Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.03.2012, 21:44
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Tällaisen kertomuksen olin joskus kirjaillut tuonne kerhon sivuille, mutta kun ei enää muista mitä oltiin tekemässä, uudempaa vai just tuota vanhempaa

"Tuli tuossa vastaan yksi mielenkiintoinen avainkoko kun Arin kanssa meinattiin purkaa DANA44 akselista napalukot auki ja ihan vaan kurkata mitä ne on syöneet...
Hommahan tyssäsi heti ensimmäiseen tarvittavaan kuusiokoloavaimeen.
Kaikki sata olemassa olevaa millistä ja tuumaista avainta kokeiltuamme totesimme ettei perkele voi olla mahdollista tällainen!
Lopulta piti ihan tönärillä alkaa mittailemaan että mikähän tää sit on ja tulokseksi Ari sai n.3,5mm.
Eihän siinä sitten mitä muuta kun seuraavana päivänä kaupasta "ostamaan" sellaista avainta, tuloksella että kaikki myyjät sanoi ettei sellaista ole olemassakaan, tämä tosin sen jälkeen kun kaikki tuumaiset sarjat oli jo revitty auki ja mitattu...

Tänään sitten autourheilussa tuli jälleen tuo hauska avain puheeksi ja jo kaikkien "tietäjien" luovutettua sattui ihan vahingossa silmään joku halpissarja jossa oli se muista sarjoista puuttuva avain!!! Onni matkassa... Ja se kokomerkintähän on: 9/64" Eli 1/8" ja 5/32 välistä."

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2012, 22:17
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

mille grazie! kiitoksia paljon! pitää huomen lähtee kyselee löytyskö kylältä sopivaa.. on kyl metkan kokone kanta pitäny laittaa..
mukava ois ollu safaril käyvä sit retusoimaa porsinutta osaa ku ei ees avaimet käy

tuos 83:sessa on laakia isommat ruuvvit ja kannat. niihi sopi millineki hienosti.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.03.2012, 23:01
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Tuohon kardaanibrobleemaan sellainen vinkki että omaan äksjiihin keräsin varaosat tuplaniveleen FSJ ämpäristä, eli muuten sama paitsi putken pituus ja sekin FSJ:ssä eri 3 ja 4 vaihteisen välillä.
Laakerikuppejakin lainasin FSJ:n takakardaanista...ja hyvä tuli

Luulisi XJ:n kardaaneita löytyvän helpommin?

(jos muistan taas lähellekkään oikein mitä on tullut tehtyä)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.03.2012, 08:50
Tapsa Tapsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.03
Sijainti: Tuusula / Kuopio
Viestit: 214
Perusasetus

Tämä ei varmaankaan helpota projektia hirveästi, mutta se lasinpyyhkijän moottorin on isipapan mukaan juurikin siitä satakakskolmosesta henkilö-Mersusta peräisin.

Sen vehkeen oikean etupyörän laakerit on hirttäneet joskus kauan kauan sitten (ennen meille tuloaan) kiinni. Liekkö se akselintumppi ottanut osumaa siinä samassa, vaan onko joskus ollut napalukko vaan osittain kiinni ja sitten on päässyt vähän pyörähtämään... Meillä ei ainakaan päässyt!

Kun vaihdeltiin pyöränlaakereita, niin huomattiin siitä "spindlen" akselista sorvautuneen hieman ainetta pois ja sen ja navan välille jäi kiristämisestä huolimatta hieman välystä. Että ihan vaan tiedoksi, että ne oikean etupyörän laakerit on pedattu paikoilleen...köh...tuota...muistaakseni pakkelilla... (Edit: ja ajettu sen jälkeen se vähän vajaa 40 000 kilometriä.)

Viimeksi muokannut Tapsa : 27.03.2012 19:27
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2012, 16:47
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- Näytä viesti

Tänään sitten autourheilussa tuli jälleen tuo hauska avain puheeksi ja jo kaikkien "tietäjien" luovutettua sattui ihan vahingossa silmään joku halpissarja jossa oli se muista sarjoista puuttuva avain!!! Onni matkassa... Ja se kokomerkintähän on: 9/64" Eli 1/8" ja 5/32 välistä."
Jos joku vielä tämän jälkeen väittää tuumasysteemiä fiksuksi lupaan syödä vaikka banaanin. Meinasin luvata jotain isompiakin asioita nimen muuttamisesta alkaen mut tosissaanolevia ihmisiä löytyy joka lähtöön...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2012, 17:19
slipoveri slipoveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.05
Sijainti: vihti
Viestit: 488
Perusasetus

Tonne jakolootan takapäähän sopii tuo etuperän jointti ,jos tarvii lisää vaihtoehtoja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2012, 22:12
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

juu pitääkin muuttaa osto ilmoa. ehä mie tiennykkään juu et pikku jeepeissä on viel käytetty samoja osia

ja tuli tuo laakeri vammaki todettua ihmettelin putsatessa et mitäs helvetin valkosta mössöä täält tulee mut en tarkemmi sit syynänny.

on se akseli aika rivon näköne.. miul on tuol jossai vara akseli pitää siint napata ehjä osa.

pultti kaupasta kävin hakemas pallopää avaimen. ja on muutes milli kokoa ei käynt tuumaset toki noi on vähä nyhjääntyneet jo. selvennyksenä siis et tavan pää ei käy mm sarjassa vain pallopää.

taka kartaanin ja laipan vein ammattikoululle tekevät siel hipo digidigi speiser osan taka kartaani toimii kyl ilman tupla niveltä toistaseks. jos slipoveri sitä meinasit .. kö?

tilasimpas kummiki lisää pinna pultteja varalle ku eihä niit pikasel ettimisel löytyny. varmaa samas paikas mis kaik työkalutki saatana

ja kävin KeTTu tarroja kyselemäs... ei ois pahan kalliita mut se kuva.. pitäs sen tarra hepun s-postii lähettää max isolla resoluutiolla ettei tarvi isonnella ku sit rupee suttaantuu kuva. ja netist ei löyvetty ku pieniä tietty. ja jos löytyki sit isompia kaikis oli se fakin copyrikht leimat ja muut ukaasit häkkiheilahtaa jos käytät tätä kuvaa jossai.

JA naapuri ukko kävi tupakoimas ja siin sit suunniteltii (tupakoitii lähinnä) agrekaatin paikkaa. pientä mittailua ja sehän sopis tuoho tankin oikeelle puolelle.

tarviinko alligaattoria? en varmaan ja tuleeha siit lisää painoa mutta! pääsen toteuttamaan itteeni koska to virityshän vaatii:

- oman mini snorkkelin katolle asti tietty
- sähkö tartti ku on ni kopista käynnistys
- pysty pakari
- ja jotaki ihmeellisiä virityksiä todnäk..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.03.2012, 05:56
slipoveri slipoveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.05
Sijainti: vihti
Viestit: 488
Perusasetus

Tarkotin että etuakseelilla olevassa kardaanin lähdössä on samat poorit ku vaihteistossa taaksepäin lähtevässä.Että jos haluais tai sattuis olee kartaani jossa on molemmissa päissä tuo u-pultti kiinnitys.
Auto on hieno
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.03.2012, 11:08
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Pyydä jotakin paikallista taiteilijaa luonnosteleen ton tyylinen kettu ja vie se sinne tarrapainoon. komia se on, eikä agrekaatii ole ikinä turha
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.03.2012, 20:36
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

huomenna tulee loput osat et saa taas ajo kuntoseks!

tänää kävin sit varkaissa eli ruuvvasin vihreestä jeepistä vinssit irti.
ekan piti ostaa iha uus tähä mut.. eehä miul rahat riitä kaikkeen ja tuo vihree ku nyt oottaa inspistä ni joutaahan nuo.'

eli taka vinssi tulee myös.

oiskohan kolmatta kertaa ku otin vaijerin pois etu vinssistä ja lupasin itelleni et nyt tulee naru joteki se vaa aina unehtuu ku pitäs ajamaa päästä..

huolsin vinssit äsken. oli kyl aikakin turvetta,mutaa paskaa oli koneistoissa riittävästi. ja come upin rummun sisältä lirähti vedetki lattialle


rele poksit on kummassakin mallia kiinteä. otin pois ku pitäs lauantaina väkertää puskuri ja vinssipeti taakke.


taka vintturin rullakidan kanssa voip tulla viel onkelmia ku joku perkeleen pöhelö on ment hitsaamaan kikkelin tielle..
ja juu omituinen ratkasu lavan kiinnitys pultissa eikö? ja ei iha oo sattunu konsolit kohillee liika pitkiä pultteja oli ja kierre pohjas siks tommone vivitys.


työmaalla rosteri roskista dyykkailin ja siel löyty 88, jotai läpivienti käikäle ja minimanista orthexin joku mikälie kippo hatuks
toi eco diesel teksti on kyl niiiin gay et vaihan viel tuoho tutun ja turvallisen kärpässieni värityksen

140cm on tuolla töttöröllä kahluu syvyys. melkeempä pakko oli konepeltii laittaa ku katolle viemine on vähä hankalaa sellai kätevästi/nätisti toteutettuna...
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) young n dum Maasturiprojektit 164 23.04.2016 23:27
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee young n dum Maasturiprojektit 551 17.04.2016 07:39
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri young n dum Maasturiprojektit 35 05.01.2014 12:02
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET young n dum Maasturiprojektit 358 28.10.2012 19:59
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin Rouveri Tekniikka & Jutustelu 7 06.10.2010 16:37


Sivu luotu: 23:35 (GMT +2).