![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Alkuperäinen kysymys koski tällaista poksia. ![]() Ja tässä on se viisaus joka tuli todistettua mittauksilla ja Jounin kokemuksilla: Lainaus:
Eli lepotilassa A, F1 ja F2 on oikosuuljettu keskenään, ja se akulta (lue: vinssin päävirtakytkimeltä) tuleva +12V on se noista "irrallaan" oleva napa. Eli tuosta mun solenoidipoksin kuvasta - punainen = +12V akulta/päävirtakytkimeltä - keltainen ja sininen = F1/F2 (saa ihan itse valita kumpi on kumpi, voi vaihtaa keskenään ja ulos/sisään vaan vaihtuu päikseen) - valkoinen = A Eli oikea kytkentä on näin: ![]() Musta, punainen ja keltainen paksu piuha menee vinssin moottorille, mustalla kurkkutorvella suojattu paksu punainen akulle. Musta ja keltainen = F1/F2 Punainen = A Mustalla kurkkutorvella suojattu punainen = +12V akku/päävirtakytkin -Paavo
Viimeksi muokannut Paavo : 30.03.2012 22:57 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eli tämä on just oikein:
![]() Myös ohjauksien osalta. Keskimmäinen kolmesta lattaliittimestä on maa. Reunimmaisiin tilee sisään/ulos plussaa. RELEBOKSIN/VINSSIN EI PIDÄ VIEDÄ YHTÄÄN VIRTAA ellei sitä ohjata ulos/sisään vinssailuun. -Paavo Viimeksi muokannut Paavo : 30.03.2012 23:04 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miten tuommoinen pieni releboksi käyttäytyy, jos molempiin ohjausnastoihin tuo samanaikaisesti virtasta? Paljon sauhua, vai kelaa jompaankumpaan suuntaan? Esimerkiksi jos on sisä ja ulkopuolella nappulat, ja niitä painelee yhtä aikaa.
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
noissa pikku solenoidi mokkuloissa vaihtuu muistaakseni keltainen ja valkoinen toisin päin riippuen onko abico liittimillä tai ruuviliitoksilla,ei tullut aikoinaan savua , kelas sika nopeesti sisään ja ulos laiskasti. piti hetki sitten verrata johtoi moottoriin ja releboxiin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tarvis vähän apuja tohon kytkentään, vinssi on siis warn CE M12000 24v
Mittailin noita ja jos oikein ymmärsin niin ohjaimen ruskee ja vihree kuuluis tohon releboksin vasemmalle ja oikeelle. sininen sitten plussa napaan? niin toimis kait toi kiinan ohjain. Kun ei just nyt ole patteria tohon langattomaan kaukariiin Ja itse vinssi kytketty - pohjaan, plussa tohon releboksin keskelle. Vähän kokeilin tolla virtamittarilla ennen kuin kytken +kiinni, miten voi - olla yhteydessä kaikkiin muihin paitsi plussaan virrattomana, kokeilin siis piipparilla. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mun ymmärrys:
- Releboksin ohjaus: keskellä musta maihin, laidoilla keltainen/sininen on sisään/uloskelaus, eli kun jompaankumpaan (ei molempiin yhtä aikaa) tarjoaa plussaa niin vinssi alkaa pyörimään haluttuun suuntaan. - Ohjaimen kolme johtoa (väreistä ei ole aavistustakaan, mutta helppo kokeilla): yksi on plussaa sisään, kaksi on sitten plussaa ulos sen mukaan kumpaan suuntaan nappia on painettu. -Paavo |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Minkälainen johdotus pitäisi rakentaa 9,5 XP:n releboxiin kun siihen kytketään kiinalainen langaton kaukis.
Maa ja virta on selviä hommia. Mut kun maalaisjärjellä kytkee sisään ja ulos kelauksen johdot niihin nastoihin mitkä käyttää kyseisiä solenoideja niin ei tapahdu mitään. Toi XP:n releboxi on puhavarasto ja siellä on jonkinlainen kiertävä maadoitus. Onko kenelläkään kokemusta. XP:ssä on Ruskea maa Musta sisään ja vihreä ulos. Kun tämän mukaan kytkee niin ei rokkaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kierroslukumittarin kytkentä? | Poor | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 11.10.2012 20:59 |
sysäysreleen kytkentä | RHINO | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.06.2008 16:32 |
Virtamittarin kytkentä | SaiQmon | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 22.04.2007 11:29 |
Peräskärryn kytkentä | Tapsa_ja_Dumbo | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 19.02.2005 14:21 |
Lisävalojen kytkentä | 4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 26.02.2003 19:15 |