikein mielestäni (enää?) liity kun se haaleana jotenkin käy?. Vai? Laittakaas dieselimiehet kaikkenne peliin =). Kiitoksia tähän asti! T: Esko Viimeksi muokannut farmforest : 03.04.2012 22:11 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Meitsi pysyisi edelleen hehkujen ympärillä.
Eli mikä nappi siinä hehkussa on ja onko mitään relettä tms. välissä? Ne hehkut ottaa äkkiä 30-60 amppeeria virtaa joten jos johdot ja kytkin ei ole tarpeeksi jämyt niin mikään muu ei hehku kuin se johto. Eli kokeile vielä startti kaapelilla suoraan akulta sinne hehkukiskoon ja heti startti perään vaikka kaverin kanssa. Ja EI pilottia tässä kohtaa koska jos siellä joku sattu hehkumaan samalla kun se saa pilottia niin siitä saatta löytyä äkkiä hieman näkyvämpääkin vikaa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mitkä hehkut? Jos pikahehkut ja nappi niin ovat kyl laakista vainaat eli kunnon hehkut ja rele hehkuille. Hehkua 15-20 sekunttia ja pitäs näilläkeleillä kyl pamahtaa tulille.
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#8
|
|||
|
|||
![]() vrtalukko
Tais mennä camposta virtalukko mäskäks kun avain ei kääntyny virtalukossa aivain kuin ois ollu rattilukko päällä mutta ratti kuitenkin pyöri vapaasti no voimalla sit käänti avainta niin sai virrat päälle mut vilkut hävis johonkii ? sähköt toimii muuten kyllä loistavasti...
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Jos vaan osaat käyttää yleismittarin vastuspuolta, niin sillä vaan tutkimaan missä on kontaktia ja missä ei. Ja johto missä ei kulje sähö, se onpi se, tai sit muuten rikkipoikki. Ääh, ompas perhanan hankala yrittää selittää asiaa joka on kuvana omassa päässä.. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tuli sellainen mieleen että mites akulta startille menevä johto. Kuin rivakasti jaksaa pyörittää starttia. Eli jos virtahäviöö matkalla niin ei startti pyöri tarpeeksi joutusaan saadakseen tarvittavan sytytyspaineen. Jos kuitenkin hinaamalla ja pilotilla lähtee laakista.
Polttoaine ongelman varmaan voisi testata silleen että ottaa suihkun putket irti ja starttaa. Tuleeko heti aine suuttimille? Samalla voi pois sulkea virtalukonkin ongelmapiiristä.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Hehkuista ei oo tietoa sen tarkemmin ovatko pikahehkuja vai ei, ihan varaosakioskista ostin.
Startti pyörittää konetta mielestäni ihan riittävän hyvin ja akkukin on iskussa. Löysäsin myös suuttimen putkea ja yhtään ei ainetta tullut, ei tippaakaan! Löysin kuskin jalkatilasta sinisen laatikon jossa lukee Xexel eli sama kuin pumpun merkki. Ohjaa ilmeisesti kaikkia pumpun sähköjä. Kertokaas miten testaan tai mittaan tuon boxin toiminnan? Ties vaikka kaikki hehkut, sammuttajat ym. menisivät sen kautta?? Löysin sulakerasiasta myös yhden diodin ja sen vastusmittasin, arvoja näytti 8,jotain. Onko se kunnossa? Mutta taas herää kysymys että miksi se sitten käy starttipilotilla? Saako se sitten jonkun impulssin tai jtn, yhtään kun en sähköhommista tiedä.. Käyttäjä Ooppeli tietää varmaan missä sijaitsee hehkun rele? Isäukolla on 2.8 Trooper ja siitä rele kerrallaan olen campoon vaihtanut ja testannut niiden toimivuutta, hehkun relettä en mielestäni ole vielä löytänyt. Tässä taas vähän päivityksiä... T: Esko Viimeksi muokannut farmforest : 05.04.2012 17:27 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Jos vuotaa pumpun käyttöakselilta, niin se diesel menee jakohihnan kopan sisälle. Sitä onkin vaikea huomata, kun ei oikein merkkaa autoakaan. Jos käsipumpulla pumppaa ainetta, niin sen huomaa milloin alkaa paine nousta. Mulla teki juurikin nuin, kuin selostit viat.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Lainataan aiemmasta vastauksesta.
Lainaus:
Eli testaa siihen sammuttimeen tuleva jännite sekä virta päällä, ja sen jälkeen startatessa. Diodia et voi testata luotettavasti ellet ota sitä irti ja testaa molemmin päin. Eli toiseen suuntaan pitäisi virta kulkea ja toiseen ei. Sulake rasian diodi on ehkä jonkun valoautomatiikan tms diodi.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Hehkun releestä en tiedä missä sijaitsee.
Alkaa vaikuttamaan ilmaongelmalta jos ei suuttimille tule aine startatessa. Olihan suuttimen mutteri reilusti auki? Testaa myös se sammuttimen toiminta.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Auto oli äsken pari tuntia lämppärissä ja akku latauksessa että pyöritti todella hyvin ja siitä lähti!!!
Tuo ed. mainittu mötikkä jossa lukee Xexel niin oli unohtunu laittaa johto siihen takaisin niin hehkun merkkivalo ei syttynyt, johto kiinni niin valo syttyi eli jotenkin ovat siis yhteydessä senkin kanssa? Nyt tarvitsisi ilmeisesti testata "normaali" akulla eli pyörintänopeus olisi pienempi ja auto taas lämppäriin kiinni niin silloin vika kallistuu auttamatta hehkujen puolelle? Nyt taas kun laturi akussa kiinniollessa pyöritti todella lujaa niin jos suuttimet sai nyt tarpeeksi painetta, kun puolityhjällä akulla startatessa ei tullut yhtään polttoainetta, ja suuttimen mutteri oli kokonaan kierteiltään auki eli putki vaan lepäsi siinä reijän päällä. Jos ei pienemmällä pyörintänopeudella lähde käymään vaikka lämppärissä olisikin niin mistäs se sitten kertoo? T: Esko |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2l-t ongelmia | Kossu88 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 23.05.2011 19:38 |
hj 61 ongelmia | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.04.2007 17:00 | |
2L ja 2LT ongelmia?? | las-c | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 11.12.2006 21:52 |
Ongelmia patrollissa | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.05.2005 11:18 | |
LJ:n ongelmia | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 14.10.2004 13:52 |