![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mulla on menossa eteen X10.0PB http://www.vinssikauppa.fi/product/1...--40m-koydella Pöydällä pyöriteltynä OK kapistus, ei siis vielä käyttökokemuksia. On vaan tämä malli aika iso normaaliin sähkövinssiin verrattuna. Jarru tuntuu jo koekäytössä hyvälle, rumpu pysähtyy heti kun napista löysää.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Moro !
Täällä kaivataan myös kokemuksia X dynan vinsseistä, aikomuksena hankkia ehkä X dyna X 12.0 tai X dyna 12.0 k (köydellä) . Kiinnostaisi tietää myös käyttö kokemuksia vaijerin ja köyden eroista. Onko langaton kauko-ohjain "välttämätön" lisävaruste? Asialliset sivustot ainakin vinssikaupalla on. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mun mielestä langaton kaukari ei ole välttämätön. Varsinkaan etuvinssissä.
Mutta sen sijaan en edes harkitsisi vaijerilla olevaa vinssiä. Ainoastaan jos se tulee ihan pelkäksi koristeeksi niin sitten voisi olla ilman narua. Korvaa vaikka sitten vinssin valokuvalla sellaisesta. Tai askartelee pahvisen mallin tilalle. ![]() Naru on niin paljon turvallisempi ja lisäksi mukavampi kuin vaijeri. just my five cent -sami- |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Omastakaan mielestä etuvinssin langaton kake ei oo tarpeen. Tuosta uudesta etuvinssistä jätän langattoman kaken pois, johdotin ja testatin sen kyllä, muta kun en keksinyt käyttöä niin nostin hyllyyn sekä kapulan että vastaanottimen.
Vaijeri = ikävä ja naru = hyvä. Narun jälkeen lievästi äklöttää käsitellä vaijeria, pitäis löytää jostain hanskat jne. Vaijerin ainoa plussa hyvää narua edullisempi hinta. |
#5
|
|||
|
|||
![]() VaijeriLainaus:
![]() kylmä tosiasia on esim kilpa käytössa kisa per naru kunnon vaijeri kestää isältä pojalle ![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kumman vieressä porukat seisoo mielummin poikkeavan vaijerin vai narun? ![]() Saahan sitä vaijeria puolustella mut kummaa kun ei juuri kukaan niitä käytä aktiivi offaajista tai kilpailijoista. ![]() Me ei ainakaan olla anettu oman narun olla kiveä tai kalliota vasten. Siihen on toistaiseksi aina löytynyt risuja/tukinpätkä/repunjämät/kumimatto tai jotain väliin. still just my five cent -sami- |
#8
|
|||
|
|||
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() VaijeriLainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hei ihmiset nyt kysyttiin kokemuksia vinssistä eikä mistään narusta ja vaijerista!
perustakaa vaikka naru vs vaijeri topic.
__________________
KYM#5 |
#11
|
|||
|
|||
![]() NaruLainaus:
volvon omistajana on tullut melkolailla paljon vinsattua ja vaijerilla Narua on tullu kisoissa katkottua aikalalla paljon Eli loppu tulema on naru on parempi mutta se pitää olla vara uusia tarpeeksi tiheään ei nimittäin ole kovin turvallista tipahtaa kaliolta alas narun katketessa ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mutta siis tarvisin tietoa tuosta vinssistä. Naru/vaijerin erot on tuttuja jo tuosta toisesta laitteesta.
No nyt tuli ensimmäinen mielipide. Mutta siis mikä siinä sitten on huonoa?
__________________
Suzuki Samurai 1.3 -92 AVO Can-Am Renegade Xxc 800R -10 TL http://kallionpaa.kuvat.fi http://youtube.com/kallionpaa Viimeksi muokannut Otra : 02.04.2012 20:48 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kuvista katseltuna nuo xdyna vinssit muistuttaa hirveesti kew/atb vinssiä onko eroja vai ei? ja vielä oliskos hirvee homma avata moottorin kantta ja ottaa kuvaa hiilisillasta? entäs missä siinä se jarru on, onko se rummussa? itsellä on kanssa vinssi hakusessa ja haluais hiukan tietoa.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.madecor.fi/esitteet/X100PB_SPEC_FI_01.pdf http://www.warn.com/truck/winches/95xp_winch.shtml Moottorin käytin auki, alla kuva hiilisillasta. Noi mustat hiilien painajat roikkuu tässä irrallaan, kasattuna tuohon metalliholkkiin tulee sisälle pultti akseliksi. En purkanut koko vinssiä, ei varmaa tietoa jarrun sijainnista, epäilen että olis moottorin luona. Kysy ihmeessä Mikolta, niin saat varman vastauksen. http://www.vinssikauppa.fi/page/2/ota-yhteytta -Paavo ![]() Viimeksi muokannut Paavo : 02.04.2012 21:39 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Xdynan jarrusta...
X9.0, X12.0 ja X17.0 malleissa on mekaaninen jarru joka on integroituvaihteistoon, eli ei ole sulattamassa rummulla olevaa köyttä. Kalliimmissa malleissa on sähkömagneettinen jarru jarrulevyineen moottorin ja rummun välissä. Tästä syystä nämä mallit ovat hiukan pidempiä, mutta vastaavasti käyttömukavuus ja turvallisuus on parempi rummun pysähtyessä heti kun peukun napilta päästää. Mikko Vinssikaupasta
__________________
www.vinssikauppa.fi Xdyna ja Gigglepin vinssit & vinssausvarusteet 0400-453609 email: myynti(ÄT)vinssikauppa.fi |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Minulla on suzukin keulassa xdyna x10.0PB, Vinssiissä on paljon hienoja ominaisuuksia, mitä normaaleista vinsseistä ei löydy.
Tällaisia ovat esimerkiksi rummun vapautus kaukosäätimestä. Tämä on erittäin hyvä ominaisuus, säästää apparin kulkemista paljon. Vaikka rummunvapautus on hieman hidas toiminen, niin aluksi luulin että se haittaa, mutta käytännössä kun appari laittaa köyden kiinni niin siinä ajassa on rumpu lukittunut. Eli hyvin toimii tämä ominaisuus. Tässä mallissa on tosiaan sähköinen jarru moottorin puoleisessa päädyssä. Tämäkin on hyvä ja toimiva ratkaisu. Turvallisuuden kannalta on tärkeä, että vinssi pysähtyy heti, kun napilta löysää sormen. Myös isompi köysikela on hyvä. Tässä ei tarvitse niin tarkkaan katsoa miten se köysi sinne rummulle menee. Mulla on käytössä noin 30m köysi niin se sopii mitenpäin vaan rummulle. Aluksi oli ongelmia vinssin tehottomuus, mutta siihenkin löytyi ratkaisu. Vinssin moottorissa oli valmistusvika, ja näin vei virtaa tuhottomasti, mutta ei jaksanut mitään. Takuu kuitenkin pelaa Vinssikaupassa hienosta. Vinssin nopeus on noin tuplaten verrattuna esim. takavinssinä olevaan Superwinch 9.0 tai joku sinne päin, kuitenkin normaali vinssi. Molemmilla vinsseillä vedettiin Lipposelta ostettua vuoden käytössä ollutta köyttä pätkiksi. Ko. köysi kesti noin 3500 kg vetoa. Eli vuodessa on haprastunut aikalailla. Vielä emme ole kerenneet testata paljonko on vinssien vetoteho, mutta jokupäivä teemme testin. Testattavia vinssejä meillä on näiden lisäksi ComeUp 9.0 ja Warn 6000. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
No nyt tuli asiallisia vastauksia, kiitoksia niistä. Eiköhän meille tuo X12.0 tule narulla. Asiakaspalvelu on myös tuolla vinssikauppa.fi todella hyvää.
__________________
Suzuki Samurai 1.3 -92 AVO Can-Am Renegade Xxc 800R -10 TL http://kallionpaa.kuvat.fi http://youtube.com/kallionpaa |
#18
|
|||
|
|||
![]()
onko tosta xdyna jarru systeemistä jotain räjäytys kuvaa? tms.
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
-Paavo |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Ton high speed version nopeus kiinnostais esim räikkään verrattunu eli onko se oikeesti nopee vai "nopea"?
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
sitä ei olla säädelty ollenkaan.. Pitääpäs ottaa se koevedoissa käyttöön.
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Vastauksia:
Lainaus:
Lainaus:
http://www.madecor.fi/manuals/Partlist_FI_rev01.pdf Mutta ymmärtääkseni sähkömagneetti vapauttaa jousien painamat jarrulevyt toisistaan moottorin käydessä. Ja koska jarru on moottorin ja vaihteiston välissä riittää vaihteiston välityksien ansiosta pieni kitkavoima jarruttamaan vinssin vetokykyvyn kuorman. Mikko
__________________
www.vinssikauppa.fi Xdyna ja Gigglepin vinssit & vinssausvarusteet 0400-453609 email: myynti(ÄT)vinssikauppa.fi |
![]() |
Luokat |
vinssi, xdyna |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Halppis vinssit vs kalliit vinssit | VooDoo Jeep | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.01.2012 21:14 |
COME-UP VINSSIT? | JarnK | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 15.01.2009 17:32 |
t-max vinssit? | mehtämörö | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 31.03.2006 19:49 |
Come up vinssit? | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 10.10.2005 16:38 |
T-max vinssit? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 21.03.2005 22:48 |